Gå til innhold

Zoloft selvmordstanker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som bruker disse eller har brukt og fått selvmordstanker? 

Har idag begynnt med zoloft og vil vite om den gir selvmordstanker? 

Takk

Anonymkode: 30246...749

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som bruker disse eller har brukt og fått selvmordstanker? 

Anonymkode: 30246...749

Ja, det har folk opplevd, derfor står det i Felleskatalogen bl.a:

Selvmord/selvmordstanker/selvmordsforsøk eller klinisk forverring:Siden depresjon er assosiert med en økt risiko for selvmordstanker, selvskading og selvmord, bør pasienter følges opp nøye inntil bedring inntrer. Risikoen vedvarer til signifikant bedring oppnås. Risiko for selvmord kan øke i de første fasene av bedringen. Andre psykiatriske lidelser sertralin forskrives for kan også være assosiert med en økt risiko for selvmordsrelaterte hendelser. Disse lidelsene kan dessuten opptre i forbindelse med depresjon. Det bør derfor tas samme forholdsregler ved behandling av pasienter med andre psykiatriske lidelser som for pasienter med depresjon. Pasienter med en historie med selvmordsrelaterte hendelser eller som har betydelig grad av selvmordstanker før behandlingsstart har større risiko for selvmordstanker og selvmordsforsøk. Disse pasientene bør derfor følges nøye under behandlingen. Det er vist økt risiko for suicidal atferd ved behandling med antidepressiver for pasienter <25 år. Pasienter, særlig de med høy risiko, bør få nøye oppfølging, spesielt tidlig i behandlingen og ved doseendringer. Pasienter (og pårørende) bør oppfordres til å være oppmerksomme på klinisk forverring, selvmordsrelatert atferd eller selvmordstanker, samt uvanlige endringer i oppførsel, og til å kontakte medisinsk hjelp omgående dersom disse symptomene oppstår.

Les hele, og spør legen din om det du evt. ikke forstår.

Skrevet

Jeg fikk selvmordstanker av Zoloft, ble så ille at jeg måtte slutte med de. Håper du slipper det !

Anonymkode: 1fffe...d80

Skrevet

Du bør få ukentlig samtale med lege/psykolog når du begynner på slike medisiner. Jeg håper du har satt opp timer med en eller begge disse fremover?

Skrevet

Jeg fikk det, men gikk heldigvis over. Jeg synes iallefall det var verdt det, og det skjer jo ikke med alle heller :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...