AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 For 2 år siden jeg var jeg og tok mr for hodet pågrunn av svulst mistanke. De fant ingenting da. siden da har ble jeg litt dårligere og fikk påvist krystallsyken. Er enda redd for det kan være kreft siden jeg blir ikke bedre med svimmelheten. jeg har mange av symtomene som står på siden som foreksempel pleier jeg å våkne med lett hodepine, som gir seg etter jeg har vært våken litt. Synet mitt har forandret seg veldig de siste årene. Føler også at det liksom er en rar følelse av at noe presser i hodet mot pannen. Jeg har blitt målt til unormal god hørsel også for lenge siden men føler ofte jeg må si hæ for jeg hører dårligere. Burde jeg oppsøke lege igjen og be om ny mr/ct av hodet? Anonymkode: f7adf...aa1
Gjest SuperSonic Skrevet 3. oktober 2016 #2 Skrevet 3. oktober 2016 I alle dager, selvfølgelig skal du spør legen om dette! Her på Kg får du ikke mange fornuftige svar på diagnoser, det skal kun utføres av helsepersonel. Ring legen i morgen, du får sikkert time nokså fort.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #3 Skrevet 3. oktober 2016 Sist gang for 2 år siden var jeg jo og sikker på jeg hadde svulst. For mye stråling fra mr og ct er jo heller ikke bra. Må ta mr i narkose. Anonymkode: f7adf...aa1
Gjest SuperSonic Skrevet 3. oktober 2016 #4 Skrevet 3. oktober 2016 Igjen, dette spør du legen om. Vil du vi skal leke synske og gjette oss frem til hva du feiler?
jabx Skrevet 3. oktober 2016 #5 Skrevet 3. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For mye stråling fra mr og ct er jo heller ikke bra. Det får være opp til kvalifisert personell å avgjøre, ikke deg.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #7 Skrevet 3. oktober 2016 Gå for all del til legen, men du har sikkert ikke hjernesvulst. Du har jo blitt undersøkt for det allerede, og symptomene dine har ikke blitt verre så vidt jeg forstår. Hjernesvulst er veldig sjelden (5 promille av befolkningen, og de fleste er i 70-årene). Hodepine er dessuten veldig vanlig, og som regel er symptomene på hjernesvulst mer dramatiske, slik som epileptiske anfall, lammelser,osv. Det kan være du har kronisk bihulebetennelse eller polypp i bihulen eller liknende. Kanskje du har helseangst? Anonymkode: 2b288...bc9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #8 Skrevet 3. oktober 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: For 2 år siden jeg var jeg og tok mr for hodet pågrunn av svulst mistanke. De fant ingenting da. siden da har ble jeg litt dårligere og fikk påvist krystallsyken. Er enda redd for det kan være kreft siden jeg blir ikke bedre med svimmelheten. jeg har mange av symtomene som står på siden som foreksempel pleier jeg å våkne med lett hodepine, som gir seg etter jeg har vært våken litt. Synet mitt har forandret seg veldig de siste årene. Føler også at det liksom er en rar følelse av at noe presser i hodet mot pannen. Jeg har blitt målt til unormal god hørsel også for lenge siden men føler ofte jeg må si hæ for jeg hører dårligere. Burde jeg oppsøke lege igjen og be om ny mr/ct av hodet? Anonymkode: f7adf...aa1 Å spørre på et nettforum, der ingen har lov til å svare i kraft av å være helsepersonell, om så alvorlige ting syne jeg er særdeles uklokt. Like uklokt er det å sitte og søke på dr. Google. Gå og snakk med legen din som skal følge opp krystallsyken din. Hva som skyldes det ene og hva som eventuelt kan være noe annet, er en legesak. Anonymkode: a216a...095 1
PandA# Skrevet 3. oktober 2016 #9 Skrevet 3. oktober 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sist gang for 2 år siden var jeg jo og sikker på jeg hadde svulst. For mye stråling fra mr og ct er jo heller ikke bra. Må ta mr i narkose. Anonymkode: f7adf...aa1 Nå står MRI for magnetic resonance imaging og sist jeg sjekket så får du ikke stråling i en MR maskin sånn som du får ved røntgen (og CT). Og at du må legges i narkose for MR virker da drastisk med mindre du ikke klarer å holde deg relativt rolig inni der..
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #10 Skrevet 3. oktober 2016 Svimmelheten kan sitte i veldig lenge etter krystallsyken. Har du fått behandling for den? Det kan være du har krystaller i øret enda. Jeg har slitt med svimmelhet i mange år etter jeg fikk påvist krystallsyken. Det kan påvirke synet også. Jeg måtte skifte briller. Svimmelheten/hodepinen kan og være pga stiv nakke da balanseproblemer er vanlig. Du bør snakke med lege og høre om behandling for krystallsyken. Mange fysioterateupter kan ta manøver for og sjekke om du har krystaller du kan og forhøre deg med kiropraktorer som utfører dette. Anonymkode: d8d5d...a92
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #11 Skrevet 3. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svimmelheten kan sitte i veldig lenge etter krystallsyken. Har du fått behandling for den? Det kan være du har krystaller i øret enda. Jeg har slitt med svimmelhet i mange år etter jeg fikk påvist krystallsyken. Det kan påvirke synet også. Jeg måtte skifte briller. Svimmelheten/hodepinen kan og være pga stiv nakke da balanseproblemer er vanlig. Du bør snakke med lege og høre om behandling for krystallsyken. Mange fysioterateupter kan ta manøver for og sjekke om du har krystaller du kan og forhøre deg med kiropraktorer som utfører dette. Anonymkode: d8d5d...a92 Går enda og tar behandlinger tar mest hjemmebehandlinget nå 2 ganger i uken har ikke vært og testet siden før sommeren hos behandler Anonymkode: f7adf...aa1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #12 Skrevet 3. oktober 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sist gang for 2 år siden var jeg jo og sikker på jeg hadde svulst. For mye stråling fra mr og ct er jo heller ikke bra. Må ta mr i narkose. Anonymkode: f7adf...aa1 Legen må avgjøre om det er noe grunnlag for at du skal ta MR. Er jo ekstra ressurskrevende og kostbart hvis du må ha narkose for å ta en enkel MR. Anonymkode: 391b0...c6f
Mynona Skrevet 3. oktober 2016 #13 Skrevet 3. oktober 2016 Tråddn er ryddet for brukerdebatt. Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #14 Skrevet 3. oktober 2016 Kom deg til lege jo før jo heller, en bekjent av meg gjorde det for sent, den dag i dag er han på pleiehjem å lever hver dag som den siste Anonymkode: 23284...355
Minlillesky Skrevet 3. oktober 2016 #15 Skrevet 3. oktober 2016 Kom deg til legen med dette! Ikke spør her..
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #16 Skrevet 3. oktober 2016 Du bestiller ny time hos fastlege, så vurderer denne om det er behov for videre tiltak. Men dersom du har merket endring på synet, er svimmel og har hodepine, så bør du absolutt ta deg en tur til optiker og sjekke synet. Mange med de symptomene trenger briller, og synet kan endres relativt fort, så om du gjorde det også for to år siden så gjør det igjen. Anonymkode: 41831...910
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #17 Skrevet 3. oktober 2016 Kanskje du skulle fått sjekket deg for krystaller igjen. Rart du skal ta hjemmeøvelsen hvis du ikke går til behandler det kan og være med og trigge svimmelheten. Ta turen til legen du det er nok det beste. Krystallsyken kan lage mye krøll i systemet. Har selv tatt MR av hodet men den var ok. Ikke uvanlig heller og bli stresset av å gå svimmel hele tia. Jeg får heldigvis mye hjelp + opptrening hos fysio. Anonymkode: d8d5d...a92
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå