AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 Er det noen her som er utsatt for uheldigheter hvor hen dem er og går? Alt fra smått til stort: Møter på dritt folk, situasjoner, kolleger som gjør jobben surt, blir sammen med ei som viser seg til å være gærn, går fra den, finner en som er enda verre. Får nye ting, som blir knust eller mistet.. Litt sånn fulgt av ulykke.. Eller om du kjenner noen... Anonymkode: 2d5be...c92
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #3 Skrevet 3. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som er utsatt for uheldigheter hvor hen dem er og går? Alt fra smått til stort: Møter på dritt folk, situasjoner, kolleger som gjør jobben surt, blir sammen med ei som viser seg til å være gærn, går fra den, finner en som er enda verre. Får nye ting, som blir knust eller mistet.. Litt sånn fulgt av ulykke.. Eller om du kjenner noen... Anonymkode: 2d5be...c92 Du bør lese boken, Har du flaks av Richard Wiseman, knallbra og morsom bok. Det viser seg at det egentlig ikke dreier seg om flaks eller ikke, eller uheldig eller ikke, det dreier seg om hvordan man selv tenker. For eksempel de som ser på seg selv som generelt uheldig vil sjelden melde seg på et lotteri, med begrunnelse, "jeg vinner aldri uansett! men dermed vil de jo gå glipp av å vinne . For å ta dine eksempler, ang de to gærne mannfolka du møtte, det var jo du som valgte dem, altså var du ikke uheldig, DU tok dårlige valg. Kollegaer som gjør livet surt? Det har de fleste møtt på, så spørs det hvor mye man gidder å la dem påvirke dagen ens. Jeg har mistet mye i mitt liv, men jeg legger lite vekt på det, for sånt skjer jo alle, og jeg har også knust mye i mitt liv, da er det jo bare å koste opp godt sånn at man ikke får glassbiter i foten . Alt som har skjedd deg har skjedd meg og, men forskjellen er at jeg ikke ser på meg selv som uheldig, de gærne mannfolka valgte jeg selv, og det andre du skrev skjer alle, så det er ingenting å legge vekt på. Anonymkode: 35334...978 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #4 Skrevet 3. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør lese boken, Har du flaks av Richard Wiseman, knallbra og morsom bok. Det viser seg at det egentlig ikke dreier seg om flaks eller ikke, eller uheldig eller ikke, det dreier seg om hvordan man selv tenker. For eksempel de som ser på seg selv som generelt uheldig vil sjelden melde seg på et lotteri, med begrunnelse, "jeg vinner aldri uansett! men dermed vil de jo gå glipp av å vinne . For å ta dine eksempler, ang de to gærne mannfolka du møtte, det var jo du som valgte dem, altså var du ikke uheldig, DU tok dårlige valg. Kollegaer som gjør livet surt? Det har de fleste møtt på, så spørs det hvor mye man gidder å la dem påvirke dagen ens. Jeg har mistet mye i mitt liv, men jeg legger lite vekt på det, for sånt skjer jo alle, og jeg har også knust mye i mitt liv, da er det jo bare å koste opp godt sånn at man ikke får glassbiter i foten . Alt som har skjedd deg har skjedd meg og, men forskjellen er at jeg ikke ser på meg selv som uheldig, de gærne mannfolka valgte jeg selv, og det andre du skrev skjer alle, så det er ingenting å legge vekt på. Anonymkode: 35334...978 Man vet jo ikke hva slags partner man får før en har dem i hus. Så intressant det du skriver. Fortell mer Men hva med ulykker, sykdom osv? Alt dette er bare ikke noe en velger selv.. Anonymkode: 2d5be...c92
Mari Y Skrevet 6. oktober 2016 #6 Skrevet 6. oktober 2016 På 3.10.2016 den 15.37, AnonymBruker skrev: Er det noen her som er utsatt for uheldigheter hvor hen dem er og går? Alt fra smått til stort: Møter på dritt folk, situasjoner, kolleger som gjør jobben surt, blir sammen med ei som viser seg til å være gærn, går fra den, finner en som er enda verre. Får nye ting, som blir knust eller mistet.. Litt sånn fulgt av ulykke.. Eller om du kjenner noen... Anonymkode: 2d5be...c92 Ja. Men ting kan også feiltolkes. Jeg har opplevd at folk som er genuint snille, kunne peke ut bl a meg uten grunn, til å plage, eller at jeg ikke har vært så heldig på vennefronten. Men jeg har også opplevd situasjoner som kan missforståes.
Mari Y Skrevet 6. oktober 2016 #7 Skrevet 6. oktober 2016 På 3.10.2016 den 19.54, AnonymBruker skrev: Du bør lese boken, Har du flaks av Richard Wiseman, knallbra og morsom bok. Det viser seg at det egentlig ikke dreier seg om flaks eller ikke, eller uheldig eller ikke, det dreier seg om hvordan man selv tenker. For eksempel de som ser på seg selv som generelt uheldig vil sjelden melde seg på et lotteri, med begrunnelse, "jeg vinner aldri uansett! men dermed vil de jo gå glipp av å vinne . For å ta dine eksempler, ang de to gærne mannfolka du møtte, det var jo du som valgte dem, altså var du ikke uheldig, DU tok dårlige valg. Kollegaer som gjør livet surt? Det har de fleste møtt på, så spørs det hvor mye man gidder å la dem påvirke dagen ens. Jeg har mistet mye i mitt liv, men jeg legger lite vekt på det, for sånt skjer jo alle, og jeg har også knust mye i mitt liv, da er det jo bare å koste opp godt sånn at man ikke får glassbiter i foten . Alt som har skjedd deg har skjedd meg og, men forskjellen er at jeg ikke ser på meg selv som uheldig, de gærne mannfolka valgte jeg selv, og det andre du skrev skjer alle, så det er ingenting å legge vekt på. Anonymkode: 35334...978 Men det er ikke alltid man vet hvilke kjærester man velger før man ender opp med dem. I noen tilfeller er det slik at kvinner gifter seg med kriminelle eller synlige drittsekker, og da burde man sett det i forveien. Men jeg tviler på at dette er tilfellet i alle forhold, og at noen ikke erfarer dette før etter at man har blitt sammen.
Mari Y Skrevet 6. oktober 2016 #8 Skrevet 6. oktober 2016 På 3.10.2016 den 20.01, AnonymBruker skrev: Man vet jo ikke hva slags partner man får før en har dem i hus. Så intressant det du skriver. Fortell mer Men hva med ulykker, sykdom osv? Alt dette er bare ikke noe en velger selv.. Anonymkode: 2d5be...c92 Jeg tror at det er litt for enkelt å bare påstå at det handler om valg. Det KAN klart også det, men det er alt fra uheldigheter til dårlige avgjørelser, arv og miljø, oppdragelse osv. Man kan ikke alltid f eks kontrollere hvordan folk behandler deg, men man kan velge hvordan man forholder seg til den situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #9 Skrevet 8. oktober 2016 Interessant.. er selv slik Anonymkode: 2d5be...c92
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #10 Skrevet 8. oktober 2016 Uheldigheter som at man blir involvert i en tilfeldig ulykke eller sykdom man ikke kan noe for er jo forståelig nok og noe som er grei nok grunn, noen blir jo dessverre mer rammet av det enn andre. Men jeg kjøper ikke at man alltid er uheldig med tanke på hvilke relasjoner man skaper seg, eller at man alltid mister eller ødelegger noe. Det er dessverre mange som fortsetter å gå inn i relasjoner som ikke er bra for en fordi de ikke lærer og gjør samme feilen gang på gang. Man må faktisk ta til seg tidligere lærdom! Og mister eller ødelegger man ting ofte, så må man jo rett og slett bare ta seg sammen. Drikk litt mindre hvis det skjer under fylla, legg flere verdisaker hjemme, ikke ta med dette på byen eller i sosiale lag. Ha en huskeliste med ting man skal ta med _og_ huske å pakke ned igjen hvis man ofte glemmer på reise etc. Man må ta litt ansvar for eget liv også. Anonymkode: 9f0e3...326 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå