Wenda Skrevet 8. mai 2017 #81 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, Jerry Lee skrev: Jeg tager hva jeg haver. Hehe. Og det er mye i fryserene å bruke til en hver tid. Men fyser jeg på noe jeg ikke har..vel...løp og kjøp! Kjekt det også, men ikke alle kan bare løpe og kjøpe. Når man snur på kronene for å få ting til å gå rundt så må man bare planlegge, lage maten fra grunnen av osv 👍 1
Jerry Lee Skrevet 8. mai 2017 #82 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, Wenda skrev: Kjekt det også, men ikke alle kan bare løpe og kjøpe. Når man snur på kronene for å få ting til å gå rundt så må man bare planlegge, lage maten fra grunnen av osv 👍 Selvfølgelig. Det vet og forstår jeg. Jeg har også måttet snu på kronene. ...og jeg lager også det meste av mine middager fra bunnen av. Men kjappe, enkle halv- og helferdige retter forekommer innimellom for all enkelhets skyld.
sofie777 Skrevet 8. mai 2017 #83 Skrevet 8. mai 2017 Mandag: En av fiskerettene på under 20 minutter fra Meny.no Tirsdag: Pasta med pølse og grønnsaker Onsdag: Ris- og eggeform (det kan bli noe annet) Torsdag: Laksepasta Fredag-Søndag: På reise, da vet jeg ikke hva jeg får.
Pringle Skrevet 16. mai 2017 #84 Skrevet 16. mai 2017 Mandag: Minestronesuppe Tirsdag: Lungemos, byggryn, aspargesbønner Onsdag: Reprise av mandag Torsdag: Lungemos, kokte poteter, løk Fredag: Laks, ris, erter Lørdag: Pizza eller cheese on toast Søndag: Roastbeef, potetmos og asparges, hvis jeg får tak i roastbeef og asparges på tilbud, og det regner jeg med.
Wenda Skrevet 16. mai 2017 #85 Skrevet 16. mai 2017 Denne uka: Mandag- kassler (husker ikke det norske ordet for det) med blomkålsmos Tirsdag- tacosalat Onsdag- vet ikke Torsdag- kyllingfilet gratinert i fetaost og creme fraiche, brokkoli ved siden av Fredag- hamburger med cheddar Lørdag- kylling i tortilla med salat Søndag- indrefilet av svin med blåbærsaus
sofie777 Skrevet 16. mai 2017 #86 Skrevet 16. mai 2017 Mandag: Laksepasta Tirsdag: Pizzarester fra søndag Onsdag: Rømmegrøt til lunsj og buffalowings med chips fra MENY-oppskrift til middag (og rød gele med blåbær og hvit vaniljesaus til dessert) Torsdag: "Laksemiddagen som hele familien elsker" Fredag: Flyvende Jacob Lørdag: Spicy Enchiladas Søndag: Tex-Mex-koteletter
Librarian Skrevet 31. august 2017 #88 Skrevet 31. august 2017 Drar denne tråden opp igjen, liker inspirasjonen Mandag: Lasagne med grønn salat Tirsdag: Tomatsuppe med egg og hvitløksbrød Onsdag: Spaghetti Bolognese med salatrester Torsdag: Risengrynsgrøt Fredag: Spicy kikertwok med nudler Lørdag: Kyllingtaco Søndag: Hamburger
Librarian Skrevet 4. september 2017 #89 Skrevet 4. september 2017 (endret) Mandag: Hjemmelaget pizza (hver lager hver sin, jeg går for hvit pizza med spekeskinke). Tirsdag: Gryte med svinekjøtt og div. grønnsaker Onsdag: Kjøttboller og potetmos med restegrønnsaker Torsdag: Blomkålsuppe med bacon og purre Fredag: Hamburger (siden det ble så mye til overs fra forrige uke) Lørdag: Åpent Søndag: Nachos med frisk salat Litt koseuke nå. Mandagen blir regna til helga, siden det er TP-finale Endret 4. september 2017 av Librarian
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #90 Skrevet 4. september 2017 Mandag: bakt laks med superris, soyasaus og diverse grønnsaker (type det man har av frossenblanding i frysen) Tirsdag: Fiskekaker i grove pitabrød, med dampet løk, søtpotet og gulrot, og hjemmelaget dressing av yoghurt naturell/drømmelett med ingefær, ketchup og hvitløk Onsdag: Stekt torsk med rotmot (søtpotet, gulrot, kålrabi og potet) og pesto Torsdag: Spaghetti med bogskinke, tomater, lett stekt paprika, løk og gulrot, og pesto Fredag - søndag: ut på tur, får ikke velge mat selv.. Mye fisk denne uken for å veie opp for at det ble veldig lite forrige uke, og ikke blir noe i helgen. Anonymkode: dfd3e...0b7
Wenda Skrevet 4. september 2017 #91 Skrevet 4. september 2017 Ganske "løs" meny som sikkert kommer til å endre seg iløpet av uka siden vi begge er litt her og der denne uka Mandag Kylling korma Tirsdag Kylling med salat og ranchdressing Onsdag Bakt søtpotet Torsdag Ostefylte kjøttkaker med dampede grønnsaker Fredag Plankebiff Lørdag Pizza Søndag Diverse restemat / pytt i panne
Drakan Skrevet 4. september 2017 #92 Skrevet 4. september 2017 Det jeg klarer å lage... blir bare å skrape sammen noe frukt og kanskje mini pitza jeg har klargjort.
Mollie Skrevet 4. september 2017 #93 Skrevet 4. september 2017 (endret) Mandag: Pølse og makaronigrateng. Tirsdag: Laks i form gratinert med saus og grønnsaker. Onsdag: Kyllingfilet med ris og grønnsaker. Torsdag: Pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy. Fredag: Taco Lørdag og søndag er ikke bestemt enda. Endret 4. september 2017 av Mollie
sofie777 Skrevet 4. september 2017 #94 Skrevet 4. september 2017 Er på FODMAP-diett, så dette er det jeg regner med jeg skal spise denne uken: Mandag: Potetmos på laktosefri melk med enten kjøttdeig og/eller kyllingbiter i (fattigmanns-shepherds pie) Tirsdag: Stekt torsk med lun paprikasalat og poteter Onsdag: Kremet spaghetti med pesto, spekeskinke og cherrytomater Torsdag: Stekt Quinoa (...?) Fredag: Gresk salat med halloumi Lørdag: Lakseburger med tzaztiki og ovnsbakte poteter Søndag: Shepherds Pie med salat (den så jeg faktisk ikke komme)
Librarian Skrevet 12. september 2017 #96 Skrevet 12. september 2017 (endret) Er ikke helt ferdig med planlegginen for helga, men resten ser sånn ut Mandag: Spaghetti Carbonara med frisk salat Tirsdag: Stekt laks i salatwraps og ris Onsdag: Bali kyllinggryte (guilty pleasure ) Torsdag: Laks med pepperrotkrem og grønnkål (fra Trines) Fredag: Åpen Lørdag: Åpen Søndag: Pizza Endret 12. september 2017 av Librarian
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #97 Skrevet 12. september 2017 Mandag: Ostelasagne (https://lavkarbotips.net/2015/02/20/lchf-ostelasagne/) Tirsdag: Fiskegrateng (hjemmelaget, trekk salta torsk, kok makaroni, lag hvitsaus. Bland torsken og makaroneen og bland inn ett egg. Tilsett sausen, ikke la den blir for tørr. Topp med kavring, knust knekkebrød el., til slutt ost på toppen. Stekes i 20-30 min ca 200 grader) Onsdag: Kyllinglår med ris og salat Torsdag: Pasta Carbonara Ca 110 g spaghetti kokes al dente En pakke stjernebacon stekes ca 1 dl matfløte ca 40 g revet parmesan 1 eggeplomme ca 1 ts sitronsaft salt og pepper (rikelig med pepper) Fredag: Taco Lørdag: Kyllingvinger på kvelden Søndag: Kjøttboller med tomatsaus og spaghetti Anonymkode: f9053...1d8
Wenda Skrevet 12. september 2017 #98 Skrevet 12. september 2017 Denne uka ser så her ut: Mandag- kjøttkaker med grønnsaker og saus Tirsdag- kyllingfilet og grønnsaker Onsdag- Vårrull (vegetar) Torsdag- fiskekaker og coleslaw Fredag- hamburger og søtpotetchips Lørdag- tacogryte Søndag- restemat
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #99 Skrevet 12. september 2017 Mandag, Bali kyllinggryte. Tirsdag, beta suppe med hvitløksbrød. Onsdag, tomatsuppe og pannekaker. Torsdag, hjemmelaget pizza med skinke og ost. Fredag, spise ute. Lørdag, amerikansk gryte i form med potetmos og ost. Søndag, take away. Anonymkode: 996f8...03c
Sk57 Skrevet 12. september 2017 #100 Skrevet 12. september 2017 Mandag-Stekt torsk,remulade,kokte gulrøtter og aspargesbønner.Potet. Tirsdag-Bondeomelett.Omelett med rester av stekt middagspølse fra forrige uke,rester av kokt potet.purre,rødløk og paprika.Brød til. Onsdag-Hjemmelaget fiskegrateng.Råkost. Torsdag-Pasta med kjøttsaus. Fredag-Dampet fiskepudding,karrisaus,gulrøtter og brokkoli. Lørdag-Hjemmelaget pizza. Søndag-Kokt svineknoke.løksaus.Gulrøtter,blomkål og brokkoli. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå