Leamur Skrevet 7. november 2016 #61 Skrevet 7. november 2016 Mandag: Torsk med kålerabistappe. Tirsdag: Kjøttbollesuppe Onsdag: Pølsewok Fredag: Pitabrød Lørdag: ubestemt Søndag: Alene hjemme, noe rester fra frysen 🙈
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #62 Skrevet 7. november 2016 På 10/9/2016 den 15.52, Søgni skrev: Ikke for å være negativ til fisk,men får alltid sånne assosiasjoner til tidligere generasjoner, som spiste fisk alle dager bortsett fra søndag, fordi det var en billig råvare og det var fisk folk hadde tilgang på i hverdagen, og kjøtt var dyrt/luksus og forbundet med høytid, når jeg ser sånne "Hvorfor spiser dere ikke fisk"-innlegg. Kan hende jeg er miljøskada, da, av fiskemoralismen blant folk (særlig folk fra eldre generasjoner) hvor jeg vokste opp Bare så det er sagt, jeg liker og spiser fisk, men det vakumpakka utvalget på butikken er liksom ikke noe som inspirerer meg så veldig, om man f.eks. sammenligner med å ha tilgang på fersk fisk. Ikke er det så veldig billig heller. Uansett, har planlagt å spise rester fra fryseren denne uka. Fiskegrateng to dager, betasuppe, viltgryte, noe-med-bolognesesaus, og to dager med kyllingsuppe, tror jeg det blir denne uka. Får se an grønnsaker/tilbehør etter hva jeg har og får lyst på. Samme her. Vi spise så mye fisk i oppveksten at når jeg var 15 hadde jeg fått helt avsmak og klarer fortsatt ikke tanken på fisk (er 28). I årene etter fikk jeg meg en kjøttglad kjæreste og spiste så mye kjøtt at jeg fikk avsmak på det også, så nå er jeg veggis Spiser MYE mer variert nå! Kanskje fordi jeg må Anonymkode: c7b3c...d1a
Teriyaki Skrevet 20. november 2016 #63 Skrevet 20. november 2016 Skal ha mye suppe kommende uke. I dag: Tomatsuppe Mandag: Blomkålsuppe med kyllingfilet og brokkoli Tirsdag : Samme som mandag Onsdag : Grønnsaksuppe enten med pølsebiter eller et rundstykke Torsdag : potet- og purresuppe med torsk Fredag : Løksuppe Lørdag : Taco med kyllingfilet og speltlompe i stedet for tortillalefse og uten ost. Søndag : Ikke riktig sikker. Enten fiskeburger eller svinewok, kommer litt an på. Skal på julebord om to uker og har lagt på meg litt for mye siste tre ukene, så velger litt magre middager for å gå litt ned i vekt fram til da.
pippip Skrevet 20. november 2016 #64 Skrevet 20. november 2016 (endret) Uken som kommer Mandag: torsk med sellerimos, aspargesbønner og balsamicoløk (trines matblogg) Tirsdag: svinebiff med blomkålris med paprika og agurk Onsdag: stekt ris med grønnsaker, egg og reker (matpaabordet) Torsdag: steks laks med agurkssalat og ovnsbakt søtpotet Fredag: Asiatisk ribbe med plommesaus, ris og grønnsaker (monicasmatverden) gleder meg! Lørdag: middag ute Søndag: Langtidsstekt nakkefilet med potetmos, brokkoli og en eller annen saus Endret 20. november 2016 av pippip
Wenda Skrevet 20. november 2016 #66 Skrevet 20. november 2016 Neste ukes meny: Mandag: Pannekaker med stekt bacon og blåbær (mulig jeg rører bærene først) Tirsdag: Korvstroganoff Onsdag: Spinatsuppe med kokte egg Torsdag: Laksefilet med blomkålsmos og erter Fredag: Hjemmelaget hamburger med cheddar og bacon, pluss en heftig jordbærmilkshake Lørdag: Panerte kyllingbiter i hjemmelaget tortilla sammen med salat og guacamole Søndag: Ramsløkmarinert ytrefilet og ovnsstekte grønnsaker 1
Librarian Skrevet 28. april 2017 #67 Skrevet 28. april 2017 Har så vidt begynt å planlegge for neste uke allerede. Mandag: Cæsarsalat. Tirsdag: Laks med mango- og avokadosalat. Onsdag: Spaghetti Carbonara. Torsdag: Fiskegrateng av torsk. Fredag: Hvit pizza. Lørdag: Grønnsakscurry med kikerter. Søndag: Kyllingtaco.
sofie777 Skrevet 28. april 2017 #68 Skrevet 28. april 2017 I dag skal jeg ha Big One Pizza, ellers ser uken ut som følger:
Radon Skrevet 1. mai 2017 #69 Skrevet 1. mai 2017 Mandag: Chilli sin carne Tirsdag: Taco (med chillirestene) Onsdag: Bakt søtpotet Torsdag: Thai gryte Fredag: Indisk daal Lørdag: Wok med sitronsaus og fritert quorn Søndag: Hamburger med søtpotetfries 1
Wenda Skrevet 1. mai 2017 #70 Skrevet 1. mai 2017 (endret) Denne uka er planen: Mandag- bakt søtpotet Tirsdag- blomkålsuppe --- ble tortillas med salat og strimlet svinekjøtt istedenfor Onsdag- biffer av kjøttdeig med bacon rundt, servert med dampede grønnsaker og kryddersmør Torsdag- en eller annen form for gryterett Fredag- Tacosalat med hjemmelagde nachos Lørdag- Grillmat Søndag- pytt i panne / restemat fra uka Endret 2. mai 2017 av Wenda
Librarian Skrevet 7. mai 2017 #71 Skrevet 7. mai 2017 Gleder meg til ny uke: Mandag: Svinewok med chilisaus. Tirsdag: Pannestekt torsk med bacon og ertepure Onsdag: Ertesuppe Torsdag: Spicy laksewok med nudler Fredag: Pizza av et slag Lørdag: Spaghetti al limone Søndag: Veggis-enchiladas
Ild Skrevet 7. mai 2017 #72 Skrevet 7. mai 2017 En lite typisk uke for oss, da mye skjer og jeg er alene med barna denne uken: Mandag: spagetti, tomatsaus med grønnsaker, salat, parmesan Tirsdag: spise ute Onsdag: mamma lager middag Torsdag: stangekylling, ris, brokkoli Fredag: lapskaus (får servert borte) Lørdag: taco Søndag: aner ikke
Wenda Skrevet 7. mai 2017 #73 Skrevet 7. mai 2017 (endret) Mandag- Tacosuppe (blir byttet ut med BBQ siden mannen ble hjemme i dag og sola skinner) Tirsdag- Kyllingfilet med grønnsaker Onsdag- Indrefilet av svin Torsdag- Kylling i tortilla med salat Fredag- Gryterett Lørdag- Tacosalat Søndag- Restemat Edit: Endringer i matplanen Endret 8. mai 2017 av Wenda
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #74 Skrevet 8. mai 2017 Mandag: Grove baguetter med godt pålegg Tirsdag: Fiskekaker Onsdag: Meatball Subs (Hjemmelaget ) Torsdag: Reker, loff og hele pakken (Sommermodus) Fredag: Fiskekaker Lørdag: Spise ute på restaurant Søndag: Ubestemt Anonymkode: 76955...e84
Pringle Skrevet 8. mai 2017 #75 Skrevet 8. mai 2017 Mandag: Grønn ertesuppe, ostekake til dessert Tirsdag: Svinekoteletter, potetmos med gressløk, kålrotstaver Onsdag: Reprise av mandag Torsdag: Torsk, poteter, karrisaus, revne gulrøtter Fredag: Kjøttdeig, kokebanan, løk, spinat/grønnkål Lørdag: Pizza eller pannekaker Søndag: Lammekoteletter, potetmos, rosenkål
Jerry Lee Skrevet 8. mai 2017 #76 Skrevet 8. mai 2017 Er alene, og har ingen fast ukesmeny. Er det uvanlig?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #77 Skrevet 8. mai 2017 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Er alene, og har ingen fast ukesmeny. Er det uvanlig? Det er vel ikke fast ukesmeny det er snakk om her? Bare hva man har planlagt for uken? Det er vel like normalt som unormalt å planlegge for flere dager av gangen. Her er uansett våre planer: Mandag: Bakt kyllingfilet med salat av rødbeter, gulrøtter, rosenkål og fetaost, med ingefær og sitronsaft. Tirsdag: Curry med torsk, paprika, løk og gulrøtter, med ris til. Onsdag: Thai-søtpotetsuppe med kylling Torsdag: Laks med couscous-salat Fredag: Meksikansk-inspirert gryte med karbonadedeig, bønner, og diverse grønnsaker (litt etter hva vi har igjen i kjøleskapet) Anonymkode: dfd3e...0b7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #78 Skrevet 8. mai 2017 Denne uka blir det: Mandag: Bønnegryte med karri og hvitløksbagetter Tirsdag: Gulrotsuppe med røde linser og naan Onsdag: Pasta med kremet avocado og brokkoli Torsdag: Hjemmelagde asiatiske fiske kaker med peanøttsaus og wokede grønnsaker Fredag: Risotto med røkelaks og fennikel Lørdag: grillspyd med laks og kamskjell, tabbouleh og taziki Søndag: bursdagsselskap: pølser + pastasalat Anonymkode: 5ce8c...e6e
Wenda Skrevet 8. mai 2017 #79 Skrevet 8. mai 2017 10 minutter siden, Jerry Lee skrev: Er alene, og har ingen fast ukesmeny. Er det uvanlig? Tror det er vanlig å ikke ha en ukesmeny. Spesielt om man er singel Her lager jeg ukesmenyer, men ikke noe som er fast. Som i dag hadde jeg planlagt tacosuppe, men omstendighetene ble slik at vi valgte å gå for grillmat istedenfor. Så ikke noe som er fastsatt, men jeg lager ukesmenyer mest for økonomiens del. Det å ha en plan, handle deretter, porsjonere opp, fryse ned osv gjør at det blir en mye billigere utgift 👍
Jerry Lee Skrevet 8. mai 2017 #80 Skrevet 8. mai 2017 14 minutter siden, Wenda skrev: Tror det er vanlig å ikke ha en ukesmeny. Spesielt om man er singel Her lager jeg ukesmenyer, men ikke noe som er fast. Som i dag hadde jeg planlagt tacosuppe, men omstendighetene ble slik at vi valgte å gå for grillmat istedenfor. Så ikke noe som er fastsatt, men jeg lager ukesmenyer mest for økonomiens del. Det å ha en plan, handle deretter, porsjonere opp, fryse ned osv gjør at det blir en mye billigere utgift 👍 Jeg tager hva jeg haver. Hehe. Og det er mye i fryserene å bruke til en hver tid. Men fyser jeg på noe jeg ikke har..vel...løp og kjøp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå