Gå til innhold

Hvem har ansvar for bussholdeplassene?

Fremhevede innlegg

Gjest Sunhands
Skrevet

Her jeg bor har det ikke vært hengt opp en rutetabell på det jeg kan huske. Ja, man har stort sett en app i disse dager, men det er ikke alltid jeg har batteri på telefonen. 

I tillegg er det slik at jeg aldri vet hvilken side av veien bussene kommer, fordi noen av dem kjører en lengre rute, og da kjører de andre veien. Bør ikke dette også komme frem av tabellene? Hvem har ansvaret for dette? Kommunen? Fylkeskommunen? Passe irriterende å stå på feil side av veien og se bussen kjøre. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Busselskapet har ansvaret for å henge opp rutetabell og annen informasjon. Som reisende har man ansvar for å signalisere til bussen at man skal på entn man står på bussholdeplassen eller andre siden av gaten. Bussen stopper ikke hvis den ikke får noe tegn. Slik er det her. 

Gjest Sunhands
Skrevet
44 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Bymiljøetaten?

Vi har ikke noe sånt her. :)

41 minutter siden, Frøken888 skrev:

Busselskapet har ansvaret for å henge opp rutetabell og annen informasjon. Som reisende har man ansvar for å signalisere til bussen at man skal på entn man står på bussholdeplassen eller andre siden av gaten. Bussen stopper ikke hvis den ikke får noe tegn. Slik er det her. 

OK, så de ulike busselskapene har ansvar for å henge opp sine tabeller? Har vinket, men det hjelper ikke når jeg står på bussholdeplassen på feil side av veien og den andre er 50 meter lenger ned dessverre. :(

Skrevet
17 minutter siden, Sunhands skrev:

Vi har ikke noe sånt her. :)

OK, så de ulike busselskapene har ansvar for å henge opp sine tabeller? Har vinket, men det hjelper ikke når jeg står på bussholdeplassen på feil side av veien og den andre er 50 meter lenger ned dessverre. :(

Såpass store avstander. Da blir det litt vanskelig 🙁 Ser hvertfall at brakar og nettbuss henger opp rutetabeller i området hvert år. Så ville nok ringt å hørt med busselskapet som kjører der du bor :)

Skrevet

Et annet alternativ er å skrive ut rutetabellen selv og ha den med i veska eller lommeboka. Det er som regel mulig å laste den ned som PDF fra busselskapets side.

Anonymkode: 0fb01...a69

• 3 uker senere...
Skrevet

Kjøp en "nødlader"/batteridrevet usb-lader. Det får være måte på hvor mye samfunnet skal legge til rette for folk som "uforskyldt" ikke har strøm på telefonen.

Skrevet
På 2.10.2016 den 21.57, Frøken888 skrev:

Busselskapet har IKKE ansvaret for det lenger. Det er det fylkeskommunens kollektivtrafikkenhet som har ( type brakar, ruter, hedmark trafikk osv. ). Busselskapene kjører nå på anbud for disse. Hvilket fylke bor du i ?

Forøverig er det riktig at du selv er pliktig å gi tydelig tegn på at du skal være med

Anonymkode: ae525...ef1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...