Mumsy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #21 Skrevet 2. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Boxershorts og langarmet tshorte i ull eller superundertøy? Da slipper han å sove i klamt bomulltøy eller annet tøy som fort blir fuktig. Kan du senke innetemperaturen eller gi han en tynnere dyne? Anonymkode: ad861...f8f Han har bare sommerdyne, å vi har vinduet oppe på kvelden, slik at det er kaldt i det han legger seg. En ulltrøya kan kanskje være lurt! Det er akkurat det at jeg er redd han blir liggende våt og kald, men ull holder jo fint på varmen selv om det blir fuktig.
Mumsy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #22 Skrevet 2. oktober 2016 9 timer siden, Outlander skrev: mine gutter sluttet med pysj når de var rundt 5-6 og bare sover i underbuksene - de også ble veldig varme. Er tenåringer nå og fortsatt sover kun i underbukser. Men om du VIL absolut bruke pysj, kjøpe de som er kortarmet og med shorts istedenfor bukser. Er ikke det at jeg absolutt på bruke pysj, vil bare finne en løsning som fungerer. Det var derfor jeg spurte om råd.
Mumsy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #23 Skrevet 2. oktober 2016 9 timer siden, jabx skrev: Hvordan kan han bli varmere med mindre klær på? Det er det jeg ikke vet, så mulig det ikke stemmer. Ville bare høre om noen hadde lignende erfaring.
Mumsy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #24 Skrevet 2. oktober 2016 6 minutter siden, Teddi skrev: Min gutt bruker pysj, og det er det flere gode grunner til. Han sparker av seg dynen om natten, og blir da iskald i løpet av natten. Han merker ikke selv at dynen er borte. Han er også veldig varm akkurat i innsovningsfasen, og hvis han da sover uten klær, blir han enda mer klam og svett. Hud mot hud... Blir han klam sparker han raskere av seg dynen i søvne, og da blir han enda kaldere. I tillegg bruker han pysj fordi han fortsatt er for liten til å kunne kle på seg selv om morgenen, men noen ganger liker han å leke/pusle/"lese" litt på gulvet før han vekker meg. Pysj kommer han til å slutte med den dagen han ikke trenger det mer, og ikke vil ha bruke det mer selv. For det kan jo tenkes at flere barn liker å bruke pysj, slik jeg gjorde som barn..? Takk for meget fornuftig svar! Er nok det med hud mot hud jeg har erfart at blir varmere. Jeg synes også det er dumt at han skal være kald resten av natten, bare fordi han er varm når han sovner. 1
Outlander Skrevet 2. oktober 2016 #25 Skrevet 2. oktober 2016 9 timer siden, Mumsy skrev: Er ikke det at jeg absolutt på bruke pysj, vil bare finne en løsning som fungerer. Det var derfor jeg spurte om råd. Bare for å si at mitt innlegg var ikke ment som en angrep hvis du vil bruke pysj! Skjønner frustrasjonen! Kan være at det er alt for varmt i rommet?
Mumsy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #26 Skrevet 2. oktober 2016 1 time siden, Outlander skrev: Bare for å si at mitt innlegg var ikke ment som en angrep hvis du vil bruke pysj! Skjønner frustrasjonen! Kan være at det er alt for varmt i rommet? Takk, ikke meningen å virke aggressiv tilbake heller Bare så frustrerende at hvis man spør om gode råd, så føler jeg at mange bare er ute etter å trykke folk litt ned, i stede for å hjelpe Ikke deg så klart, men mange andre. Har prøvd å ha vinduet oppe hele kvelden nå, å temperaturen stabiliserer seg heldigvis fortere. Fortsatt varm akkurat i det han sovner, men som sagt blir det bedre fortere
Rotemor Skrevet 3. oktober 2016 #27 Skrevet 3. oktober 2016 Alle mine barn sover nakne. Problem solved?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #28 Skrevet 3. oktober 2016 Min unge sluttet med pysj allerede ved 1-års alderen, fordi hun alltid var så varm. Bruker sommerdyne året rundt, av samme grunn. Bytt til dundyne om han blir veldig klam, det trekker bort fukten bedre enn fiberdyne. Og dropp hele pysjen De færreste synes jo det er godt å sove med klær uansett, pysj er et skikkelig tåpelig påfunn etter min mening Anonymkode: 173d2...492
appelsinjuice Skrevet 4. oktober 2016 #29 Skrevet 4. oktober 2016 Har du forsøkt pysj av bambusviskose? Det materialet suger til seg fukt bedre enn bomull. Lilleba har noen fine.
Gjest MissEhrmann Skrevet 4. oktober 2016 #30 Skrevet 4. oktober 2016 På 1. oktober 2016 den 23.58, AnonymBruker skrev: Boxershorts og langarmet tshorte i ull eller superundertøy? Da slipper han å sove i klamt bomulltøy eller annet tøy som fort blir fuktig. Kan du senke innetemperaturen eller gi han en tynnere dyne? Anonymkode: ad861...f8f Men hvorfor ta på langermet i ull eller superundertøy når ungen er mer enn varm nok i bare underbuksa? Det er jo hinsides all fornuft, eller??
Vera Vinge Skrevet 4. oktober 2016 #31 Skrevet 4. oktober 2016 Mine barn blir også varme når de sover (i motsetning til meg selv, som blir kald). Den yngste på 2,5 sparker derfor av seg dyna, og særlig om vinteren blir han da kald. Så han sover da med ullpysj, ullsokker og et ullpledd. Det blir ikke klamt, og han blir ikke kald om han likevel skulle bli svett. Barnet på 4,5 sover i t-skjorte eller ingenting om sommeren, for han har en viss kontroll på dyna når han sover, dvs tar den på seg i søvne om han blir kald. Men en tynn ullsinglet på vinteren var også et godt tips, for å sikre litt varme uten klamhet.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #32 Skrevet 4. oktober 2016 Varme unger trenger ikke pysj, jeg har to som alltid har svettet og de plukket av seg pysjen (selv kortermet og med soveshorts) når de var ca 5-6 år. Jeg er frostpist selv og det tok litt tid før jeg skjønte at mine var stikk motsatt. Anonymkode: 26252...c2a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå