Mumsy Skrevet 1. oktober 2016 #1 Skrevet 1. oktober 2016 (endret) Hei Jeg trenger råd angående valg av pyjamas til 6åringen. Han blir veldig varm og dermed klam i det han sovner, så pysjen blir fuktig. Kan pysj av ull være et alternativ, eller vil det bli for varmt for en som er så varm fra før av? Kan jo sove uten noe, men har en følelse av at han bare blir varmere da? Kan det stemme? Håper noen har gode råd Endret 1. oktober 2016 av Mumsy
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #2 Skrevet 1. oktober 2016 Det er vel bare å prøve uten og se hvordan det går? Antageligvis er det bedre uten noe enn å ta på ull. Anonymkode: ad15b...a84 1
atropos Skrevet 1. oktober 2016 #3 Skrevet 1. oktober 2016 Min blir rimelig svett, og han sover i ullsinglet og truse, noe mer blir for varmt for han. 1
Outlander Skrevet 1. oktober 2016 #4 Skrevet 1. oktober 2016 mine gutter sluttet med pysj når de var rundt 5-6 og bare sover i underbuksene - de også ble veldig varme. Er tenåringer nå og fortsatt sover kun i underbukser. Men om du VIL absolut bruke pysj, kjøpe de som er kortarmet og med shorts istedenfor bukser.
Mumsy Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2016 Takk for svar, han sover uten nå. Men som sagt føler jeg at han er varmere da. Lurer på om det kan være noe i det, eller om jeg bare innbiller meg det. Ull er nok ikke et godt alternativ ser jeg, blir nok alt for varmt.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #6 Skrevet 1. oktober 2016 40 minutter siden, Mumsy skrev: Hei Jeg trenger råd angående valg av pyjamas til 6åringen. Han blir veldig varm og dermed klam i det han sovner, så pysjen blir fuktig. Kan pysj av ull være et alternativ, eller vil det bli for varmt for en som er så varm fra før av? Kan jo sove uten noe, men har en følelse av at han bare blir varmere da? Kan det stemme? Håper noen har gode råd Hvorfor driver så mange og prakker på ungene sine pyjamas? Er det fordi dere tror at dette er noe man MÅ gjøre, synes dere det er på moten, eller hva er det? Og, voksne som på død og liv skal ha barna sine til å bruke pyjamas, da forventer jeg at dere voksne selv også bruker dette om natten. Anonymkode: ed700...e69 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #7 Skrevet 1. oktober 2016 Hvorfor må barn ha pysj? Jeg sov naken fra det sekundet jeg slutta med bleier, og har fortsatt med det siden. Anonymkode: 676c2...4b6 1
jabx Skrevet 1. oktober 2016 #8 Skrevet 1. oktober 2016 43 minutter siden, Mumsy skrev: Hei Jeg trenger råd angående valg av pyjamas til 6åringen. Han blir veldig varm og dermed klam i det han sovner, så pysjen blir fuktig. Kan pysj av ull være et alternativ, eller vil det bli for varmt for en som er så varm fra før av? Kan jo sove uten noe, men har en følelse av at han bare blir varmere da? Kan det stemme? Håper noen har gode råd Hvordan kan han bli varmere med mindre klær på? 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #9 Skrevet 1. oktober 2016 Frøkna er 4 og vi har gitt opp pysjamaser. Stakkarn var så varm og fikk ikke sove ordentlig. Anonymkode: 4b678...ffd
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #10 Skrevet 1. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må barn ha pysj? Jeg sov naken fra det sekundet jeg slutta med bleier, og har fortsatt med det siden. Anonymkode: 676c2...4b6 Nettopp. Vedder på at de fleste voksne som på død og liv tvinger barna sine til å bruke pyjamas, ikke bruke pyjamas selv. Latterlig. Anonymkode: ed700...e69 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #11 Skrevet 1. oktober 2016 De som blir for varme og svette, kanskje de har for tykke dyner? Veksler dere mellom sommerdyner og vinterdyner, etter årstidene? Hvilken temperatur er det i det rommet som barna sover i? Anonymkode: 6f7b3...432 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #12 Skrevet 1. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frøkna er 4 og vi har gitt opp pysjamaser. Stakkarn var så varm og fikk ikke sove ordentlig. Anonymkode: 4b678...ffd Selvsagt. Tenk med deg selv; selvfølgelig er det ubehagelig å sove med klær på! Det er jo ikke så kaldt inne at man trenger mer enn en varm dyne. Anonymkode: ed700...e69
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #13 Skrevet 1. oktober 2016 Jeg brukte nattkjole og varmeflaske som barn, men det var fordi det ikke ble brukt varmeovn på soverommet mitt... :brrr: Anonymkode: 6f7b3...432 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #14 Skrevet 1. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte nattkjole og varmeflaske som barn, men det var fordi det ikke ble brukt varmeovn på soverommet mitt... :brrr: Anonymkode: 6f7b3...432 Ja, når det er ekstra kaldt er det logisk med et ekstra lag. Men den merkelig pyjamas-fetisjen mange foreldre har i dag, er bare latterlig. Anonymkode: ed700...e69 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #15 Skrevet 1. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt. Tenk med deg selv; selvfølgelig er det ubehagelig å sove med klær på! Det er jo ikke så kaldt inne at man trenger mer enn en varm dyne. Anonymkode: ed700...e69 Vel, det varierer jo fra sted til sted...Da alle ikke har samme innetemperatur i soverommene sine Anonymkode: 6f7b3...432 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #16 Skrevet 1. oktober 2016 48 minutter siden, Mumsy skrev: Hei Jeg trenger råd angående valg av pyjamas til 6åringen. Han blir veldig varm og dermed klam i det han sovner, så pysjen blir fuktig. Kan pysj av ull være et alternativ, eller vil det bli for varmt for en som er så varm fra før av? Kan jo sove uten noe, men har en følelse av at han bare blir varmere da? Kan det stemme? Håper noen har gode råd Boxershorts og langarmet tshorte i ull eller superundertøy? Da slipper han å sove i klamt bomulltøy eller annet tøy som fort blir fuktig. Kan du senke innetemperaturen eller gi han en tynnere dyne? Anonymkode: ad861...f8f
Sushi Skrevet 2. oktober 2016 #17 Skrevet 2. oktober 2016 Ull-silke-blanding er godt å sove i når det er kjølig. Om sommeren sover min 5-åring stort sett naken.
Mumsy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #18 Skrevet 2. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor driver så mange og prakker på ungene sine pyjamas? Er det fordi dere tror at dette er noe man MÅ gjøre, synes dere det er på moten, eller hva er det? Og, voksne som på død og liv skal ha barna sine til å bruke pyjamas, da forventer jeg at dere voksne selv også bruker dette om natten. Anonymkode: ed700...e69 Hvis du tar deg tid til å lese kommentaren over her, ser du at han sover uten pyjamas. Jeg bruker pyjamas om natten selv, fordi jeg synes det er bedre. Er vel en smakssak? Alle trenger ikke å like det samme? Nesten så man skulle tro at man var en dårlig mor om man valgte annerledes en noen andre 1
Teddi Skrevet 2. oktober 2016 #19 Skrevet 2. oktober 2016 Min gutt bruker pysj, og det er det flere gode grunner til. Han sparker av seg dynen om natten, og blir da iskald i løpet av natten. Han merker ikke selv at dynen er borte. Han er også veldig varm akkurat i innsovningsfasen, og hvis han da sover uten klær, blir han enda mer klam og svett. Hud mot hud... Blir han klam sparker han raskere av seg dynen i søvne, og da blir han enda kaldere. I tillegg bruker han pysj fordi han fortsatt er for liten til å kunne kle på seg selv om morgenen, men noen ganger liker han å leke/pusle/"lese" litt på gulvet før han vekker meg. Pysj kommer han til å slutte med den dagen han ikke trenger det mer, og ikke vil ha bruke det mer selv. For det kan jo tenkes at flere barn liker å bruke pysj, slik jeg gjorde som barn..? 3
Mumsy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #20 Skrevet 2. oktober 2016 1 time siden, Sushi skrev: Ull-silke-blanding er godt å sove i når det er kjølig. Om sommeren sover min 5-åring stort sett naken. Takk for svar, det var kanskje ikke så dumt Kan kjøpe en for å teste, om ikke blir det nok så han fortsetter å sove uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå