Gå til innhold

hvordan samfunnets kroppspress påvirker oss ubevisst..


Enaks

Anbefalte innlegg

6 timer siden, giirly95 skrev:

Det at du må inn her og skrive og spørre om folk anser deg som overvektig når du selv vet du ikke er det, gjør deg bare til enda en av de som bidrar til kroppspress :)

Du misforstår budskapet - jeg vil få frem et synspunkt som er helt høl i hodet og som skal bidra til mindre kroppspress, ikke motsatt. Hvis du leser mitt første innlegg og hele tråden før du svarer - så ser du kanskje sammenhengen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.10.2016 den 0.58, Baremenneske skrev:

Du er normal! Du er også ganske høy, og da er det også naturlig å ha littegrann mer enn "standardvekta alle er ute etter"! Du veier ikke mye, og det er grunnet din høyde og det at du sikkert har bygga opp litt sunne muskler!😊 Synes det blir litt feil når folk prøver bli sunnere/ slankere å kun å gå etter vekta! Målebånd er egentlig bedre!🙂

Du har "dessverre" helt rett.

Jeg veier er 162 høy, veier 60 kilo, men er 98 cm rundt magen. Det har holdt seg stabilt enten jeg veier 57 eller 67. Vekttap eller økning vises på resten av kroppen - større lår, legger, pupper og armer, men magen holder seg stabilt stor. Jeg er derfor farlig stor selv om jeg har helt normal BMI.

Anonymkode: 51aab...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært sexy jeg. Det kommer ikke til og forandre seg uansett hvilke klær kardashians or andre tullinger bruker.

Anonymkode: c20a8...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 174 cm og 60 kg. Har også en del muskler i legger og lår pga trening. Anser meg selv om ganske lubben når jeg veier 70 kg, men nå har jeg et veldig usunt (sykelig) forhold til egen kropp, kosthold, trening osv. 

Det jeg derimot klarer å se med den vekten jeg har nå er at selv om jeg ikke er undervektig så er deler av kroppen min for tynn. Brystkassen, de nederste ribbeina er på en måte for stor for midjen min. Sånn var det ikke fra 62 kg og oppover. Men pga. mye av vekten min er på lårene så er ikke underkroppen for tynn. 

Det er mange variasjoner. Sikkert mange med min høyde som enten bør veie mindre eller mer for å se sunn ut.

Anonymkode: 7b9da...643

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2016 den 22.23, Cathrine88 skrev:

I hvilken verden er en BMI på 23,5 på grensen mot overvektig?

KG verden? :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...