AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #1 Skrevet 1. oktober 2016 Hva bør man tenke på når man skal kjøpe bilstol? Det er sånn at de bør passe sammen? Forstår ikke helt hvordan dette fungerer? Har kjøpt Bugaboo Buffalo vogn. Anonymkode: 728d6...2b5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #2 Skrevet 1. oktober 2016 De fleste vogner har bilstoladaptere man kan kjøpe til. Stort sett er det de mest kjente merkene(Britax, Besafe, Maxi Cosi, Cybex) som passer til de fleste vogner. Maxi Cosi Cabriofix er vel den bilstolen som kan brukes på flest vogner. Google bugaboo buffalo bilstol så finner du nok ut av hvilken bilstol du kan bruke på den. Anonymkode: 2dff1...e1d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #3 Skrevet 1. oktober 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste vogner har bilstoladaptere man kan kjøpe til. Stort sett er det de mest kjente merkene(Britax, Besafe, Maxi Cosi, Cybex) som passer til de fleste vogner. Maxi Cosi Cabriofix er vel den bilstolen som kan brukes på flest vogner. Google bugaboo buffalo bilstol så finner du nok ut av hvilken bilstol du kan bruke på den. Anonymkode: 2dff1...e1d Takk! Har selvsagt prøvd å Google, men synes ikke jeg ble helt klok på det. Har tenkt på en av de som har vunnet i tester, og ser at den passer sammen med en del. Men hva med f.eks. Recaro Privia? Rart at det ikke finnes en full oversikt. Anonymkode: 728d6...2b5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #4 Skrevet 1. oktober 2016 Du kjøper bare adapter. Vi brukte maxi cosi. Anonymkode: 49398...de6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #5 Skrevet 1. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Har selvsagt prøvd å Google, men synes ikke jeg ble helt klok på det. Har tenkt på en av de som har vunnet i tester, og ser at den passer sammen med en del. Men hva med f.eks. Recaro Privia? Rart at det ikke finnes en full oversikt. Anonymkode: 728d6...2b5 https://www.bugaboo.com/GB/en_GB/strollers/car-seat-adapters Ser ikke ut til at der fins Recaro adapter til Bugaboo. Om ikke Recaro selv har en(av og til kan bilstolprodusenten ha en som vognprodusenten ikke har) Anonymkode: 2dff1...e1d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #6 Skrevet 1. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kjøper bare adapter. Vi brukte maxi cosi. Anonymkode: 49398...de6 Trodde det bare var adapter til noen få. Så da kan man i utgangspunktet kjøpe hvilken som helst? Det var jo kjekt å vite om! Anonymkode: 728d6...2b5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #7 Skrevet 1. oktober 2016 Du må sjekke ut om det finnes adapter ja før du kjøper bilstol. Spør i butikken eller sjekk på nett. Anonymkode: 49398...de6
Pearl2.0 Skrevet 1. oktober 2016 #8 Skrevet 1. oktober 2016 Du kan ikke kjøpe hvilken som helst adapter ogsp passer den på hvilken som helst bilstol og vogn nei. Du må kjøpe en adapter til boogaboo buffalo og sjekke at den passer til ønsket bilstol☺
Pearl2.0 Skrevet 1. oktober 2016 #9 Skrevet 1. oktober 2016 De har for maxi cosi og britax römer i hvert fall ☺
Strikkesokken Skrevet 1. oktober 2016 #10 Skrevet 1. oktober 2016 Vi har bugaboo buffalo og maxi cosi adapter. Besafe sete. Ikke prøvd enda, men maxi cosi og besafe var visst helt like på det der.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #11 Skrevet 1. oktober 2016 OK, da får jeg sjekke litt nærmere. Det var vel Recaro som hadde fått best i test. Andre enn Maxi Cosi og Besafe? Anonymkode: 728d6...2b5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #12 Skrevet 1. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: OK, da får jeg sjekke litt nærmere. Det var vel Recaro som hadde fått best i test. Andre enn Maxi Cosi og Besafe? Anonymkode: 728d6...2b5 I linken du fikk over står alle bilstoler som passer til. Både Cybex og Britax har hatt testvinnere de siste årene. Samme med Maxi Cosi, men da med Pebble, Cabriofix er ikke testet på snart 10 år(men er allikevel den bilstolen som selges mest av i Norge) Anonymkode: 2dff1...e1d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #13 Skrevet 1. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I linken du fikk over står alle bilstoler som passer til. Både Cybex og Britax har hatt testvinnere de siste årene. Samme med Maxi Cosi, men da med Pebble, Cabriofix er ikke testet på snart 10 år(men er allikevel den bilstolen som selges mest av i Norge) Anonymkode: 2dff1...e1d Må korrigere meg selv litt. Maxi Cosi Pebble har vel ikke vært testvinner, men har gjort det bra på tester(bedre enn Besafe) Anonymkode: 2dff1...e1d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #14 Skrevet 1. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må korrigere meg selv litt. Maxi Cosi Pebble har vel ikke vært testvinner, men har gjort det bra på tester(bedre enn Besafe) Anonymkode: 2dff1...e1d Fant ikke igjen testen nå, men mener det var Recaro Privia og Cybex Aton på topp. Så jeg tenkte på en av dem, sånn egentlig. Søkte litt mer og fant ut at Recaro Privia kan brukes med Maxi Cosi adapter. Så da blir det nok antagelig den. Anonymkode: 728d6...2b5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #15 Skrevet 3. oktober 2016 Cybex kommer veldig bra ut i test og kan brukes på Buggaboo Buffalo med Maxi Cosi adaptere. Anonymkode: 91a15...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #16 Skrevet 3. oktober 2016 På 1.10.2016 den 23.36, AnonymBruker skrev: Fant ikke igjen testen nå, men mener det var Recaro Privia og Cybex Aton på topp. Så jeg tenkte på en av dem, sånn egentlig. Søkte litt mer og fant ut at Recaro Privia kan brukes med Maxi Cosi adapter. Så da blir det nok antagelig den. Anonymkode: 728d6...2b5 Cybex Aton kan også brukes med Maxi Cosi adaptere. Anonymkode: 91a15...3e8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #17 Skrevet 3. oktober 2016 På 1.10.2016 den 23.30, AnonymBruker skrev: Må korrigere meg selv litt. Maxi Cosi Pebble har vel ikke vært testvinner, men har gjort det bra på tester(bedre enn Besafe) Anonymkode: 2dff1...e1d Ja, jeg så at Cybex Aton og Recaro Privia gjorde det best. Men ser ut som sistnevnte kanskje er litt rimeligere. Anonymkode: 728d6...2b5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #18 Skrevet 3. oktober 2016 Kan begge brukes med både belte og Isofix? Anonymkode: 728d6...2b5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #19 Skrevet 3. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan begge brukes med både belte og Isofix? Anonymkode: 728d6...2b5 Selve bilsetene kan festes med bare bilselen. Men basene må festes med isofix. Veldig få baser som kan festes med enten bilsele eller isofix. Men Maxi Cosi EasyFix basen kan festes med enten eller. Anonymkode: 2dff1...e1d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #20 Skrevet 3. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selve bilsetene kan festes med bare bilselen. Men basene må festes med isofix. Veldig få baser som kan festes med enten bilsele eller isofix. Men Maxi Cosi EasyFix basen kan festes med enten eller. Anonymkode: 2dff1...e1d Cybex har forøvrig base både med og uten isofix. Anonymkode: 2dff1...e1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå