Gå til innhold

Innbrudd i bil- identitetstyveri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jada, uflaks som jeg har, brøt noen seg inn i bilen min i går natt. Vet ikke hvordan det gikk til, låser jo alltid bilen.

Svinet som brøt seg inn, stjal bl.a. halvparten av CD-ene og coveret til en lydbok, instruksjonsbok og vognkort til bilen, førerkortet mitt, en beltetilpasser sønnen min bruker, parkeringskort til jobben, og ellers småting.

Det jeg er redd for nå, er selvsagt identitetstyveri. På førerkortet står jo hele fødselsnummeret mitt, og vognkortet står i mitt navn og har registreringsnummeret på bilen min......

Hva burde jeg gjøre??? Har vært til politiet i dag og anmeldt det, og fikk midlertidig kjøretillatelse/førerkort, og så skal jeg bestille nytt vognkort del 1. Men hva med instruksjonsboken til bilen?? Skal jeg kontakte et verksted, eller Peugeot som er produsent? Hvor mye koster et sånt hefte?? Og, blir så forbannet -hvorfor i helvete stjeler noen et instruksjonshefte til en bil?!

 

Føles så utrolig bittert det hele. Hvilke erfaringer har andre som har opplevd innbrudd i bil? Hvordan sikre seg mot sånt? Å låse bilen er tydeligvis ikke nok!!! Hele helgen ødelagt føles det som, og mer.

 

Anonymkode: e57be...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt forsikringsselskapet ditt. De hjelper deg videre. Ellers kan du og kontakte Peugeot forhandler og få bestilt nytt instruksjonshefte. 

Var jeg deg, ville jeg sperret med for all kreditt inntil videre. Førerkort selges, men om de samtidig misbruker identiteten din gjenstår å se. Førerkort skal heller ikke oppbevares i bilen, så der har du opptrådt uaktsomt. 

Anonymkode: 6df8b...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uaktsom å ha førerkort i bilen? Ja, kanskje det, men har hørt fra flere at det er lurt, så du aldri glemmer det. Men, kommer nok aldri til å ha førerkort i bilen igjen nei. :( 

 

Sperret all kreditt? Hvordan gjør jeg det?

Anonymkode: e57be...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Førerkort skal heller ikke oppbevares i bilen, så der har du opptrådt uaktsomt. 

Anonymkode: 6df8b...322

Kan du linke til denne regelen? For jeg sliter litt med å finne ut hvor dette er regulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjedelig, men, ja, sunn fornuft tilsier vel at det er uaktsomt å oppbevare verdisaker og dokumenter i bilen. Vognkort er én ting, men førerkort? Hvordan kom du egentlig på å ha den i bilen?

Jeg håper virkelig det ordner seg for deg! Her bor vi meget spredtbygd og ingen jeg kjenner låser bilene sine. Kanskje noe å begynne med...

Anonymkode: bb799...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun vognkortet som ligger i bilen til en hver tid. Lommebok eller tlf ligger kun korte stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.10.2016 den 20.04, AnonymBruker skrev:

Jada, uflaks som jeg har, brøt noen seg inn i bilen min i går natt. Vet ikke hvordan det gikk til, låser jo alltid bilen.

Svinet som brøt seg inn, stjal bl.a. halvparten av CD-ene og coveret til en lydbok, instruksjonsbok og vognkort til bilen, førerkortet mitt, en beltetilpasser sønnen min bruker, parkeringskort til jobben, og ellers småting.

Det jeg er redd for nå, er selvsagt identitetstyveri. På førerkortet står jo hele fødselsnummeret mitt, og vognkortet står i mitt navn og har registreringsnummeret på bilen min......

Hva burde jeg gjøre??? Har vært til politiet i dag og anmeldt det, og fikk midlertidig kjøretillatelse/førerkort, og så skal jeg bestille nytt vognkort del 1. Men hva med instruksjonsboken til bilen?? Skal jeg kontakte et verksted, eller Peugeot som er produsent? Hvor mye koster et sånt hefte?? Og, blir så forbannet -hvorfor i helvete stjeler noen et instruksjonshefte til en bil?!

 

Føles så utrolig bittert det hele. Hvilke erfaringer har andre som har opplevd innbrudd i bil? Hvordan sikre seg mot sånt? Å låse bilen er tydeligvis ikke nok!!! Hele helgen ødelagt føles det som, og mer.

 

Anonymkode: e57be...d69

Instruksjonsbok og kan bestilles om du ønsker. Andre materielle ting kan erstattes. Nytt vognkort kan bestilles, her er det nytt sett del 1 og 2, de hører sammen. Dette gjør du hos Statens vegvesen. Taps-melding må fylles ut. Det er ofte tilfeldig hva som blir tatt med i biltyveri. Lett omsettelige gjenstander er ønsket av tyver. Sakene blir bare røsket med.

 Men hvorfor lå førerkoret ditt i bilen? Dette skal være i lommeboken din. Din er ID-er det som er skummelt her. Den kan selges til noen som virkelig kan sette din ID i system for misbruk. HA aldri personopplysninger med personnummer i bilen.

En bil er veldig lett å ta seg inn i. Biler med alarm vil ule og skremme bort noen. De med kun startsperre lager ikke lyd. Kanskje du kan starte med å ettermontere alarm?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...