Gå til innhold

Ostekaken til arkana


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Sitter herhjemme halveis i din ostekake med rips og bringebær

Jeg er litt i tvil om du mener at resten av gelatinen skal blandes i resten av ostemassen eller i bærmassen. Og saften som jeg siler ifra. Skal den brukes til noe?

Takktakkk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halvparten av gelatinen skal blandes i ostekremen, og den andre halvparten skal blandes i bringebærpuréen. Det du har silt fra bringebærene er det som er bringebærpuréen (det som skal bli geléen altså), de frøene som ligger igjen i silen skal du bare kaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

Hmm jeg gjorde det omvendt. Sparte på bærrene, men silte de ikke så hardt, og rørte inn gelatinen i frukten slik at det så ut som rørte bringebær.

Saften slet jeg da litt med etterpå.. drakk litt og har lagd gele som jeg vurderer å legge oppå.

Ser ingen mulighet i å klare å få ut bringebærrene nå :-)

Kanskje du skulle skrive i oppskriften hva som skal spares på?

Tror du den blir spiselig eller skal jeg lage en ny?

Føler meg litt som en nybegynner som koker kraft, men kaster kraften når jeg siler...

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det spørs hvor mye du silte av. Du skal egentlig presse ut så mye saft du bare får, det som blir igjen er ikke spesielt godt og å knase på bringebærfrø i en kremet ostekake er ikke helt godt. Du kan alltids prøve, eller du kan bruke ostekremen og så heller lage ny bringebærgelé? Smak på den og se hva du synes, hvis du ikke presset ut for mye saft burde det vel gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen

Nei frøene er vel ikke spesielt gode, det burde jeg ha tenkt meg til, men jeg skjønnte ikke helt fra oppskriften om du ville ha gele eller frukt i kaken din.

Jeg er litt perfeksjonist av meg, så jeg tror at kaken blir en reserve og så prøver jeg på nytt igjen.

Tar jo ikke så lang tid å mekke den. Og kaken er lagt sammen så jeg tror ikke at det er succes å prøve å dele tingene fra hverandre. Ser for meg litt av et rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...