Vipsa Skrevet 30. september 2016 #1 Skrevet 30. september 2016 I forbindelse med at jeg hadde svulst på eggstokken, fjernet jeg eggstokkene, livmora og fettforkle. Og 34 lymfeknuter. Mener å huske at de fjernet dem fra bekkenet. Jeg har fått beskjed om at de fikk ut svulsten hel og jeg slipper cellegift. For en lettelse! Midt oppi dette glemte jeg å spørre om 34 lymfeknuter, er det mange? Hvor stor risiko har jeg for å utvikle lymfeødem? Er det noen som har det her? Håper noen har svar, jeg skal ikke på kontroll før om 2 månder.. Lymfeødem skremmer meg litt siden det er varig :/ På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #2 Skrevet 30. september 2016 Jeg fikk fjernet i bekken, dessverre fikk de ikke tatt alt. Har ikke opplevd lymfeødem, mulig d er mest om man fjerner i armene? Anonymkode: 018f0...926
Vipsa Skrevet 30. september 2016 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2016 Så synd å høre :/ Går du på cellegift da? Leste at det er vanlig å få i armen når man har hatt brystkreft. Også leste jeg at det fjernes 1-3 lymfeknuter ved en slik operasjon.. Så da ble jeg litt bekymret over det store antallet mitt :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå