Summers Skrevet 1. oktober 2016 #21 Skrevet 1. oktober 2016 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er jo at jeg nylig har blitt klar for å treffe en ny mann, da har jeg naturlig nok ikke reist over land og strand på leting enda. Så underveis i prosessen tenkte jeg å få litt tanker fra andre om ting jeg tenker på. Skjønner ikke hva du mener med at jeg ikke vil omgås de aktuelle mennene, det er jo nettopp det jeg vil, men jeg vet ikke hvor de befinner seg. Men de befinner seg jo ikke på utesteder og fester av full hals hvert fall. Tinder er jo ikke akkurat stedet heller, men jeg er åpen for sukker etc. Anonymkode: 180e7...c30 Nå skrev jeg ikke at du ikke vil omgås de aktuelle mennene, skrev at du ikke omgås dem. Kan jo også finne rolige menn på byen, at du finner han på byen trenger jo ikke bety at han fester hver helg eller at han drikker spesielt mye når han er ute. Er du først på steder med menn på 30 så tror jeg også at de stedene er en del roligere enn 18-årssteder. Sier ikke at du må lete etter mennene dine på byen og sukker er sikkert helt fint. Mente bare at du i hvert fall må gjøre deg tilgjengelig på en eller annen arena. Endret 1. oktober 2016 av Summers 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #22 Skrevet 1. oktober 2016 1 minutt siden, Summers skrev: Nå skrev jeg ikke at du ikke vil omgås de aktuelle mennene, skrev at du ikke omgås dem. Kan jo også finne rolige menn på byen, at du finner han på byen trenger jo ikke bety at han fester hver helg eller at han drikker spesielt mye når han er ute. Er du først på steder med menn på 30 så tror jeg også at de stedene er en del roligere enn 18-årssteder. Har ingen formening om hvor du bør lete etter menn og sukker er sikkert helt fint. Men ikke misforstå alt jeg skriver da, mann. Jeg er jo ute på byen innimellom, og er ikke slik at jeg ikke er åpen for å møte noen sånn sett, men jeg tenker at det ikke er arenaen der jeg mest sannsynlig kommer til å møte noen. I tillegg er jo gjerne disse mennene på 26 årssteder, og jeg som allerede ser yngre ut enn jeg er som 23 åring sliter nok litt med å komme inn på slike steder. Er vanligvis på 23+, og liker litt roligere steder. Og grunnen til at jeg ikke omgås de aktuelle mennene er jo nettopp fordi jeg ikke vet hvor de befinner seg. Anonymkode: 180e7...c30
Summers Skrevet 1. oktober 2016 #23 Skrevet 1. oktober 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men ikke misforstå alt jeg skriver da, mann. Jeg er jo ute på byen innimellom, og er ikke slik at jeg ikke er åpen for å møte noen sånn sett, men jeg tenker at det ikke er arenaen der jeg mest sannsynlig kommer til å møte noen. I tillegg er jo gjerne disse mennene på 26 årssteder, og jeg som allerede ser yngre ut enn jeg er som 23 åring sliter nok litt med å komme inn på slike steder. Er vanligvis på 23+, og liker litt roligere steder. Og grunnen til at jeg ikke omgås de aktuelle mennene er jo nettopp fordi jeg ikke vet hvor de befinner seg. Anonymkode: 180e7...c30 Prøver egentlig å hjelpe selv om jeg sikkert bare virker vanskelig. Vet ikke hvilken by du bor i, men det må vel være en del 26+ på 23-årssteder? Er i hvert fall min erfaring at man også finner folk i tidlig 30-årene på 23 årssteder. Synes i utgangspunktet at byen er et greit sted å treffe folk, ikke som i at man blir godt kjent med folk, men som i at man kan snakke med en god del mennesker på kort tid. Endret 1. oktober 2016 av Summers
Gjest made4u Skrevet 1. oktober 2016 #24 Skrevet 1. oktober 2016 På 30.9.2016 den 20.14, AnonymBruker skrev: Jeg er på jakt etter min fremtidige mann. Og derfor driver jeg å tenker på litt forskjellig for tiden, så vil gjerne ha noen innspill, både fra menn og fra andre jenter som har erfaringer med det samme. 1: Jeg er en jente på 23 år, men ønsker helst en mann på rundt 26-32 år der 28-30 ville vært perfekt. Selv ser jeg ganske ung ut, blir ofte tatt for å være under 20, men jeg kler meg ikke som en 18 åring. Klesstilen min er egentlig ganske voksen og elegant, bruker mye kjoler og skjørt, og kåper nå som det begynner å bli kaldere. Sminker og ordner meg alltid, liker å se feminin ut og liner å kle meg ordentlig. Så første spørsmålet mitt er da, kunne du som mann i denne alderen vært sammen med en jente på 23 år, selv om hun så enda yngre ut enn dette igjen? Jenter på 23 skremte ikke meg når jeg var mellom 28-30, helt normal aldersforskjell det, tro meg når jeg sier at de fleste hannkjønn på den alderen ikke blir skremt av din alder. Så ja, du kunne veldig godt vært aktuell for min del - er eventuelt annet enn deg enn alderen som ville skremt meg. For å være ærlig så skremte jevnaldrende meg mer, mest fordi jeg følte meg umoden sammenlignet med dem og oppfattet dem som veldig voksen mens jeg ønsket å holde lenger på den ungdommelige galskapen i meg. Personlighetsmessig har jeg aldri vært hun mest høylytte og slikt, og jeg fester sjeldent og har aldri/vil aldri ligge rundt. Er ute etter et seriøst forhold, og en jeg forhåpentlgivis kan dele resten av livet mitt med. Vil ikke ha barn før jeg kanskje er rundt 27-28, men jeg er likevel ikke en 20-åring som "ikke vil kaste bort" sine år på en mann, og heller feste rundt frem til hun rundt 30 og desperat prøver å finne seg en mann, jeg er nok ganske mye mer tradisjonell enn det. Jeg har alltid likt slike kvaliteter, nå som den gangen jeg var 28-30 år, så er alltid en jente med slike kvaliteter jeg har sett etter. Så langt har du passet godt inn i min profil for kvaliteter drømmedama må ha. 2: Denne er vel kanskje ikke så mye til menn, men hvor finner man dere? Jeg drar sjelden ut på byen, og ønsker i grunn ikke en mann som fester hver eneste helg. Har ikke noe i mot alkohol, men fyll er jeg ikke særlig glad i. Tinder er av naturlige årsaker ikke noe for meg. Sliter å møte menn i hverdagen, de jeg møter er min egen alder og ikke noen jeg finner tiltrekkende. Føler ikke det er noen naturlige situasjoner der jeg henger med menn i denne aldersgruppen hvor det ville vært naturlig å komme i samtale, da måtte han i så fall tatt kontakt, og det kan jeg ikke gå rundt å vente på. Jeg blir faktisk ofte sjekket opp på dagtid, men dette er som oftest av gutter på min egen alder, eller til og med yngre, da til problemet i del del 1 Over alt, men som du nevner, det føles ikke like naturlig å komme i kontakt med andre på alle arenaene - i noen sammenhenger er det bare mer naturlig å starte en samtale. Dog må du være åpen for å møte den rette på alle arenaer, er mye avhenger av tilfeldigheter også - har du hund så gå tur med denne, da kommer du automatisk i snakk med andre hundeeiere av begge kjønn, å starte med en aktivitet du liker kan også være til hjelp, søk arenaer der du treffer andre og vær naturlig å ha tålmodighet - intet i veien for at du kan ta initiativet heller på en diskre måte, vi menn ser ikke nødvendigvis at vi blir sjekket opp da for vi er avhengig av litt tydeligere tegn - oppsøk situasjoner der det er enklest å starte en form for naturlig kontakt. Så ja, hvor finner man dere? Vi er over alt, men oppsøk gjerne arenaer hvor det er mer naturlig for deg selv å komme i snakk med mennesker og hvor det føles naturlig heller enn kleint, det som kan være en trygg sjekkearena for noen trenger ikke å være det for enn annen - trene deg gjerne opp til å gå litt ut av comfortsonen din. (For å ha det sagt, jeg går ikke desperat rundt på leting etter mann, har det fint i livet mitt, og har vært i forhold frem til i våres. Men jeg kommer aldri til å bli en jente som mener at karriere er det viktigste, jeg vil ha en familie, og da altså en mann. Føler på en måte at jeg tilhører en annen, og mangler den delen av meg. ) Anonymkode: 180e7...c30
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #25 Skrevet 1. oktober 2016 1 time siden, Summers skrev: Prøver egentlig å hjelpe selv om jeg sikkert bare virker vanskelig. Vet ikke hvilken by du bor i, men det må vel være en del 26+ på 23-årssteder? Er i hvert fall min erfaring at man også finner folk i tidlig 30-årene på 23 årssteder. Synes i utgangspunktet at byen er et greit sted å treffe folk, ikke som i at man blir godt kjent med folk, men som i at man kan snakke med en god del mennesker på kort tid. Ja, skjønner det, setter pris på at du vil hjelpe. Bor i Oslo, og er mange eldre på 23+ stedene også, men utvalget er heller labert, hvert fall i forhold til hva jeg ser etter, men har ikke vært ute så ofte, er så klart åpen for å møte noen der. Men ønsker ikke å kysse tilfeldige folk på byen, er dog sikkert mange som syntes det er greit også, og vil bli bedre kjent. Ønsker bare ikke å bruke byen som hovedarena. 1 time siden, made4u skrev: Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive så utfyllende svar. Er åpen for å møte menn hvor som helst, men satser ikke alle kortene mine på at han tilfeldigvis skulle dukke opp på en bensinstasjon for å fylle bensin mens jeg prøver å parkere eller noe slikt, om du skjønner hva jeg mener. Har ikke hund, men lånt hunden til en venninne, er dessverre litt vanskelig med hvor jeg bor akkurat nå, men på leting etter nytt sted, så muligens jeg kan låne hunden igjen da. Kommer hvert fall alltid i snakke med masse koselige mennesker når jeg går tur med han. Møtte faktisk en skikkelig kjekk og hyggelig kar en gang, som spurte om jeg ville slå følge med han videre på turen, men avslo og sa jeg var på vei hjem (det var altså mens jeg fremdeles var i forhold), får dra på leting etter han da... Jeg er nok dessverre litt dårlig på det siste du nevner, jeg er god på å få kontakt med menn jeg er interesser i, men jeg feiger ut mot slutten. For noen dager siden sto jeg på toget for eksmepel, var en mann som hele tiden så på meg og smilte, vi vekslet blikk og smilte frem og tilbake, da jeg skulle av ved stoppet mitt, som han også skulle av på, gikk jeg sjenert raskt forbi mens jeg så ned i bakken. Så her må jeg helt klart jobbe med meg selv. --- Akkurat nå er jeg mest der at jeg holder mulighetene åpne, men egentlig ikke er på leting, men burde nok oppsøke litt "sjansbare" steder etter hvert. Nå går dagene for det meste i skole, lesing og trening, så skjønner jo selv at det ikke er oppskriften på å møte noen. Anonymkode: 180e7...c30
Gjest made4u Skrevet 1. oktober 2016 #26 Skrevet 1. oktober 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, skjønner det, setter pris på at du vil hjelpe. Bor i Oslo, og er mange eldre på 23+ stedene også, men utvalget er heller labert, hvert fall i forhold til hva jeg ser etter, men har ikke vært ute så ofte, er så klart åpen for å møte noen der. Men ønsker ikke å kysse tilfeldige folk på byen, er dog sikkert mange som syntes det er greit også, og vil bli bedre kjent. Ønsker bare ikke å bruke byen som hovedarena. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive så utfyllende svar. Er åpen for å møte menn hvor som helst, men satser ikke alle kortene mine på at han tilfeldigvis skulle dukke opp på en bensinstasjon for å fylle bensin mens jeg prøver å parkere eller noe slikt, om du skjønner hva jeg mener. Har ikke hund, men lånt hunden til en venninne, er dessverre litt vanskelig med hvor jeg bor akkurat nå, men på leting etter nytt sted, så muligens jeg kan låne hunden igjen da. Kommer hvert fall alltid i snakke med masse koselige mennesker når jeg går tur med han. Møtte faktisk en skikkelig kjekk og hyggelig kar en gang, som spurte om jeg ville slå følge med han videre på turen, men avslo og sa jeg var på vei hjem (det var altså mens jeg fremdeles var i forhold), får dra på leting etter han da... Bare koselig, liker å skrive og svarer så godt jeg makter i mange forskjellige tråder om all slags emner. En bensinstasjon er nok ikke det beste stedet nei, i alle fall ikke ved bensinpumpene, men er jo mulig å kommentere prisen på drivstoff om noen interessante fyller med nabopumpa. Å låne hunden er en god ide, hunden vil også sette pris på det og sikkert din venninne også. Forhåpentligvis treffer du han du møtte tidligere, da hopper du frem og spør om han husker deg som takket nei til å følge han sist, og sier at i dag passer det... Jeg er nok dessverre litt dårlig på det siste du nevner, jeg er god på å få kontakt med menn jeg er interesser i, men jeg feiger ut mot slutten. For noen dager siden sto jeg på toget for eksmepel, var en mann som hele tiden så på meg og smilte, vi vekslet blikk og smilte frem og tilbake, da jeg skulle av ved stoppet mitt, som han også skulle av på, gikk jeg sjenert raskt forbi mens jeg så ned i bakken. Så her må jeg helt klart jobbe med meg selv. Å se sjenert ned må du ikke finne på, blikk-kontakt kan jo være veldig spennende og kan kjennes godt i magen med den rette - se det som et spill der du skal jage hans blikk på flukt... Blir en mer spennende hverdag ut av slikt, hatt slike blikk-kontakter jeg også og spesielt ei var det voldsomt intenst med - men vi sa ikke et ord da jeg tror hun hadde med seg typen (kan ha vært en venn også). Dessuten var det midt på dagen, hadde det vært ute og med to eller tre øl innabords så skulle jeg tatt kontakt selv om han var typen hennes og han satt der ved siden av henne... --- Akkurat nå er jeg mest der at jeg holder mulighetene åpne, men egentlig ikke er på leting, men burde nok oppsøke litt "sjansbare" steder etter hvert. Nå går dagene for det meste i skole, lesing og trening, så skjønner jo selv at det ikke er oppskriften på å møte noen. Om du leser på lesesal så er jo det mye større sjanse for å møte noen, enn dersom du sitter hjemme og leser - men er nok noe yngre enn din målgruppe, de fleste av dine medstudenter. Anonymkode: 180e7...c30
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #27 Skrevet 2. oktober 2016 9 timer siden, made4u skrev: Jeg vet, men turte ikke annet. Da vi vekslet blikk sto vi på hver vår side og hadde ikke mulighet for kontakt, men når vi da skulle gå forbi hverandre ble det for mye for meg. Får øve litt på slikt fremover. Har flyttet, så blir kanskje litt rart å reise dit med hunden for å gå i nabolaget til eksen min for å finne en mann jeg møtte på tur for over et halvt år siden, som garantert ikke husker meg. Det med lesesal, de fleste sitter vel for seg selv og vl ikke forstyrre andre, eller? Aldri vært på lesesal før, er litt sær sånn sett, men når jeg leser skole liker jeg å sitte på gulvet med en kopp te, og ha på klassisk musikk i bakgrunnen, vet ikke hvor populært det er på lesesalen. Slik jeg jobber og lærer mest effektivt. Er jo et veldig lett studie i grunn, så hadde jo ikke skadet å sitte på en eller annen lesesal, kan jo finne meg et annet bygg en den utdanningen jeg går. Anonymkode: 180e7...c30
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #28 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg reagerer negativt på at "mannen må være SÅ gammel og SÅ høy og så ditten og datten". Hva er poenget med det? Anonymkode: fa82e...2a5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #29 Skrevet 2. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerer negativt på at "mannen må være SÅ gammel og SÅ høy og så ditten og datten". Hva er poenget med det? Anonymkode: fa82e...2a5 Han må ikke være så høy? Det var en som spurte meg om å forklare drømmemannen, men jeg skrev jo vitterlig at dette var drømmenmannen og ikke noe jeg så etter på et realistisk nivå. Videre sier jeg at jeg vil at mannen helst skulle være over 180, men så lenge han var høyere og større enn meg så var det egentlig ikke noe problem. Skjønner ikke hvorfor det er noe å henge seg opp i. I forhold til alder har jeg skrevet at jeg ikke avskriver alle andre menn som ikke har "riktig" alder, men at jeg rett og slett ikke har snakket med noen, eller møtt noen, som er under 26 som jeg har vært tiltrukket av. Da vil jeg heller oppsøke steder der menn i den aldersgruppen jeg liker best befinner seg, men om jeg skulle møte noen på 24 som jeg liker og trives med, så dropper jeg jo ikke han bare grunnet alderen. Skjønner heller ikke hvorfor dette er noe å henge seg opp i... De eneste kravene jeg har til en mann er at han er maskulin og relativt selvsikker, utover det må vi så klart ha lignende verdier osv., men har ikke noen ekstreme og konkrete krav... Som sagt, aldersmessig, det er alderen jeg liker best, da vil jeg så klart oppsøke arenaer med den alderen, selv om alderen ikke er et krav. Anonymkode: 180e7...c30
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #30 Skrevet 2. oktober 2016 Du har vært i fast forhold siden du var atten, og har vært singel noen måneder. Hvorfor så desperat? Jeg ville skygget unna en partner som hadde planlagt alt med hus og barn og hund og høner, tror jeg.....og jeg er dame! Hvor blir det plass til mannens personlighet? Du har jo planlagt livet allerede... Og dette med "karriere".For et tulleord! De fleste av oss har ikke "karrierer", men vi jobber! Vi jobber med interessante ting, lærer og utvikler oss, gjør nytte for oss i samfunnet og i eget liv. Det er også veldig givende og lærerikt å ha unger, men vet du hva, det fyller ikke et helt liv... Det er en slags merkelig amerikanisert eller gammeldags oppfatning en del av unge kommer med - at man vil ta seg av familien og "ikke er opptatt av karriere". Men det handler ikke om karriere, det handler om arbeid. Arbeidet adler kvinnen I stedet for å lete etter denne drømmemannen, kom an du (som tydeligvis er ganske attraktiv i og med at du har mulighet til å få kjæreste) roe helt ned. Bruk deg selv, bruk livet ditt! Hva vil DU gjøre for verden og menneskene rundt deg? Hvor kan du best bruke dine evner? Lev, lær, gi og få.. En dag treffer du kanskje en som kan gå ved siden av deg gjennom livet. Og husk hva John sa: Life is what happens to you while you're busy making other plans... Anonymkode: 0cf9c...a28 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #31 Skrevet 2. oktober 2016 *kan du, ikke kom an du Anonymkode: 0cf9c...a28
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #32 Skrevet 2. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har vært i fast forhold siden du var atten, og har vært singel noen måneder. Hvorfor så desperat? Jeg ville skygget unna en partner som hadde planlagt alt med hus og barn og hund og høner, tror jeg.....og jeg er dame! Hvor blir det plass til mannens personlighet? Du har jo planlagt livet allerede... Og dette med "karriere".For et tulleord! De fleste av oss har ikke "karrierer", men vi jobber! Vi jobber med interessante ting, lærer og utvikler oss, gjør nytte for oss i samfunnet og i eget liv. Det er også veldig givende og lærerikt å ha unger, men vet du hva, det fyller ikke et helt liv... Det er en slags merkelig amerikanisert eller gammeldags oppfatning en del av unge kommer med - at man vil ta seg av familien og "ikke er opptatt av karriere". Men det handler ikke om karriere, det handler om arbeid. Arbeidet adler kvinnen I stedet for å lete etter denne drømmemannen, kom an du (som tydeligvis er ganske attraktiv i og med at du har mulighet til å få kjæreste) roe helt ned. Bruk deg selv, bruk livet ditt! Hva vil DU gjøre for verden og menneskene rundt deg? Hvor kan du best bruke dine evner? Lev, lær, gi og få.. En dag treffer du kanskje en som kan gå ved siden av deg gjennom livet. Og husk hva John sa: Life is what happens to you while you're busy making other plans... Anonymkode: 0cf9c...a28 Jeg er absolutt ikke desperat, lever mitt eget liv og er lykkelig. Høner vil jeg ha en gang i fremtiden uavhengig av mannnen fordi de legger egg, altså mat, og jeg da ikke trenger å kjøpe egg i butikken, da dette er noe jeg ikke vil støtte. Om mannan absolutt ikke ønsker det er jo det så klart greit. Hund eller katt vil jeg ha fordi jeg elsker dyr, og vil ikke leve uten det, eneste grunnen til at jeg ikke har hund eller katt nå er fordi jeg leier. Hva er så galt med å tenke på slike ting? Det eneste jeg fikk ut av innlegget ditt var i grunn at vi ikke er en match. Har heller ikke planlagt hus og barn? Virker som om du har noen fordommer og gjør alt du kan for å finne de i innlegget mitt. Mer enn nok plass til en mann ved siden av meg, jeg tar ikke mye plass. Jeg har ikke behov for å få meg kjæreste nå, men jeg har heller ikke behov for å ligge rundt, og jeg er ikke interessert i å la livet mitt fly forbi, og jeg plutselig sitter der som en 30 år gammel bitter dame, som jeg har møtt nok av. Jeg tar absolutt ikke det første og beste, derfor bruker jeg tiden nå til å tenke på hva jeg faktisk vil i livet mitt, nå som jeg enda er ung. Jeg mener heller ikke at barn er det viktigste i hele verden, og jeg mener også at forholdet skal være nummer 1 og barna er nummer 2. Hvor har jeg sagt jeg ikke skal jobbe? Anonymkode: 180e7...c30
Gjest Herr Heftig Skrevet 2. oktober 2016 #33 Skrevet 2. oktober 2016 Hvis du bor i Trondheim kan jeg fikse deg opp en fyr (som ikke er meg).
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #34 Skrevet 3. oktober 2016 På 30. september 2016 den 20.33, Summers skrev: Hva i all verden. Du kjente deg igjen i innlegget, bare det gjelder din bror på 25? Da har du vel ikke kjent deg igjen i innlegget. I tillegg sendte broren din lenke til tråden samt skriver i innlegg at du gjorde det, men håper at han ikke leser innlegget ditt? Og grunnen til at du sendte meldingen til din bror er at du fant en kvinne på internett som ønsker seg en mann som ikke fester hver helg samt at han nesten er i samme aldersgruppe som det TS ønsker? På 30. september 2016 den 20.47, meeeg9 skrev: Ja, det var veldig rart skrevet.. Wow, dere to, ta en chillpill a! Ja, sorry for at jeg skrev at "jeg" kjente igjen "meg" i HI, mente selvfølgelig "jeg" kjente igjen min "bror" i HI, da det nærmest kunne vært han som skrev det ---> derav skikkelig LOL ---> derav sendte han en lenke da vi har denne spøken gående hvor jeg for eksempel kan skrive "har funnet deg en wi-fi; Sjekk ut linken" herre min HATT, hvor seriøse går det an å bli?! Anonymkode: 99dc0...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #35 Skrevet 3. oktober 2016 På 2. oktober 2016 den 16.46, Herr Heftig skrev: Hvis du bor i Trondheim kan jeg fikse deg opp en fyr (som ikke er meg). Haha! Bor dessverre i Oslo. Anonymkode: 180e7...c30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå