Gå til innhold

Plutselig usikker, hva f...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar dere. Var godt å høre. Det er egentlig litt "forventet" at jeg har tatovering når jeg tar av meg jakka, men ser liksom på meg at jeg er på den litt mer edgy siden. Jeg balanserer dette å være feminin og røff på en måte. Ble rett og slett veldig satt ut av det jeg leste, men har jo innsett nå at jeg er meg og det er bra nok og jeg skal ikke bekymre meg så mye over dette. Er jo en overfladisk ting som ikke er så viktig når man vil ha en partner livet ut! 

Anonymkode: 6907e...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar dere. Var godt å høre. Det er egentlig litt "forventet" at jeg har tatovering når jeg tar av meg jakka, men ser liksom på meg at jeg er på den litt mer edgy siden. Jeg balanserer dette å være feminin og røff på en måte. Ble rett og slett veldig satt ut av det jeg leste, men har jo innsett nå at jeg er meg og det er bra nok og jeg skal ikke bekymre meg så mye over dette. Er jo en overfladisk ting som ikke er så viktig når man vil ha en partner livet ut! 

Anonymkode: 6907e...8bb

Bare for å ta deg ned på bakken: jeg synes tatoveringer er komplett turn-off. Tatoveringer tjener kun en hensikt, som et taperstempel i panna.

Sånn sett egentlig en grei ordning som segmenterer damene effektivt i to grupper, trailer park trash, og potensielle partnere. Så bare du passer på å ha tatoveringen synlig, så slipper begge å kaste bort tid på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tsiligup skrev:

Bare for å ta deg ned på bakken: jeg synes tatoveringer er komplett turn-off. Tatoveringer tjener kun en hensikt, som et taperstempel i panna.

Sånn sett egentlig en grei ordning som segmenterer damene effektivt i to grupper, trailer park trash, og potensielle partnere. Så bare du passer på å ha tatoveringen synlig, så slipper begge å kaste bort tid på hverandre.

Så om Angelina Joli kom å sjekka deg opp ? Synst jeg ser deg kalle henne taper 😉

Anonymkode: c09c1...41d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker med tatoveringer, spesielt store, på steder som siger etterhvert som årene går, har vist at det som skjer i øyeblikket, er viktigere enn det som skjer fram i tid. En delfin på magen, som ser ut som en hval når du er 60, var ikke lurt da magen var stram heller, fordi man hadde et utopisk, ikke realistisk bilde, av hva fremtiden ville se ut som. 

Det KAN være skummelt å gå inn i er forhold med en person som ikke er realistisk om hvordan ting er noen år fram i tid, og som synes umiddelbar tilfredsstillelse er så viktig.

Når det er sagt, er det ansikt, personlighet, og hvordan jeg blir behandlet som betyr noe i en kjæreste for meg.

Endret av Cronosgjesten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Noen tanker..? Gjerne menn.

Foretrekker kvinner uten tatovering, men det er ingen dealbreaker,  Men skal ikke fornekte at det drar snittkarakteren ned.  Hvorfor jeg føler sånt vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt før at tatoveringer er turnof for menn, men samtidig har/er alle de jeg kjenner vært i parforhold. Så tror det er noen menn som uttaler seg veldig bastant om det, men det gjelder ikke alle menn:)

Anonymkode: 63506...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.9.2016 den 19.59, AnonymBruker skrev:

Jeg er en alternativ jente, har vell alltid vært det. Er 23 år gammel og har tatovert sleeve på venstre armen, holder på med den høyre nå. Ellers har jeg bare noen små her og der, det blir ikke noe mer enn det på kroppen min. Tatoveringene mine er som et "kart" over livet mitt (har gått gjennom en god del på kort tid for å si det sånn), tatoveringene er pene og har dype meninger bak seg. Jeg er ellers relativt feminin. Jeg sminker meg, lakker neglene, går i hæler, ordner håret og kler meg for det meste i enkle klær som skjørt og fine topper, hverdagslige kjoler og lignende + litt smykker. Jeg er slank og veltrent, trener både kardio og styrke. Ingenting overdrevent, jeg er ikke treningsnarkoman, men liker å ta vare på seg selv og se bra ut. Det hjalp meg også ut av en svært dyp depresjon for ett år siden. Jeg er fornøyd med kroppen min men har ikke så god selvtillit, selv om selvbildet mitt er ok. 

Har lest en del på nettet om råd til å forbedre selvtilliten, hvordan komme i kontakt med menn, hvordan tiltrekke seg den rette mannen osv. Men leste noe som gjorde at det stakk i magen. Nemlig at alt i alt liker ikke menn kvinner med tatoveringer. Det er en fetisj man har i tenårene og etterhvert vil man ikke røre kvinner som har blekk på seg. Dette var formulert SÅ godt at jeg nesten begynte å tro på det, og ble direkte redd. Jeg angrer ikke et sekund på tatoveringene min, men er det virkelig tilfelle at menn innerst inne ikke vil ha en kvinne med tatoveringer? Dette er jo ikke noe jeg har tenkt på når jeg tok dem heller, for jeg tok dem jo for min egen del. Også var det en som påsto at jeg som kvinne med tatoveringer aldri vil tiltrekke meg en "skikket" mann eller en mann uten tatoveringer. Jeg syns det er sexy med tatoveringer på menn, men det er naturligvis ikke et krav til en partner. Har jo mye annet jeg verdsetter fremfor det. 

Noen tanker..? Gjerne menn.

 

Anonymkode: 6907e...8bb

For min del trekker tatoveringer veldig ned, og jeg har inntrykk av at de fleste menn jeg kjenner er av samme oppfatning. For meg fremstår det ufeminint og ødelegger en ellers fin kropp, litt på samme måte som strekkmerker, overflødig hud, osv. Heldigvis er det bare min mening, og det finnes sikkert mange som synes det er kjempefint med tatoveringer, i allefall nå som det er så vanlig og inn. 

Med det sagt ville jeg sluttet å ta nye tatoveringer var jeg deg. Tatoveringer er inn akkurat nå, du er fornøyd med de akkurat nå og de passer til kroppen din akkurat nå, når du er 23 og godt trent. Det vil ikke være inn for alltid, og de fleste er nok stort sett glade for å slippe å gå med uttrykk for den samme trenden hele livet (platåsko for alltid :P). Sånn sett tenker jeg ofte at tatoveringer er en dårlig avgjørelse, og jeg kjenner en del som litt flåsete sier at de ser på det som en slags IQ test. Sånn sett stemmer det nok at du vil ha større vansker med å tiltrekke deg en del menn, samtidig som det helt sikkert finnes "skikkelige" menn som ikke har noe imot tatoveringer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2016 den 10.16, AnonymBruker skrev:

Jeg har to større tattoveringer. Jeg driter  i hva andre mener.skulle jeg møte en mann som ikke ville ha meg pga tatoveringene, så hadde han ikke vert den rette mannen for meg uansett :-)

Anonymkode: c09c1...41d

Tattoveringer en jo en del av livet. Det betyr noe for den personen. Gjelder ikke alle da, ettersom noen bare gjør det fordi de synes det er pent.

Men sånn som jeg da, har en tatovering på min venstre skulder, en quote som handler om hvordan jeg ser på livet, det er mitt livsmotto og altså en eller flere grunner til at jeg skaffet meg den, og den er jeg faktisk veldig stolt av! :) Så for min del, hadde en mann ikke likt min tatovering, hadde jeg bare tenkt at han kan stikke et sted, fordi min tatovering betyr mye for meg og definerer meg som den person jeg er idag. Liker han ikke min tatovering, liker han ikke meg heller (betyr det da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Helt ærlig så liker jeg ikke tattoer hverken på kvinner eller menn,har aldrig forstått greia helt,syns det ser litt skitten ut og syns en ren kropp er mye finere,når det er sagt så vil du finne mange som liker det,så jeg tror ikke du skal tenke og bekymre deg over dette.Det viktigste er at du trives med de tattoene som du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/2/2016 den 11.00, AnonymBruker skrev:

Så om Angelina Joli kom å sjekka deg opp ? Synst jeg ser deg kalle henne taper 😉

Anonymkode: c09c1...41d

Sliter med å kalle Angelina Jolie for taper. For mange objektive kriterier som taler i mot: penger, berømmelse og alt som kommer med det.

Men hennes ytre (tattiser og duck-face) tiltaler ikke meg.

Det er noe med tattiser som er så fryktelig usjarmerende. For det første er det uhorvelig naivt å ta livsvarige valg. Man vet aldri hva som kan skje. Man kan bestemme seg for å gjøre sitt ytterste, men heller ikke mer.

Når man binder seg til masta ved, som AJ, å tatovere inn gifteringen sin, gir man til kjenne at man har en 10-årings modenhet (men ikke 10-åringens sjarmerende, naive uskyld). Og ekstra patetisk blir det når du går tilbake på løftet etter noen år.

For ikke å være sexistisk: Jon Arne Riise er et annet eksempel. Gang på gang kommer han med "jeg skal aldri XXX". Og tre uker (eller dager) senere gjør han nettopp XXX. 
(XXX= skille meg, mer spille for noen annen fotballklubb enn Ålesund, mer spille fotball i India, slutte i Betson,....).

Kort sagt: Bærere av tatoveringer er "all talk and no show". Kan ikke stoles på lenger enn du kaster dem.

Tilbake til sexismen: Jeg kjenner noen unntak fra beskrivelsen over. Men de er alle menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.10.2016 den 11.57, Cronosgjesten skrev:

Mennesker med tatoveringer, spesielt store, på steder som siger etterhvert som årene går, har vist at det som skjer i øyeblikket, er viktigere enn det som skjer fram i tid. En delfin på magen, som ser ut som en hval når du er 60, var ikke lurt da magen var stram heller, fordi man hadde et utopisk, ikke realistisk bilde, av hva fremtiden ville se ut som. 

 

Hvorfor tror du at folk med tatoveringer ikke vet dette? Jeg vet det i hvert fall, og jeg bryr meg ikke. Når alt annet på kroppen henger og slenger er ikke tatoveringene noe verre eller bedre. Jeg vet også at alderdommen bringer reelle problemer med seg, når jeg sitter der på bingoen med kroniske smerter pga aldersgikt, mangler en pupp fordi det gikk kreft i den og ikke husker hvilket av barna mine som tok meg med ut i dag er det nok ikke så farlig med de tatoveringene da heller. Så lenge kroppen virker og hodet er med deg, så er det langt viktigere enn noen streker på kroppen.

Anonymkode: 92491...b2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovecraft

Digger tatts på jenter! Er i tidlig planleggingsfase selv, men synes at for mange tatoveringer kan være uattraktivt, særlig hvis det er snakk om heldekkende tatoveringer over hele kroppen. Ellers er jeg down for det meste, synes bare det finnes grenser. Alt i moderasjon som de sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at folk med tatoveringer ikke vet dette? Jeg vet det i hvert fall, og jeg bryr meg ikke. Når alt annet på kroppen henger og slenger er ikke tatoveringene noe verre eller bedre. Jeg vet også at alderdommen bringer reelle problemer med seg, når jeg sitter der på bingoen med kroniske smerter pga aldersgikt, mangler en pupp fordi det gikk kreft i den og ikke husker hvilket av barna mine som tok meg med ut i dag er det nok ikke så farlig med de tatoveringene da heller. Så lenge kroppen virker og hodet er med deg, så er det langt viktigere enn noen streker på kroppen.

Anonymkode: 92491...b2c

Jeg sa ikke det. Jeg sa at det betydde mindre enn den umiddelbare tilfredsstillelsen. Og at mennesker som ser på den umiddelbare tilfredsstillelsen som det viktigste muligens ikke er personer som er tryggheten selv i alle sammenhenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Jeg sa ikke det. Jeg sa at det betydde mindre enn den umiddelbare tilfredsstillelsen. Og at mennesker som ser på den umiddelbare tilfredsstillelsen som det viktigste muligens ikke er personer som er tryggheten selv i alle sammenhenger. 

Ok. En person som tror at det er viktigere å ta seg pent ut for andre når man har blitt gammel er nok ikke noe for meg heller. 

Anonymkode: 92491...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2016 den 11.57, Cronosgjesten skrev:

Mennesker med tatoveringer, spesielt store, på steder som siger etterhvert som årene går, har vist at det som skjer i øyeblikket, er viktigere enn det som skjer fram i tid. En delfin på magen, som ser ut som en hval når du er 60, var ikke lurt da magen var stram heller, fordi man hadde et utopisk, ikke realistisk bilde, av hva fremtiden ville se ut som. 

Det KAN være skummelt å gå inn i er forhold med en person som ikke er realistisk om hvordan ting er noen år fram i tid, og som synes umiddelbar tilfredsstillelse er så viktig.

Når det er sagt, er det ansikt, personlighet, og hvordan jeg blir behandlet som betyr noe i en kjæreste for meg.

Alle er jo klar over at kroppen endres med årene og at tatoveringene eldes sammen med kroppen. Gjør det noe? Jeg vet at kroppen min kommer til å bli gammel og seig en dag, men det skal ikke hindre meg fra å leve det livet jeg vil. Når vi er gamle vil annen hver person på sykehjemmet sitte med tatoveringer, ingen vil rynke på nesen av den grunn, fordi det er helt normalt.

Anonymkode: e92b7...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot tattoveringer i seg selv på damer. Det som er avtennende er når tattoveringene brukes for å skille seg ut. Altså er det blitt så vanlig nå til dags med tattoveringer at man ser folk begynne å tattovere ansiktet, hender og hals for å skille seg ut. Og det synes jeg er avtennende.

Anonymkode: 37406...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2016 den 12.49, AnonymBruker skrev:

Ok. En person som tror at det er viktigere å ta seg pent ut for andre når man har blitt gammel er nok ikke noe for meg heller. 

Anonymkode: 92491...b2c

Var det liksom meg?

Da lurer jeg på er par ting 😄

Tar man tattoo for å ta seg godt ut når man er ung?

Hvirfor tenker du at dette har noe å gjøre med selve tatoveringen. Gå litt dypere, og se på hva jeg egentlig skriver. Jeg sier hva jeg mener om en type tankegang, ikke om en permanent tegning på kroppen. Umiddelbar tilfredsstillelse, hedonisme osv. Mennesker som ønsker at seg selv blir tilfreds, screw the consequences.

Legger de seg i egen seng om drømmemennesket utseendemessig rusler forbi og er interessert? Bruker de pengene på drømmebilen i stedet for å betale regninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...