Majott Skrevet 2. november 2017 #141 Del Skrevet 2. november 2017 On 30.10.2017 at 7:32 PM, Winza said: Uff håper virkelig kulden gir seg snart, holder på å fryse fast her Nå er vi i november, så det er lite trolig at kulda gir seg snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 2. november 2017 #142 Del Skrevet 2. november 2017 1 minutt siden, Majott skrev: Nå er vi i november, så det er lite trolig at kulda gir seg snart! Jævlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daryl Dixon Skrevet 2. november 2017 #143 Del Skrevet 2. november 2017 Akkurat nå, Winza skrev: Jævlig Bare vent, det blir verre (litt avhengig av hvor du bor). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 3. november 2017 #144 Del Skrevet 3. november 2017 21 timer siden, Daryl Dixon skrev: Bare vent, det blir verre (litt avhengig av hvor du bor). Så jævlig, er så kaldt nå trass i at jeg har ovnen på fullt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. november 2017 #145 Del Skrevet 20. november 2017 Nå er det kaldt, helt jævlig hvor kaldt det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 20. november 2017 #146 Del Skrevet 20. november 2017 Spør igjen...HVILKEN kulde? Kulde er ikke minus 4-5 grader. KULDE er minst ÷15. Pyser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 20. november 2017 #147 Del Skrevet 20. november 2017 Helt enig med deg, @Jerry Lee Var -10 hos meg imorges, det var friskt, men litt digg også. Er jo bare å kle godt på seg. Var helt vindstille og tørr kulde, syns det er mye verre når det er 4 pluss og sidelengs regn. Da fryser jeg skikkelig uansett hvor godt jeg kler på meg. Var på herlig treningstur med ene hesten i 8 blå i kveld, med to lag ull, softshellbukse og varm (både pelsfri og dunfri) vinterjakke pluss ullpannebånd under hjelmen og varme hansker var jeg absolutt varm nok! Og jeg er egentlig skikkelig frysepinne. Er derimot ikke så tøff på sterk varme, der lider jeg. Her kommer vinter'n, her kommer den kalde, fine tida! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 21. november 2017 #148 Del Skrevet 21. november 2017 Vi er alle forskjellige da. Blir bare dumt å kalle noen pyser fordi man selv ikke syns det er kaldt enda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. november 2017 #149 Del Skrevet 21. november 2017 7 timer siden, Jerry Lee skrev: Spør igjen...HVILKEN kulde? Kulde er ikke minus 4-5 grader. KULDE er minst ÷15. Pyser. Noen takler ikke kulde, noen takler ikke varme, folk er forskjellige. Deal with it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. november 2017 #150 Del Skrevet 21. november 2017 6 timer siden, Salka skrev: Helt enig med deg, @Jerry Lee Var -10 hos meg imorges, det var friskt, men litt digg også. Er jo bare å kle godt på seg. Var helt vindstille og tørr kulde, syns det er mye verre når det er 4 pluss og sidelengs regn. Da fryser jeg skikkelig uansett hvor godt jeg kler på meg. Var på herlig treningstur med ene hesten i 8 blå i kveld, med to lag ull, softshellbukse og varm (både pelsfri og dunfri) vinterjakke pluss ullpannebånd under hjelmen og varme hansker var jeg absolutt varm nok! Og jeg er egentlig skikkelig frysepinne. Er derimot ikke så tøff på sterk varme, der lider jeg. Her kommer vinter'n, her kommer den kalde, fine tida! Bare å kle seg... ok da sier jeg det er bare å kle av seg når det blir for varmt. Du lider i varmen jeg takler ikke kulde, sånn er det, ingen grunn å gjøre narr av den grunn, det gjelder deg også @Jerry Lee. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 21. november 2017 #151 Del Skrevet 21. november 2017 30 minutter siden, Calandria skrev: Bare å kle seg... ok da sier jeg det er bare å kle av seg når det blir for varmt. Du lider i varmen jeg takler ikke kulde, sånn er det, ingen grunn å gjøre narr av den grunn, det gjelder deg også @Jerry Lee. Og så er det meg... jeg sliter både i kulda og i varmen. Her er det -3,5 akkurat nå og jeg gruer meg litt til å gå ut. Samtidig så var det -8 i går, så det kommer sikkert til å kjennes bedre ut når jeg kommer ut og kjenner at det ikke er så kaldt som jeg innbiller meg, pga forskjellen fra i går. Ofte så føles det ikke såååå kaldt ute hvis jeg tror det føles kaldere enn det gjør. Høres helt teit ut når jeg skriver det ned, men det er akkurat som om hvis jeg gruer meg til å gå ut så føles det ikke like kaldt. (Det kan ikke være fordi jeg har mer klær på meg heller, for jeg har alltid tre lag med klær under jakka uansett når gradestokken kryper under 10 grader pluss) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 21. november 2017 #152 Del Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, Calandria skrev: Bare å kle seg... ok da sier jeg det er bare å kle av seg når det blir for varmt. Du lider i varmen jeg takler ikke kulde, sånn er det, ingen grunn å gjøre narr av den grunn, det gjelder deg også @Jerry Lee. Mente ikke å gjøre narr. Ikke i det hele tatt. Hvis jeg gjør narr av noen er det av meg selv siden jeg fniser av at jeg ikke er så tøff i varmen. Det jeg mener er at vi er forskjellige, noen sliter i kulda, noen i varmen og noen i begge deler. Jeg trives best i lunkne temperaturer, men heller kulde enn sterk varme. Blir så uggen i varmen. Dette ble klønete forklart, men igjen, det var ikke ment å gjøre narr av noen. Jeg har ikke kalt noen pyser eller pingler, jeg er bare enig med Jerry i at -5 ikke er kulde. Ihvertfall så lenge det ikke blåser eller snør sidelengs, da blir effektiv temperatur noe helt annet. Bare forteller hvordan jeg opplever det. Du "kjenner" jo meg, jeg er en sarkastisk faen til tider, men jeg mener aldri å såre noen selv om jeg kan være litt klønete. Og dette er jo en snikksnakktråd, eller sosial prat da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 21. november 2017 #153 Del Skrevet 21. november 2017 (endret) Det er snø her, men mest is, veldig mye is er på plass! Foretrekker snøen bedre enn isen på gangfeltet. Det er såpeglatt overalt. Endelig sen høst/tidlig vinter, venter bare på mer snøDa jeg stod opp var det 15 minus, og småkjølig inne Nå er det 5 minus, men kulden er skarp. Jeg og min datter lagde snømann da den første snøen falt. En stor en, og den står enda oppe, muligens fryst til is Bor på et lite sted, ved vannet, så merker forskjell på kulden her, og lenger unna vannet, men uansett guffen vind Men synes ikke 15 minus er ille altså. Synes det er en behagelig temperatur. Det er ikke så kaldt egentlig, bare vinden som er ille Jeg gikk ut med søpla uten jakke, bare med den tynne ullgenseren min i dag tidlig. Det var friskt og fin temperatur ute, og jeg kjente ikke vinden pga husveggene her skjermet for vinden. Den biter seg fast i ansiktet mitt, ikke behagelig Men jeg er høst/vinter menneske, så jeg har sett frem til dette i lang, lang tid.. Jeg har gått kledd i ull lenge nå, ullsokker og hjemmestrikk. Elsker denne tiden Gleder meg til stål isen kommer på vannet her, så vi kan stå på skøyter og ski fra morgen til kveld. Det blir nok ikke før januar/februar som vanlig, men det er jo ikke lenge til. Det er meldt regn i dag, så jeg må nok ut for å strø igjen i kveld/morgen tidlig, om jeg ikke ønsker å brekke både det ene og andre Men jeg ønsker vinteren velkommen. Ser en diskusjon over her ang kulde/varme. Jeg takler ikke varmen, overhode ikke. Synes sommeren kan være fæl, pga varmen. Blir helt slått ut. Som i fjor, da skulle jeg treffe ei annen, etter avtale. Vi var ute 2,5 time i grusom varme. Da jeg kom hjem, fikk jeg vondt i hodet og følte meg skikkelig dårlig. La meg på senga, på rommet der det var skygge og kjølig, og våknet 5 timer etterpå. Helt vekk! Jeg takler bare ikke den varmen, blir bokstavelig talt helt slått ut...jeg må som regel holde meg i skyggen på sommeren, mesteparten av dagen, om jeg skal kunne gå gjennom dagen uten problem.. Heldigvis er vi alle forskjellige Endret 21. november 2017 av Minlillesky 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 21. november 2017 #154 Del Skrevet 21. november 2017 3 timer siden, Calandria skrev: Bare å kle seg... ok da sier jeg det er bare å kle av seg når det blir for varmt. Du lider i varmen jeg takler ikke kulde, sånn er det, ingen grunn å gjøre narr av den grunn, det gjelder deg også @Jerry Lee. Det var ikke min mening å gjøre narr av noen. Beklager at det ble oppfattet slik. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. november 2017 #155 Del Skrevet 21. november 2017 22 minutter siden, Salka skrev: Mente ikke å gjøre narr. Ikke i det hele tatt. Hvis jeg gjør narr av noen er det av meg selv siden jeg fniser av at jeg ikke er så tøff i varmen. Det jeg mener er at vi er forskjellige, noen sliter i kulda, noen i varmen og noen i begge deler. Jeg trives best i lunkne temperaturer, men heller kulde enn sterk varme. Blir så uggen i varmen. Dette ble klønete forklart, men igjen, det var ikke ment å gjøre narr av noen. Jeg har ikke kalt noen pyser eller pingler, jeg er bare enig med Jerry i at -5 ikke er kulde. Ihvertfall så lenge det ikke blåser eller snør sidelengs, da blir effektiv temperatur noe helt annet. Bare forteller hvordan jeg opplever det. Du "kjenner" jo meg, jeg er en sarkastisk faen til tider, men jeg mener aldri å såre noen selv om jeg kan være litt klønete. Og dette er jo en snikksnakktråd, eller sosial prat da. Det er greit, misforståelser kan skje, Og jeg vet jo at du er en god person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. november 2017 #156 Del Skrevet 21. november 2017 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Det var ikke min mening å gjøre narr av noen. Beklager at det ble oppfattet slik. Det er greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 21. november 2017 #157 Del Skrevet 21. november 2017 52 minutter siden, Calandria skrev: Det er greit, misforståelser kan skje, Og jeg vet jo at du er en god person. Takk og i like måte. Føltes kaldere imorges enn igår morges enda det var bare -4 idag. Men igår var det klarvær og idag mer fuktig og rått. Da blir det mye kaldere med en gang. Skikkelig glatt nå da siden det kom regn på torsdag og all den fine snøen regnet bort, buhuuuuu! Men isen rakk ikke å smelte før det frøs på igjen og da kom det et tynt lag med puddersnø oppå isen, så da ble det glatt som fy selv om vi hadde strødd. Så nå går jeg med sånne gammel dame-brodder på skoene når jeg driver og fôrer hester, møkker og sånt og rir helt til stalldøra siden rideskoene er så glatte i stedet for å leie siste 200 m som jeg pleier. Litt redd for å tryne, ja. Og imorgen er det på'n igjen, spådd masse snø som smelter og regner bort på torsdag. Håper det kommer som snø i stedet på torsdag. Snø er digg, alt blir så lyst, fint og rent og hestene koser seg. Egentlig burde vi hatt bare én værtråd med en evig diskusjon om hva som er best/verst av kulde og varme, men blir bare rot å slå de sammen nå så lenge etter de er startet og den andre er vel kjempelang og. Men tror det hadde blitt færre misforståelser da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 18. desember 2017 #158 Del Skrevet 18. desember 2017 Er dødskaldt ute her /: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 18. desember 2017 #159 Del Skrevet 18. desember 2017 Jepp. Her på Sunnmøre er det flere varmegrader og jeg fryser omtrent ihjæl..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JeSuisLouise Skrevet 18. desember 2017 #160 Del Skrevet 18. desember 2017 Kaldt ja! Tenk, på fredag hadde jeg 30 grader og sol.. og nå er det tilbake til kulda. Har på en tykk ullkjole og strømpebukse og ligger under pledd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå