Gå til innhold

strikke sokker

baku

Anbefalte innlegg

God fredag alle sammen !:)

Jeg holderpå å strikke et par sokker i drops fabel, og ser at mange strikkebloggere skriver at de "blokker" ut sokkene når de er ferdige. Er dette vanlig? Det ser ut som man putter den ferdig strikkede sokken på en slags form/blokker...Hvordan gjør man det og hvorfor er det evnt lurt? Dette var et helt nytt konsept for meg! Håper noen med mer erfaring kanskje vet mer  :) 

På forhånd takk for svar! :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør aldri det. De ser penere ut på bilder når man gjør det, og det kan godt hende det har andre funksjoner jeg ikke er klar over, men sokkene funker bra uten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Strikkesokker skal tilpasse seg foten, ikke en form.

Anonymkode: 355e8...f16

Det er jo helt riktig. Jeg låner sjelden bort strikkesokkene mine, hvis noen absolutt skal låne så gir jeg dem heller et par (jeg har mange). Jeg strikker stort sett sokker på pinne 2,5 eller 2, og jeg virkelig hater at de plustelig ikke passer foten min fordi noen har lånt dem. Kanskje jeg er rar, men akkurat det får jeg heller leve med. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2016 den 14.07, baku skrev:

God fredag alle sammen !:)

Jeg holderpå å strikke et par sokker i drops fabel, og ser at mange strikkebloggere skriver at de "blokker" ut sokkene når de er ferdige. Er dette vanlig? Det ser ut som man putter den ferdig strikkede sokken på en slags form/blokker...Hvordan gjør man det og hvorfor er det evnt lurt? Dette var et helt nytt konsept for meg! Håper noen med mer erfaring kanskje vet mer  :) 

På forhånd takk for svar! :)

God helg!

Det er ikke nødvendig å blokke ut sokkene. Klesplagg som sjal, gensere etc som muligens trengs blokking. Kommer jo ann på mye. Men aldri sokker. Sokker skal tilpasses eierens fot, og det er heller ikke anbefalt å blokke sokker :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...