Gå til innhold

Hundeskål lukter vondt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to skåler til hunden min fra riviera maison. Den som jeg har vann i lukter skikkelig vondt! Gammelt rett og slett. Den lukta har selfølgelig komt noennuker etter vi begynte å bruke den. Vaska med zalo i går men den lukter fortsatt..hunden vil jo selvsagt ikke drikke av den. Gode rengjøringstips?! Tror ikke den tåler oppvaskmaskin

Anonymkode: e6c4f...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasket i går? Spiser du selv på servise og drikker av glass som ikke blir grundig rengjort minst hver dag? Stakkers dyr. Skaff deg skåler som du vasker daglig om nødvendig i oppvaekemaskinen. 

Anonymkode: 29fe6...789

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vasket i går? Spiser du selv på servise og drikker av glass som ikke blir grundig rengjort minst hver dag? Stakkers dyr. Skaff deg skåler som du vasker daglig om nødvendig i oppvaekemaskinen. 

Anonymkode: 29fe6...789

Huff ja stakkar hunden min som må drikke fra en skål som jeg vasker hver kveld?:opplyser:

Anonymkode: e6c4f...374

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg skåler som tåler oppvaskmaskin. Bare tull å bruke noe fancy, hunden driter i det :P 

Anonymkode: 72c1d...c5f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

Prøv med eddik. Keramikkskåler blir fort ekle desverre.. 

Okey skal prøve det, takk for tips!

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg skåler som tåler oppvaskmaskin. Bare tull å bruke noe fancy, hunden driter i det :P 

Anonymkode: 72c1d...c5f

Ja hunden driter i det, men ikke jeg:fnise: hvis de ofte blir sånn så skal jeg kjøpe noen andre....

Anonymkode: e6c4f...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey skal prøve det, takk for tips!

Ja hunden driter i det, men ikke jeg:fnise: hvis de ofte blir sånn så skal jeg kjøpe noen andre....

Anonymkode: e6c4f...374

Ei venninne av meg har matskålholder til hunden :) den er selvkomponert. Treboks med hull som hun har malt i vannfast maling. Hun er ekstremt dyktig maler så det er rene kunstverket :P da kan du bruke vanlige skåler som skjules av noe pent :) 

Anonymkode: 72c1d...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne av meg har matskålholder til hunden :) den er selvkomponert. Treboks med hull som hun har malt i vannfast maling. Hun er ekstremt dyktig maler så det er rene kunstverket :P da kan du bruke vanlige skåler som skjules av noe pent :) 

Anonymkode: 72c1d...c5f

Stilig! Uheldigvis er jeg veldig lite kreativ og ikke flink til å lage ting.. får finne noen i rustfritt stål eller plast. Har sett noen på nille som var ganske fine faktisk :) hadde jeg visst at keramikkskåler fort ble ekle så hadde jeg i hvertfall ikke kjøpt. Så ikke at det var riviera maison før jeg kom hjem en gang:fnise:

Anonymkode: e6c4f...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keramikkskåler blir ikke fortere ekle enn andre. Glaserte keramikkskåler er helt vanlig. Så lenge de tåler oppvaskmaskin så er ikke keramikk noe dårligere enn annet. 

Anonymkode: 61f9a...2b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Keramikkskåler blir ikke fortere ekle enn andre. Glaserte keramikkskåler er helt vanlig. Så lenge de tåler oppvaskmaskin så er ikke keramikk noe dårligere enn annet. 

Anonymkode: 61f9a...2b5

Finner ikke ut om de tåler oppvaskmaskin.. trod ikke noe på esken

Anonymkode: e6c4f...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere forskjellige hundeskåler i keramikk. Har alltid tatt de i oppvaskmaskinen. Har ikke en gang tenkt tanken på om de tåler det eller ikke :fnise: Har alltid gått fint 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Runnershigh skrev:

Jeg har flere forskjellige hundeskåler i keramikk. Har alltid tatt de i oppvaskmaskinen. Har ikke en gang tenkt tanken på om de tåler det eller ikke :fnise: Har alltid gått fint 👍

Okey får prøve. Hvis de blir ødelagt så får de bare bli det hehe

Anonymkode: e6c4f...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både keramikk og plast får bittesmå sprekker som det setter seg bakterier i. Dermed blir det fort lukt, så jeg anbefaler skåler av stål. Hunter har pene, tunge stålskåler. De koster litt, men varer i flere hundeliv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som glasuren i en keramikk skål sprekker er det veldig dårlig kvalitet. Da hadde det luktet av toaletter, servanter og serviser også da? Som også glasert og brent i ovn på høye temperaturer.

Anonymkode: 61f9a...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som glasuren i en keramikk skål sprekker er det veldig dårlig kvalitet. Da hadde det luktet av toaletter, servanter og serviser også da? Som også glasert og brent i ovn på høye temperaturer.

Anonymkode: 61f9a...2b5

De er laget av porselen og derfor bl.a. hardere. Lukter gjør de også hvis de ikke rengjøres ofte nok. Men de fleste har vel for eksempel ikke matrester stående i vasken på badet. Ikke spiser de av den heller ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forskjellen på porselen og glasert keramikk er???

Anonymkode: 61f9a...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

de har stålskåler på ikea. fant den ikke på nettet ved raskt søk..Funker! vasker de med zalo og i oppvaskmaskinen av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke litt rart at det kun er vannskålen som lukter, og ikke matskålen? Som er helt lik

Anonymkode: e6c4f...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt skålen i oppvaskmaskinen på høyest varme, det gjør jeg med mine dyrs matskåler. 

Enkelte hunder sikler fælt når de spiser og drikker. Som regel blir alle maten spist opp, mens vannet blir stående med sikkel i - og det blir det bakterier av. 

Om TS er på utkikk etter fancy vann og matskål til hund så har Petshopgirls  mye lekkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...