AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #1 Skrevet 30. september 2016 Hei. Jeg lurer på om noen her har erfaring med poliklinisk behandling? Etter flere samtaler med en meget bekymret fastlege og flere bekymrede kommentarer fra folk rundt meg, har jeg nå innsett at jeg har et problem når det gjelder mat. Jeg synes ordet spiseforstyrrelse er så forferdelig og skremmende, så jeg prøver å fortelle meg selv at "så langt har det ikke gått enda". Jeg har gått veldig fort ned i vekt, noe som har resultert i både fysiske og psykiske store påkjenninger, og jeg har nå takket ja til poliklinisk behandling. Dette kan ikke fortsette! Men jeg er redd, livredd! Både for å måtte fortelle om alt, som jeg så lenge har holdt helt for meg selv, men også for hva behandlingen måtte innebære av tiltak. Jeg har kommet så langt at jeg har vært på kartleggingstime, med både blodprøvetaking, samtale og div.målinger. Neste uke får jeg vite hva som skjer videre. Jeg aner ikke hva jeg går til, og hadde satt stor pris på om noen ville fortelle litt om hva deres behandling går/gikk ut på? Hva kan jeg vente meg? Anonymkode: 9bb56...552
dillyduzit Skrevet 30. september 2016 #2 Skrevet 30. september 2016 Tror det avhenging av hvem man er hos, kjenner flere som har blitt lagt inn på avdeling, andre på sykehus. Jeg snakket med psykolog, fikk tilbud om gruppetimer hvor mat var inkludert, pluss veiing. Jeg ville ikke bli veiet framfor ukjente mennesker, så jeg fikk lov til å skrive ned hva jeg veide hjemme og hadde samtaler. Hos meg virket det hele veldig.. "rushet" om du kan si det sånn. Ble ferdig med behandlingen når jeg nådde vekt ved 60kg. Gikk fort ned til 55kg når jeg var ferdig, og har holdt meg stabilt på -1 +1 kg. Så, tror det er veldig forskjellig. Noen blir tatt seriøst, andre blir bare rushet igjennom. På den tiden ble jeg også diagnosert med kronisk depresjon, hvor spiseforstyrrelsen kom som et bivirking om du kan si det sånn. Så diagnosert med kronisk depresjon og ednos (uspessifisert spiseforstyrrelse). Forsatt syk den dag i dag, to år etter behandling, men er under kontroll. Enkelte dager er det ille, andre dager er det veldig ille, mens vanlige dager spiser jeg bare mindre enn alle andre, men får i meg nok næringsstoffer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå