Gå til innhold

Casakaos

foreveralone

Anbefalte innlegg

Synst den damen er helt fantastisk jeg.

hun er ikke en perfekt mamma - men så perfekt som det trengs som ikke streber etter å være superMom.. hun viser frem en rotete kjøkkenbenk som jeg tenker er naturlig med småbarn i hus. Jeg synst hun er råBra.. samtidig som hun innrømmer sine egne feil og ikke bare skyver de under matta som de aldri har skjedd!!

hu derrre casacaos er og blir ei bra dame:)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Tilma skrev:

hun er ikke en perfekt mamma - men så perfekt som det trengs som ikke streber etter å være superMom.. hun viser frem en rotete kjøkkenbenk som jeg tenker er naturlig med småbarn i hus. Jeg synst hun er råBra.. samtidig som hun innrømmer sine egne feil og ikke bare skyver de under matta som de aldri har skjedd!!

Sikkert. Men det noget spesielt å dikte opp en historie om at barna hennes har blitt mobbet på det groveste på dette forumet, da - når det ikke er sant. Zpezielt. :rolleyes:

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Syns det er litt rart at de er ute og koser seg med bål baare for å ta fine bilder til 'Polarbrød'. Det virker som på snap at de går ut- lager maten, tar bilder, og så må de raske på hjem for å behandle bilder..  Jeg er ihvertfall glad for at jeg ikke har hennes liv, for selv om jeg også digger mye av det hun skriver virker livet hennes litt kjedelig 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2016 den 8.40, Tilma skrev:

Hun blir egentlig litt for mye ikke perfekt for meg :(  

For meg virker det som at hun streber så hardt etter det uperfekte, at hun på mange måter ikke er bedre enn de Perfekte. De har alle ett litt feil fokus i hverdagen sin. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Marthe75 skrev:

Hun blir egentlig litt for mye ikke perfekt for meg :(  

For meg virker det som at hun streber så hardt etter det uperfekte, at hun på mange måter ikke er bedre enn de Perfekte. De har alle ett litt feil fokus i hverdagen sin. 

Helt enig med deg! Reagerte spes. på det innlegget for en stund tilbake da hun hadde kjørt fra barna på rasteplassen. Glemt de liksom, eller en av de. Og syntes selv det var helt innafor. "Look at me, helt vilt uperfekt lissom!"Jeg tror forøvrig ikke på den historien. Synes mange ting med bloggen er så påtatt og konstruert.

Når det er sagt så skriver hun også mye bra.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dorey

Hun blir for påtatt for meg. Streber etter å være for uperfekt, og da kan ingen liksom 'ta' henne for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med de siste her. SÅ opptatt av å fremheve hvor uperfekt og kaotisk det skal være. Leste innlegget om påskefeiringen deres. Virker som alt er et ork og at de ikke gidder noenting. Vi skal bare ligge på sofaen og kanskje være på verandaen liksom. For det er så slitsomt å gjøre noe som helst. For det er så slitsomt og krevende å gå på ski med barna. Høres ut som hun går inn for å mislykkes på en måte. Det er da ikke så slitsomt å gå på skitur. Hadde kanskje vært hyggelig å gi barna noen opplevelser?? Tenker jeg da..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2017 den 10.07, Dorey skrev:

Hun blir for påtatt for meg. Streber etter å være for uperfekt, og da kan ingen liksom 'ta' henne for noe. 

Jeg tipper at fruen i Casa Caos gjør mange ting «helt perfekt» også, men det er ikke det hun vil ha fokus på i bloggen :)   Jeg synes hun er en fin motvekt til de som må ha alt på stell til enhver tid, og som tilsynelatende orker og får til alt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne strebingen etter det uperfekte som gjorde at jeg sluttet å lese bloggen hennes fast for noen år siden. Det var dette innlegget som gjorde utslaget da: http://casakaos.blogg.no/1413983880_22102014.html. Vet ikke hvor mye jeg får skrive her siden ungene er en del av innlegget, men i korte trekk er det en bakedag som går skeis, og hun blir oppgitt fordi ungene oppfører seg som unger flest ville gjort i den situasjonen. 
At ting ikke bestandig går som en har planlagt er jo noe de fleste foreldre kan kjenne seg igjen i, men som i bakeinnlegget som jeg linket til her så virker det egentlig ikke som om hun vil at ting skal gå noenlunde greit. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen perfekt mor, og jeg kan kjenne meg igjen i mye av det Casakaos skriver, men det ble for negativt for meg. Vil kose meg og le når jeg leser blogger, ikke irritere meg.. Ofte så var det lett å lese mellom linjene, og se hvor det gikk galt, og enkle ting hun kunne gjort for at det ikke hadde blitt helt kaos. (Mulig hun overdriver, eller gjør det annerledes, men det er ikke det hun skriver)... Og det var ganske irriterende. Det ble rett å slett for mye. Har ikke lest bloggen på lenge.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies

Enig med dere over,synes hun prøver for hardt.

Blir bare irritert og gidder ikke lese mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 9.4.2017 den 17.00, Banænie skrev:

Jeg er ingen perfekt mor, og jeg kan kjenne meg igjen i mye av det Casakaos skriver, men det ble for negativt for meg. Vil kose meg og le når jeg leser blogger, ikke irritere meg.. Ofte så var det lett å lese mellom linjene, og se hvor det gikk galt, og enkle ting hun kunne gjort for at det ikke hadde blitt helt kaos. (Mulig hun overdriver, eller gjør det annerledes, men det er ikke det hun skriver)... Og det var ganske irriterende. Det ble rett å slett for mye. Har ikke lest bloggen på lenge.

Enig..

Ikke bare er hun en utrolig flink 'uperfekte mamma', men hun er også en uperfekt kone, vaskedame, kokk osv..

Mannen hennes er nok også veldig uperfekt. Så på snappen til casa kaos nå at de hadde en del ting å fikse. Bla. 3 juletrær de hadde i hagen som de har kastet ut? Altså...et utrolig rot på terrassen, under terrassen og ja.. blir matt av å se på det. Hadde ikke mannen min vært handy og fikset opp sånne ting med en gang det oppstod måtte jeg jo ja gjort alt selv og irritert meg over DET. Men virker som Marte syns det er helt greit å ha det så fælt rundt seg.. syns det bare er litt merkelig 😋😁

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler og at de bruker ungene som unnskyldning. Hun har jo tross alt to barn, så derfor kan alt være kaos.. Eh.. Nei! Man kan ikke skylde på ungene for latskap..

Unger generelt elsker å være ute, de elsker å få være med å hjelpe til. Så de kunne lett fått ungene til å være med å shine hagen, kaste søppel på en henger, brenne juletrær på bål osv.. Ungene kan leke mens voksne gjør sitt. Er jo sånn andre får gjort ting.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Banænie skrev:

Føler og at de bruker ungene som unnskyldning. Hun har jo tross alt to barn, så derfor kan alt være kaos.. Eh.. Nei! Man kan ikke skylde på ungene for latskap..

Unger generelt elsker å være ute, de elsker å få være med å hjelpe til. Så de kunne lett fått ungene til å være med å shine hagen, kaste søppel på en henger, brenne juletrær på bål osv.. Ungene kan leke mens voksne gjør sitt. Er jo sånn andre får gjort ting.

Det heter å stelle hagen, ikke shine

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger den dama jeg! Har fortalt  henne det flere ganger på snap også. Hun vektlegger det uperfekte, men når dere sier at hun påstår at det er strevsomt å gå på skitur osv bør legge henne til på snap. Er ikke lenge siden hun la ut bilder fra grilletur osv. Eneste bloggeren/snapchateren jeg ikke irriterer meg over. Verre med de som maler påskeeggene som har masse fine motiver hvite og har sterile hjem uten en eneste farge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, enig i det de fleste her skriver. Det blir for påtatt, denn "uperfeksjonismen" til at jeg klarer å se på det med annet enn irritasjon. Når ble det å ha to barn det samme som kaos? Jeg har selv to barn, og har (så langt) kommet levende fra det, uten så altfor mye kaos, i hvert fall ikke på nivå i nærheten av det hun skriver om i bloggen her. Mulig er det satt på spissen og tilgjort for effektens skyld, og det er der det skurrer for min del. Hvorfor legge opp til mer kaos og latskap enn nødvendig? Men på den annen side, hadde hun ikke gjort det, ville nok ingen ha giddet å lese bloggen hennes. man må jo være til en viss grad ekstrem - ene eller andre veien - for å ha en blogg folk orker å klikke seg inn på. Hun får sikkert mange til å føle seg veldig mye bedre med hvordan de selv har det i hverdagen om ikke annet ;) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Smn1995 skrev:

Jeg digger den dama jeg! Har fortalt  henne det flere ganger på snap også. Hun vektlegger det uperfekte, men når dere sier at hun påstår at det er strevsomt å gå på skitur osv bør legge henne til på snap. Er ikke lenge siden hun la ut bilder fra grilletur osv. Eneste bloggeren/snapchateren jeg ikke irriterer meg over. Verre med de som maler påskeeggene som har masse fine motiver hvite og har sterile hjem uten en eneste farge

Ja, men hvorfor var de ute for å grille? Og hvor lenge? Skulle jo bare ta bilder for Polarbrød.. 

Neida ser selv at jeg virker veldig negativ nå, men.. Får slutte å lese bloggen, men jeg måå bare se 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. april 2017 den 16.26, Hjarte skrev:

Det er denne strebingen etter det uperfekte som gjorde at jeg sluttet å lese bloggen hennes fast for noen år siden. Det var dette innlegget som gjorde utslaget da: http://casakaos.blogg.no/1413983880_22102014.html. Vet ikke hvor mye jeg får skrive her siden ungene er en del av innlegget, men i korte trekk er det en bakedag som går skeis, og hun blir oppgitt fordi ungene oppfører seg som unger flest ville gjort i den situasjonen. 
At ting ikke bestandig går som en har planlagt er jo noe de fleste foreldre kan kjenne seg igjen i, men som i bakeinnlegget som jeg linket til her så virker det egentlig ikke som om hun vil at ting skal gå noenlunde greit. 

Tenkte det samme som deg. Det kan virke som hun ikke ønsker at ting skal gå noenlunde greit. Hele opplegget hennes virker veldig påtatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
2 timer siden, Nordis skrev:

Tenkte det samme som deg. Det kan virke som hun ikke ønsker at ting skal gå noenlunde greit. Hele opplegget hennes virker veldig påtatt.

Enten det eller så er hun fullstendig ubehjelpelig med ungene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...