Gå til innhold

Gaver i kartonger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du det er teit å få gaver i pappesker og kartonger det har vært andre varer i først? Bør man kjøpe helt nye kartonger uten logo/etikett? Er det f.eks teit å få Santa Maria Taco Dinner Kit? Med et annet innhold selvfølgelig :P ! 

Jeg tenkte kanskje det kunne vært litt humoristisk, men så lurte jeg på om det ikke heller blir tragisk? "Å, hun har ikke råd til pappeske engang". Jeg tenkte bare å bruke det jeg har, liksom. Det er vel miljøvennlig og.

Anonymkode: c81bc...52e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel heller tragisk å bruke penger og ressurser på å kjøpe en pappeske, når man allerede har en gratis Santa Maria Taco Dinner Kit-eske. Jeg bruker det jeg har. Som du sier - miljøvennlig :)

Anonymkode: 801be...79f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke bruk en boks med originalinnhold som du tror vedkommende ville vært glad for. Jeg fikk det en gang.. trodde vi fikk en fin vase.. boksen viste seg å være fylt med  4 heslige dessertskåler  :( 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Bare ikke bruk en boks med originalinnhold som du tror vedkommende ville vært glad for. Jeg fikk det en gang.. trodde vi fikk en fin vase.. boksen viste seg å være fylt med  4 heslige dessertskåler  :( 

Du burde returnert gaven med de heslige dessertskålene, med beskjed til giveren om at det var gjort en feil og at du forventer å få vasen som var avbildet på kartongen :Nikke:

Anonymkode: e311a...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snurrepurre skrev:

Bare ikke bruk en boks med originalinnhold som du tror vedkommende ville vært glad for. Jeg fikk det en gang.. trodde vi fikk en fin vase.. boksen viste seg å være fylt med  4 heslige dessertskåler  :( 

Nei, jeg kan jo for ordens skyld teipe et ark foran etiketten også, da :P 

Anonymkode: c81bc...52e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du burde returnert gaven med de heslige dessertskålene, med beskjed til giveren om at det var gjort en feil og at du forventer å få vasen som var avbildet på kartongen :Nikke:

Anonymkode: e311a...449

Tror faktisk det var kleinest for de vi fikk gaven av. Litt perifer familie, på julaften! Både jeg og mannen min: åååå!!! Tusen takk!! Den har vi (jeg) ønska oss! Så gøy <3. Hvorpå de sa at neinei, gaven lå jo OPPI boksen, den var bare brukt for å beskytte innholdet.. reaksjonen ble litt annerledes når vi så dessertskålene ja :dry::fnise: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er teit å få gaver i pappesker og kartonger det har vært andre varer i først? Bør man kjøpe helt nye kartonger uten logo/etikett? Er det f.eks teit å få Santa Maria Taco Dinner Kit? Med et annet innhold selvfølgelig :P ! 

Jeg tenkte kanskje det kunne vært litt humoristisk, men så lurte jeg på om det ikke heller blir tragisk? "Å, hun har ikke råd til pappeske engang". Jeg tenkte bare å bruke det jeg har, liksom. Det er vel miljøvennlig og.

Anonymkode: c81bc...52e

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ofte å gjøre det, for vi gir ofte bort syltetøy og da er det den beste måten å pakke det. Da teiper vi vanligvis et ark på eska hvor vi skriver en personlig hilsen til mottakeren, f.eks: takk for et fint år el. Vi kan også skrive noe om syltetøyet, f.eks: Rognebærgeleen er laget av bær vi plukket fra treet utenfor hytta deres, eller: Vi har ikke tilsatt syltepulver til blåbærsyltetøyet i år.

Du kan også kle pappeskene i gråpapir, hvis du limer fast papiret er det tydelig at det ikke er bare ennå et lag innpakning.

Jeg synes det er tåpelig å kjøpe esker for å gi bort gaver i, samtidig som man hiver gode esker i papiravfallet. Riktignok er jeg halvt sunnmøring og miljøverner, det kan så klart ha en innvirkning.

Anonymkode: f69df...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det bryr jeg meg ingenting om:) Greit, setter pris på om venninna mi ikke pakker inn i eska til den svarte monster-dildoen hun kjøpte som jeg må pakke opp forran familie, men sånn ut over det:P

Anonymkode: 53b44...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...