Gå til innhold

Gaver i kartonger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du det er teit å få gaver i pappesker og kartonger det har vært andre varer i først? Bør man kjøpe helt nye kartonger uten logo/etikett? Er det f.eks teit å få Santa Maria Taco Dinner Kit? Med et annet innhold selvfølgelig :P ! 

Jeg tenkte kanskje det kunne vært litt humoristisk, men så lurte jeg på om det ikke heller blir tragisk? "Å, hun har ikke råd til pappeske engang". Jeg tenkte bare å bruke det jeg har, liksom. Det er vel miljøvennlig og.

Anonymkode: c81bc...52e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel heller tragisk å bruke penger og ressurser på å kjøpe en pappeske, når man allerede har en gratis Santa Maria Taco Dinner Kit-eske. Jeg bruker det jeg har. Som du sier - miljøvennlig :)

Anonymkode: 801be...79f

• Liker 3
Skrevet

Bare ikke bruk en boks med originalinnhold som du tror vedkommende ville vært glad for. Jeg fikk det en gang.. trodde vi fikk en fin vase.. boksen viste seg å være fylt med  4 heslige dessertskåler  :( 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Bare ikke bruk en boks med originalinnhold som du tror vedkommende ville vært glad for. Jeg fikk det en gang.. trodde vi fikk en fin vase.. boksen viste seg å være fylt med  4 heslige dessertskåler  :( 

Du burde returnert gaven med de heslige dessertskålene, med beskjed til giveren om at det var gjort en feil og at du forventer å få vasen som var avbildet på kartongen :Nikke:

Anonymkode: e311a...449

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Snurrepurre skrev:

Nei, jeg kan jo for ordens skyld teipe et ark foran etiketten også, da :P 

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du burde returnert gaven med de heslige dessertskålene, med beskjed til giveren om at det var gjort en feil og at du forventer å få vasen som var avbildet på kartongen :Nikke:

Anonymkode: e311a...449

Tror faktisk det var kleinest for de vi fikk gaven av. Litt perifer familie, på julaften! Både jeg og mannen min: åååå!!! Tusen takk!! Den har vi (jeg) ønska oss! Så gøy <3. Hvorpå de sa at neinei, gaven lå jo OPPI boksen, den var bare brukt for å beskytte innholdet.. reaksjonen ble litt annerledes når vi så dessertskålene ja :dry::fnise: 

• Liker 4
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er teit å få gaver i pappesker og kartonger det har vært andre varer i først? Bør man kjøpe helt nye kartonger uten logo/etikett? Er det f.eks teit å få Santa Maria Taco Dinner Kit? Med et annet innhold selvfølgelig :P ! 

Jeg tenkte kanskje det kunne vært litt humoristisk, men så lurte jeg på om det ikke heller blir tragisk? "Å, hun har ikke råd til pappeske engang". Jeg tenkte bare å bruke det jeg har, liksom. Det er vel miljøvennlig og.

😂

Skrevet

Vi bruker ofte å gjøre det, for vi gir ofte bort syltetøy og da er det den beste måten å pakke det. Da teiper vi vanligvis et ark på eska hvor vi skriver en personlig hilsen til mottakeren, f.eks: takk for et fint år el. Vi kan også skrive noe om syltetøyet, f.eks: Rognebærgeleen er laget av bær vi plukket fra treet utenfor hytta deres, eller: Vi har ikke tilsatt syltepulver til blåbærsyltetøyet i år.

Du kan også kle pappeskene i gråpapir, hvis du limer fast papiret er det tydelig at det ikke er bare ennå et lag innpakning.

Jeg synes det er tåpelig å kjøpe esker for å gi bort gaver i, samtidig som man hiver gode esker i papiravfallet. Riktignok er jeg halvt sunnmøring og miljøverner, det kan så klart ha en innvirkning.

Anonymkode: f69df...062

• Liker 1
Skrevet

Nei det bryr jeg meg ingenting om:) Greit, setter pris på om venninna mi ikke pakker inn i eska til den svarte monster-dildoen hun kjøpte som jeg må pakke opp forran familie, men sånn ut over det:P

Anonymkode: 53b44...fa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...