Gå til innhold

lyst å strikke babyjakke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte garn og oppskrifter i dag. Sånn hefte med div oppskrifter. Må ha det, siden jeg ikke er så trenet. Kommer hjem så oppdager jeg at det er raglandsfelling på alle oppskriftene i heftet, noe jeg ikke kan, eller har prøvd før.

Så nå er spørsmålet mitt. Har du, eller vet om en gratis oppskrift på nett? Har du selv en fin oppskrift på en babyjakke? Tar tid før jeg kommer meg til garnbutikk igjen..bor langt unna.

Anonymkode: dafb1...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal hoppe i det, og prøve oppskriften - og heller spørre om hjelp her, eller f.eks en strikkeside på facebook om du står fast i oppskriften :) Raglanfelling er ikke vanskelig i det hele tatt, bare du leser oppskriften ordentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Ragland felling er enkelt og veldig greit i passfasongen til baby. 

I stedenfor på rundfelling der du feller gjevnt fordelt oppgitte masker, så feller du på annen hver pinn/hver rettpinne om du strikker frem og tilbake. Du feller da ved å strikke to masker sammen på hver side av overgangen mellom arm og bol. Dette klarer du helt fint dersom du kan lese og strikke. 

Du kan og få god hjelp av erfarne strikkersker i ulike strikkegrupper på facebook. 

Anonymkode: 1be2e...099

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, som jeg har lært på kg. Dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt fint! Si det til deg selv. 

Anonymkode: 1be2e...099

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du får det til! Jeg hadde genser med raglanfelling som et av mine første prosjekt, gikk helt fint :) Mener der er en video på garnstudio.com som viser hvordan du setter sammen delene. Samme siden har også mange oppskrifter om du velger å ikke prøve på raglan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du! Raglanfelling er utrolig pent og enkelt :) Hopp i det. En gang må være den første vettu :)  Tror garnstudio har video på hvordan man gjør raglanfelling. Ellers så har youtube noe, og strikkesida på facebook er jo til hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror også at dette klarer du fint! Jeg strikket genser med raglandfelling før jeg prøvde meg på rundfelling. Ikke vanskelig, bare å følge oppskriften! 😊

Anonymkode: 2c560...426

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns raglan-felling er den enkleste måten å strikke en jakke på, jeg. Det er lett å vite hvor du skal felle (jmf. rundfelling), du slipper montering (jmf. isydde ermer) og du slipper å plukke opp masker. Det er jo bare å felle av noen masker (det står oppgitt hvor mange) midt under hvert erme og noen masker et oppgitt sted på bolen. Og så felle en maske på hver side av fire merkemasker hele veien opp. Så jeg anbefaler deg absolutt å prøve dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...