Gå til innhold

Brystimplantat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har vurdert å få silikon eller saltvann.Hardere noen erfaringer? Pris er også interessant..

Det jeg lurer på og er litt redd for er om man får nedsatt følsomhet på brystvortene etter et sånt inngrep?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

det er masse tråder om det, søk på saltvann eller silikon :)

jeg har saltvannsinnlegg, men de er så nye at jeg kan ikke si helt hvordan det har gått ennå. men jeg er egentlig ganske fornøyd! er litt forskjell på dem, en som er litt høyere oppe, og den ene har litt treig reaksjon i halve brystvorta (spesielt når det kommer til frysninger). men jeg er som sagt fornøyd alikevel :)

Gjest lilletroll
Skrevet

25800; for silikon lagt inn under lokalbedøvelse (som er mye mer som narkose enn det høres ut som, for jeg sov under hele operasjonen)

Min innlegg ligger under brystmuskelen pga at jeg er så tynn, og jeg har snittet under brystet.

Mine erfaringer er enda nyere enn minakanin sine, men jeg er så langt STRÅLENDE fornøyd!! De er KJEMPEfine :sjarmor:

Skrevet

Heisann!

Gir deg de tipsene jeg gir til alle som spør om brystforstørring jeg....

Det er mange ting som er viktige å tenke over, og undersøke, før man skal gjøre et slikt inngrep. Jeg vil her gi deg noen råd, som jeg håper er til hjelp på veien. Husk at det er fordeler og ulemper med alle typer innlegg. (Ingen er perfekte. Da hadde det vel bare vært et alternativ på markedet )

Mange er bekymret for sikkerheten med silikon. Alle implantater har silikon i en aller annen form, også de med saltvann. Alle er nemlig omgitt av et tykt skall av silikon. Så ingen implantater er silikonfrie! Selv har jeg silikon, og er super fornøyd med dem. (Betalte 23 000) De ser ikke unaturlige ut, og er myke å ta på. Helt naturlige blir de ikke, men det blir heller ikke saltvann.. De har ikke den runde kanten på oversiden av brystet, som mange mener ser unaturlig ut. de ser faktisk ganske ekte ut! Jeg har en venninne som har saltvann, og hun er superfornøyd med sine. Andre jeg har snakket med, som har hatt både saltvann, og deretter skiftet til silikon, sier de likte silikonen best. Det er heller ingen forskning som viser at silikonimplantater er skadelige for kroppen.

Det er to typer saltvannsproteser. Den ene typen er ferdig fylt opp, og den andre typen har "ventiler" og blir fylt opp etter at implantatet er på plass i lommen. Disse ventilene er det ingen garanti at holder, så man kan våkne opp en dag med flatt bryst hvis denne svikter. Da må man bytte ut implantatet. Jeg vet ikke om dette er så veldig vanlig, men det er tilfelle for noen.

Les om de ulike innleggene, og velg det du synes er best for deg. Men husk at kirurger anbefaler ofte forskjellige implantat/ plassering/ snittsteder, og at noen kirurger kanskje bare har en type implantat/ plassering/ snittsted. (Ble dette forståelig? He he!) Hvilken størrelse du kan ha kommer an på hvor mye "ekstra" hud du har etc.

#1) De tre mest utbredte er Saltvann (Enten forhåndsfylte, eller de som fylles etter at de er satt på plass i lommen), Silikon og Cohesive gel.

#2) Så må du vurdere om du vil ha ru eller glatt overflate

#3) Så om implantatene skal være runde eller anatomiske.

#4) Høy profil eller "vanlig" profil.

#5) Hvor skal "snittet tas" A) Rundt areola (det mørke feltet rundt brystvorten) B) Under brystet C) I armhulen.

#6) Hvor implantatet skal ligge: A) Over muskelen B)Delvis under muskelen C) Helt under muskelen (Husk at dersom du velger å legge implantatet under muskelen, vil dette ta bort noe av størrelsen (projeksjonen) på implantatet (Ca. 25% tror jeg). Man bør da vurdere om man vil legge inn et litt større implantat. Jenter som trener brystmusklene mye anbefales å legge implantatet over muskelen, for implantatet beveger seg rart under muskelen nå man ”flexer.”

#7) Jeg anbefaler deg å gå til konsultasjoner hos flere klinikker FØR du bestemmer deg (3 stk. er anbefalt). Ta så den klinikken/ kirurgen du føler deg mest komfortabel med. Ikke tenk penger!!! HUSK: Dette er en stor ting, og kan ikke settes en pris på!

#8 ) Sørg for at du er klar over alle risikoer ved et slikt inngrep kan medføre! De mest vanlige er kapselsdannelse, og "rippling". Kapsllsdannelse er dersom kroppen prøver å støte fra seg implantatet etter en tid. Arrvevet som dannes rundt implantet blir strammere, og det kan til slutt føre til at implantatet blir hardt og det kan være smertefullt. Da kan man først gjøre et nytt inngrep og renske ut dette arrvevet og sette inn implantatet igjen. Dersom dette ikke fungerer må man vurdere å fjerne implantatene. Alle har grad 1 av kapselsdannelse, men det er 5 grader. "Rippling" er når implantatet drar i kapselsarret, som igjen drar i skinnet. Dette er ikke vondt eller farlig, men kan føre til at man får bølger/ folder (som kan bli synlige, men ikke nødvendigvis) på/ i brystet. Dette kan man bli bedre ved å velge et implantat med glatt overflate. Silikon folder/ bølger mindre enn saltvann.

#9) Sørg for at du får nedskrevet i en slags "kontrakt" hvilke eventuelle rettelser, re-operasjoner du kan få gratis, evt. til redusert pris, dersom du skulle være misfornøyd med resultatet, få komplikasjoner eller ønsker å rette på noe etc.

#10) Les alt du kan på nettet om emnet. Jeg vil anbefale deg å lese på www.justbreastimplants.com. Det er en superbra side med masse nyttig informasjon

#11) Ha realistiske forventninger til resultatet. Se før- og etter bilder på nettet. Husk: Implantater gjør ikke brystene dine "perfekte". De bare tar det du har fra naturens side, og gjør det større.

Håper du fikk noe nyttig informasjon ut av dette!

Hvis det er noe mer du lurer på, så ikke vær redd for å spørre! Jeg er innom!

Lykke til!

Hilsen CeeCee

Skrevet

Jeg har vært på konsultasjon hos to klinikker, og hadde før 1. konsultasjon bestemt meg for saltvann, pga. hvis det skulle gå hull på innlegget ville jeg ikke at det som lekket ut skulle være silikon.

Den legen sa at problemet med saltvannsinnlegg er at de har så kort levetid, som regel vil det bli flatt i løpet av en ti års periode, dette fordi vannet etter hvert trenger seg gjennom silikonhylsen som omgir vannet. Eller det blir hull i implantatet og så lekker vannet ut i løpet av 5 min.

Han mente at silikon gele av Cohesive typen var den beste, fordi den ikke ville lekke ut selv om det ble en rift i implantatet. Han mente dette var det beste implantatet de hadde å tilby. De er dyrere enn vanlig silikon, og litt hardere nettopp fordi silikon geleen inni er fastere enn vanlig silikon.

Hos lege nr 2 sa han at det var helt unødvendig å bruke Cohesive, fordi den silikon geleen som var i de vanlige innleggene ville heller ikke renne ut når det ble hull på de. Dessuten er de mykere og mer likt vanlig brystvev. Dette viste han meg også, han hadde to implantat som han hadde skjært hull i, og det rant ikke ut silikon. Når han klemte på implantatet tøt geleen ut, men i fast form, slik at når han sluttet å klemme gikk implantatet tilbake til sin opprinnelige form.

Dette var nok til å overbevise meg i hvert fall, så jeg skal bruke vanlig silikon innlegg fra McGhan. Siden de er mykere enn cohesive vil det gi et bedre resultat på meg fordi jeg har lite brystvev fra før til å "myke" opp følelsen når man tar på brystet.

Begge leger mente at det å legge implantat over muskel var det som ga mest naturlig resultat. Min hovedmotivasjon for å legge implantat under muskel var mindre risiko for hard kapsel, men de sa at dette var ikke bevist, og hadde det virkelig vært 100% sikkert at det ikke ga hard kapsel hadde selvsagt alle gjort det.

Begge leger ville legge snitt under brystet, dette fordi det er lettest antar jeg. Selv ønsker jeg ikke å gå inn via brystvorte eller under armen, så det må bli opp til deg hva du foretrekker.

Den ene av legene brukte narkose, den andre foretrakk lokalbedøvelse, men kunne tilby narkose.

Operasjon med narkose var hos begge to 27 000. Uten narkose 23 000.

• 4 år senere...
Gjest Gjest_lita_*
Skrevet

Hvordan blir arret da? Hvis de går inn under brystet.. Blir det et veldig tydelig arr??

• 1 år senere...
Gjest anonym
Skrevet

Hei. Jeg har vurdert å få silikon eller saltvann.Hardere noen erfaringer? Pris er også interessant..

Det jeg lurer på og er litt redd for er om man får nedsatt følsomhet på brystvortene etter et sånt inngrep?

Jeg skriver en anonym blogg om brystimplantat. Skal gjennom operasjonen 15.februar.

så skriver om alt før og etter. Fakta, alt! Så hvis dere vil lese om min oplevelse ta en tur på bloggen min :)http://mybreastsurgery.blogg.no/

Gjest Mynona83
Skrevet

Hvordan blir arret da? Hvis de går inn under brystet.. Blir det et veldig tydelig arr??

Jeg tok silikoninnlegg for 8 år siden, og har arret under brystet. Til å begynne med er det ganske rødt, men med tid blir det helt hvitt, så det er ikke spesielt synlig. Det er en tynn strek, som ligger i folden, ca 3cm langt.

Jeg fikk litt nedsatt følsomhet i den ene brystvorten.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg har silikon, betalte 29500 kr. Tok operasjonen for 1 år siden. Jeg har mistet følelsen under brystvorten på det ene brystet, men brystvortene er som før :) Arrene mine begynner å se finere ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...