Gå til innhold

Har ikke drukket noe idag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke fått i meg noe væske i dag, siden jeg er så kvalm. Vet ikke hva som går av meg. Orker bare ikke tanken på å drikke noe. Er ikke tørst heller. Kan jeg bli dehydrert? Eller går det fint?

Anonymkode: 4c040...337

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig å drikke vann, se om du ikke kan få i deg litt iallefall gjennom dagen

Anonymkode: 187eb...e34

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke fått i meg noe væske i dag, siden jeg er så kvalm. Vet ikke hva som går av meg. Orker bare ikke tanken på å drikke noe. Er ikke tørst heller. Kan jeg bli dehydrert? Eller går det fint?

Anonymkode: 4c040...337

Du, hvis du ikke drikker eller spiser, blir du bare enda kvalmere, og tanke på mat og drikke, vil gjøre deg enda kvalmere.... en ond runddans.... jeg vet alt om kvalme!

Klart du blir dehydrert!

Få i deg litt vann og noe salt nå, så du ikke får elektrolyttforstyrrelse o blir så dehydrert at du må på sykehus!

har du isbiter i frysern? Kan hjelpe å suge på...

Så prøv å drikk litt nå og da.. trenger ikke demle. 

Og prøv å få i deg litt mat da, om enn bare en liten munnfull i starten.

Å gå en tur i frisk luft kan hjelpe mot kvalme.

Anonymkode: 1f525...b50

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr "demle"?

Skrevet

Du lever lenger uten mat enn uten drikke. Foreløpig går det nok helt greit, men prioriter å få i deg væske. Du blir også bare dårligere om du ikke drikker. 

Anonymkode: 2b74a...ab7

Skrevet

Noen timer uten drikke er ikke problematisk. Har ikke drukket noe idag, jeg heller. Er så kaldt at jeg sitter innepakket i teppe og vil ikke ut på kjøkkenet i kulden ;) 

Mulig det er begynnelsen på omgangssyke du har? Kanskje cola, ingefær eller en teskje med karve som du svelger med vann hjelper? Alle de tre bruker funke bra når jeg er syk.

Anonymkode: 8ec28...dae

Skrevet (endret)
Sitat
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

19 minutter siden, Million skrev:

Hva betyr "demle"?

Tipper brukeren mente "belme" og ikke "demle", altså i betydningen av å ta det rolig og ikke drikke for mye av gangen. Det ser ut til at "belme" kanskje stammer fra dialektordet "demle", men dette blir selvfølgelig veldig på siden av tråden.

Endret av Z.Z
Skrevet
2 timer siden, Million skrev:

Hva betyr "demle"?

Demle betyr å styrtdrikke... f.eks at du sluker en halvflaske på styrten :)

Skrevet
2 timer siden, Z.Z skrev:

Tipper brukeren mente "belme" og ikke "demle", altså i betydningen av å ta det rolig og ikke drikke for mye av gangen. Det ser ut til at "belme" kanskje stammer fra dialektordet "demle", men dette blir selvfølgelig veldig på siden av tråden.

Sorry, dialekt! Her i Ålesund sier vi demle! Å belme bruker vi kanskje om øldrikking! Men vi delmer i oss masse cola....... rap! hehehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...