Gå til innhold

Hvordan fortalte dere om bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fortalte dere venner og familie om den forestående begivenheten?

Ringte dere rundt med en gang det var bestemt, sendte kanskje sms eller ventet til dere så folk og kunne fortelle det face-to-face? Eller på andre måter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var så utrolig lykkelig at jeg måtte fortelle det med en gang. Jeg ringte de nærmeste og sendte melding til venninnene mine. :)

Skrevet

Min familie satt sammen med oss da han fridde og vi satte dato samtidig, så ingenting kom overraskende på dem. Min svigermor visste at min kjære skulle fri seks timer før han fridde så hun også visste det. Min beste venninde fikk telefon en halvtime etter at ringen var på plass, og vi skålte i champis over telefon og jublet sammen. Alle andre fikk "bare vite det etterhvert" på en måte..... ...og nå er det straks to år siden :)

Skrevet

Vi fortalte det til familien når de var hos oss i romjula et halvt år før vi skulle gifte oss. Ringte til venninnene mine, og resten av vennegjengen fikk vite det på nyttårsfesten. Tanter, onkler og venner av familien fikk "nyttårskort" fra oss der vi ba dem holde av datoen fordi vi skulle ha stor fest den dagen.

Skrevet

Selve frieriet var lille julaften, når det bare var oss to. Vi fortalte det til familien julaften.

Skrevet

Vi fortalte det til familien først. Det skjedde da vi hadde barnedåp for vår lille datter, og vi skulle takke alle for at de kom etc...

Avsluttet med at "vi håper at vi alle sammen samles igjen i august, da skal vi gifte oss"...

Mamma fikk vite det først, min kjære spurte nemlig om datterens hånd :wink:

Ellers har vi fortalt det til gode venner, og de som har sett ringene, og da sprer det seg fort!

Skrevet

Jeg fridde et-par minutter inn i julaften for 2 år siden. Hadde på forhånd pyntet rommet med roseblader, dempet belysning, rolig musikk og champagnen gjemt i et skap.

Broren min og kona hans skulle feire jula hos hennes foreldre dette året. Jeg kjøpte derfor inn 2 stk av de figurene man setter på toppen av bryllupskaka og pakket de inn. En til mamma og en til broren min, med beskjed om at det var morgengave fra oss.

Vi fikk besøk på soverommet ganske fort på morgenen :-)

Morgenen/dagen på julaften ringte vi rundt til venner og slekt med det glade budskapet.

Skrevet
Selve frieriet var lille julaften, når det bare var oss to. Vi fortalte det til familien julaften.

Vi også :-)

Skrevet

Vet du hva? Det husker jeg ikke.... Vi ringte ikke rundt til noen i alle fall. Bare fortalte det etter hvert som vi møtte folk...

Skrevet

Straks etter selve frieriet tok vi en telefon til begges foreldre og fortalte den gode nyheten. Deretter sendte vi SMS til alle og enhver :)

Da bryllupsdatoen var satt ble det fortall til folk litt etterhvert som vi snakkes sammen og folk spurte.

Skrevet

Vi ringte foreldre og forlovere i løpet av de første timene etter at jeg fridde. Så fortalte vi det til 4 venner, siden vi ville ha en av dem til toastmaster, og vi tilbrakte dagen sammen. Og så gikk jungeltelegrafen fra foreldre og venner, i tillegg til at jeg hadde det som nick på Messenger.

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi forlovet oss i utlandet, og ringte til foreldrene og søsken dagen etterpå (det var sent på kvelden). Siden min søster akkurat hadde fått barn, var det mange innom sykehuset, og da ble nyheten spedt fort.

Ellers så sendte vi sms til venner.

Skrevet

Vi fortalte det til hans foreldre under et besøk hos dem senere samme dag. Mine forreldre bor langt unna og fikk vite det pr telefon.

Øvrige i familie og venner fikk telefon, sms eller mail for det meste, da vi ville fortelle det så snart som mulig. :-) Men noen fortalte vi det til når vi treftes neste gang.

-Smilepia-

Gjest Madam Felle
Skrevet
Vet du hva? Det husker jeg ikke.... Vi ringte ikke rundt til noen i alle fall. Bare fortalte det etter hvert som vi møtte folk...

:Nikke:

Skrevet

Ringte sporenstreks til mamma, som hadde lagt seg. Hun og pappa lå i sengen og jublet. Da jubelen stilnet, kom det et forsiktig "ja, det var vel på tide.." :) Vi hadde snakket om dette en stund, og mine foreldre er ganske utålmodig! Forloveren ble også oppringt, som igjen ringte sporenstreks til sin mamma. Så ble det noen telefonrunder de neste dagene til venner og famile.

Skrevet

Siden det var jeg som fridde, så visste jo noen av venninnene mine om bryllupsplanene allerede FØR samboern min! :wink: (Forutsatt at jeg fikk ja, da, selvsagt! :ler: )

Jeg ringte til mamma samme dag for frieriet for å fortelle om forlovelsen, og det var vel stort sett hun som spredte det glade budskap i vår familie! :wink:

Venner og bekjente fikk vite om det etterhvert som vi traff dem.

K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...