Gå til innhold

Er det nok å gi et skjerf?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du et hjemmelaget (strikket/heklet) skjerf, et par votter eller en lue er en fin gave? FOR DEG SOM LIKER Å MOTTA HJEMMELAGDE GAVER :fnise:

Jeg lager så mye, egentlig for mye har noen rundt meg sagt (en som ikke får gaver av meg, men nevnte tilfeldigvis alt jeg har laget og tenkt til å gi). Jeg er gavmild, men så kom jeg til å tenke på... holder det å få et skjerf i gave? Der garnkostnadene har vært mellom 300-400 kr. 

Anonymkode: f4a85...9aa

Da jeg var syk fikk jeg en del ekstra julegaver av folk jeg kjenner som jeg vanligvis ikke pleier å utveksle gaver med... 

og jeg ble kjempeglad for alt, det varmet hjertet... men det som varmet aller mest var faktisk et par hjemmestrikkede ragger :) De var det liksom lagt sjela i, hun hadde strikket dem til meg.... :)

Anonymkode: 59627...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et skjerf er jo en kjempeflott gave, ja. Som andre har vært inne på, så hadde jeg ikke giddet å bruke tid på å strikke til noen jeg ikke vet setter pris på det. Og jeg syns det er lettere å strikke sjal og votter i gave enn en del andre plagg, fordi det da ikke er fullt så nøye med passform. Jeg er f.eks. veldig nøye med hvordan jeg ser ut i lue i tillegg til at jeg syns mye garn klær når jeg får det mot panna, så jeg har faktisk fått et par luer som har blitt lite brukt pga. kløing og passform. Men jeg syns det skal skjære seg noe voldsomt med fargevalget før man ikke kan bruke et par votter. Det enkleste er jo derfor å strikke mest mulig nøytralt, med mindre man vet noen er veldig glad i spesifikke farger.

Jeg blir kjempeglad når noen strikker noe til meg, og sikkert ekstra mye fordi jeg strikker mest til barna mine selv, og fordi jeg vet hvor mye jobb som ligger bak. Jeg tror kanskje ikke jeg ville giddet å strikke til noen jeg vet ikke ville satt noe mer pris på noe hjemmelaget enn noe kjøpt, og da heller strikket noe til meg selv i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt nok når det er hjemmestrikket! Garnet koster mye og det ligger utrolig mye jobb bak så det ville jeg absolutt blitt glad for!

Anonymkode: 9abe4...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...