Gå til innhold

Hvor vil du ha tog?


funginger

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen togrelatert tråd her. Dere som bor på steder uten tog, hvor vil dere ha tog? Hva ser dere for dere som et realistisk tilbud der dere bor? Ta og hensyn til evnt. antall passasjerer? Vi kan vel ikke ha tog der det ikke bor folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil veldig gjerne ha et tog mellom Stavanger og Bergen. Jeg tror det ville vært nok av passasjerer, men jeg ser samtidig at alle fjordene skaper en ganske stor utfordring.

Anonymkode: f8571...5c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlemagne

Jeg synes man burde lage toglinjer i Troms og Finnmark. Slik at man kan ta tog fra f.eks Kongsberg til Kirkenes eller Alta eller Tromsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toglinjen i Numedal er åpnet for godstog igjen etter å ha vært stengt i mange år, den burde også åpnes igjen for rutetog. Det burde også åpnes en strekning mellom Kristiansand og Larvik. Ellers burde åpnes en toglinje mellom Stavanger og Bergen. Hvor realistisk det, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg ikke avsløre hvor jeg bor, selv om jeg er anonym, men her i hjembyen min et sted i Trøndelag hadde jeg gjerne skulle sett at vi fikk tog. Det er veldig mange som pendler til og fra Trondheim hver dag, så tror nok det hadde blitt godt brukt. I tillegg bindes byen min opp mot andre populære steder, deriblant Trondheim, og kan lett bli en liten, brukbar stopp på vei mellom de andre byene/stedene, både nord, sør, øst og vest.

Nå vet jeg ikke hvor mange folk som hadde tatt toget hver dag, men skal jeg tippe så vil jeg iallefall påstå at det hadde lønnet seg i lengden, spesielt når byen vår fortsetter å vokse, noe den visst gjør i rekordfart.

Anonymkode: 8cdf4...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9/28/2016 den 3.00, honnipuff skrev:

I Troms og Finnmark. 

Hvor? Hvilke strekninger? Mellom hvilke byer? Og ville det vært lønnsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2016 den 23.49, Charlemagne skrev:

Jeg synes man burde lage toglinjer i Troms og Finnmark. Slik at man kan ta tog fra f.eks Kongsberg til Kirkenes eller Alta eller Tromsø

Ikke stort nok passasjergrunnlag. 

Jeg reiser for øvrig mye med tog (daglig i Osloregionen, og jeg tar toget ca 40 mil når jeg skal besøke barndommens rike). Savner ikke tog noen steder jeg pleier å bevege meg, men skulke gjerne hatt hurtigtog Oslo-Larvik. Oslo-Bergen og Oslo-Trondheim.

Anonymkode: 6531d...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ønske meg høyhastighetstog mellom de største byene i Norge. 

Var i Kina og prøvde tog der, Norge er et uland i sammenligning. Men kundegrunnlaget er jo litt større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen-Askøy

Bergen - Meland

Bergen - Austrheim

Bergen - Sotra

Bergen-Meland-Askøy-Bergen 

Tror dette kunne fått vekk endel av gods trafikken i Bergens regionen og, har aldri skjønt og vil nok aldri skjønne hvorfor hovedveiene her i Byene og dermed godstrafikk må innom byene når de ikke skal levere/hente det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. september 2016 den 1.46, Example skrev:

Toglinjen i Numedal er åpnet for godstog igjen etter å ha vært stengt i mange år, den burde også åpnes igjen for rutetog. Det burde også åpnes en strekning mellom Kristiansand og Larvik. Ellers burde åpnes en toglinje mellom Stavanger og Bergen. Hvor realistisk det, vet jeg ikke.

Tror nok en toglinje mellom Bg og Stv vil være like så lønnsom som bergensbanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27. september 2016 den 23.33, AnonymBruker skrev:

Jeg vil veldig gjerne ha et tog mellom Stavanger og Bergen. Jeg tror det ville vært nok av passasjerer, men jeg ser samtidig at alle fjordene skaper en ganske stor utfordring.

Anonymkode: f8571...5c0

Det er jo mulig å ta toget til Danmark så hvorfor ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tog opp til Tromsø burde i alle fall være gjennomførbart. Det er jo ikke bare 'normale' passasjerer man bør ta i betraktning, men også hvordan en slikt tilbud vil kunne bidra til å redusere mengden tungtransport langs veiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ego skrev:

Tog opp til Tromsø burde i alle fall være gjennomførbart. Det er jo ikke bare 'normale' passasjerer man bør ta i betraktning, men også hvordan en slikt tilbud vil kunne bidra til å redusere mengden tungtransport langs veiene.

Hvi vi hadde gitt Tyskerne litt mer tid, før de ble kastet ut, hadde nok de ordnet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...