Gå til innhold

Hva er normalt lønnsnivå??


Kathrine1991

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ble i juni ferdig utdannet med bachelor i økonomi og administrasjon.  Jeg har søkt jobber i 2 nmd nå. I går fikk jeg tilbud om en jobb midt i Oslo. Jobben krevde at jeg skulle ha bachelor i økonomi og administrasjon. Jobben gikk ut på i hovedsak kundeservice og litt regnskap. Jeg spurte så klart om lønn og da fikk jeg vite at den var på 400 000 i året.. Det syns jeg var lite til å være i Oslo. Hvordan mener dere at lønnsspennet børe være når man er nyutdannet og jobben er i Oslo?  

 

tusen takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det var lite, nyutdannet, ingen erfaring, kun kundeservice og litt regnskap, hadde tippet 380 000 jeg

Anonymkode: 5539d...a87

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt greit ut. Mange som kviner om jobbene, så da kan man ikke forlange for mye.

Anonymkode: efdc4...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bachelor i økonomi og administrasjon er ikke akkurat topnotch utdanning som kan forlange fet lønning uten et dugg av erfaring. 400' er et ganske realt og bra lønnsnivå. Ville tippet 320-350. 

Anonymkode: b0364...abb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Kathrine1991 skrev:

Hei! Jeg ble i juni ferdig utdannet med bachelor i økonomi og administrasjon.  Jeg har søkt jobber i 2 nmd nå. I går fikk jeg tilbud om en jobb midt i Oslo. Jobben krevde at jeg skulle ha bachelor i økonomi og administrasjon. Jobben gikk ut på i hovedsak kundeservice og litt regnskap. Jeg spurte så klart om lønn og da fikk jeg vite at den var på 400 000 i året.. Det syns jeg var lite til å være i Oslo. Hvordan mener dere at lønnsspennet børe være når man er nyutdannet og jobben er i Oslo?  

 

tusen takk for alle svar :D

Master har vel startlønn på 500.000, så 400.000 med bachelor er ikke nødvendigvis så dårlig.

Anonymkode: d17b8...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stjerner og planeter skrev:

Eg hadde 360.000 då eg var nyutdanna lærar. 

Lokfører,stasjonert i Oslo. ca. 800 000. Litt mer kveld/natt/helg kan det fort bli nærmere 1 mill. Lønn under opplæring.                             Fine titler betyr mye ser jeg .....

Anonymkode: c3575...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Kathrine1991 skrev:

Hei! Jeg ble i juni ferdig utdannet med bachelor i økonomi og administrasjon.  Jeg har søkt jobber i 2 nmd nå. I går fikk jeg tilbud om en jobb midt i Oslo. Jobben krevde at jeg skulle ha bachelor i økonomi og administrasjon. Jobben gikk ut på i hovedsak kundeservice og litt regnskap. Jeg spurte så klart om lønn og da fikk jeg vite at den var på 400 000 i året.. Det syns jeg var lite til å være i Oslo. Hvordan mener dere at lønnsspennet børe være når man er nyutdannet og jobben er i Oslo?  

 

tusen takk for alle svar :D

Det er helt normalt.. Folk med master (siviløkonomer) har havnet på samme lønn i sin første jobb. Så det er ikke lite nei, ganske normalt... Startlønn for siviløkonom i gjennomsnitt ligger på ca. 420 000 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lokfører,stasjonert i Oslo. ca. 800 000. Litt mer kveld/natt/helg kan det fort bli nærmere 1 mill. Lønn under opplæring.                             Fine titler betyr mye ser jeg .....

Anonymkode: c3575...40a

Lokførar er jo ein flott tittel 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Stjerner og planeter skrev:

Lokførar er jo ein flott tittel 😃

Håå nei, ikke for økonomi/finansfolka. For de tilhører vi en "lavere klasse". Et nødvendig onde for at togene skal gå. Kan gjerne "shoppes" på anbud fra et lavkostland.

Anonymkode: c3575...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håå nei, ikke for økonomi/finansfolka. For de tilhører vi en "lavere klasse". Et nødvendig onde for at togene skal gå. Kan gjerne "shoppes" på anbud fra et lavkostland.

Anonymkode: c3575...40a

Du bommer vel kanskje litt med retningen din for kritikken her? Jobber selv i finansbransjen og ser på ingen måte ned på verken lokførere eller andre jobber som ofte omtales slik i kommentarfeltene. Har selv jobbet både på McDonalds og i klesbutikk. Er datter av bussjåfør og stolt av det. Så nei, selv med økonomiutdanning og jobb i finans ser jeg ingen måte ned på deg. Du som så mange andre har en viktig rolle for samfunnet, og bidrar til at dine medborgere kommer seg trygt og miljøvennlig rundt. 

Skal du først skyte på noen med kritikken, sørg for å treffe de som legger politikken og stykker opp jernbane-Norge, og tilrettelegger for at din jobb kan shoppes fra lavkostland. Skyt ikke generelt på andre som også står i fare for å outsources eller digitaliseres bort. (Verden går faktisk videre, så for min del gjelder det å henge med så godt jeg kan og selv sørge for at jeg med min kompetanse og erfaring fortsatt er relevant.)

Og bare så det også er sagt: etter 10 år i finansbransjen ligger jeg milevis under din lønn, og kommer aldri til å ta deg igjen. Sånn er det for svært mange i bank (men ja finansbransjen har også de som tjener gress..)

Anonymkode: 42221...761

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håå nei, ikke for økonomi/finansfolka. For de tilhører vi en "lavere klasse". Et nødvendig onde for at togene skal gå. Kan gjerne "shoppes" på anbud fra et lavkostland.

Anonymkode: c3575...40a

Me som tilhøyrer den lågare klasse er dei som sikrar at landet går rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Lønna er god med tanke på at det er for en bachelorgrad. 

Anonymkode: ae90d...176

Enig.

Anonymkode: 42221...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være godt fornøyd med startlønn over 380 med bachelor i øk/ad. Må fort finne seg i en traineestilling med luselønn i en god stund før man får napp på en såpass godt betalt stilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
16 timer siden, Kathrine1991 skrev:

Hvordan mener dere at lønnsspennet børe være når man er nyutdannet og jobben er i Oslo?  

Hva mener du med at det er lite til å være Oslo? Hva hadde du egentlig forventet av lønn som nyutdannet? Jeg er enig med de som sier at de syns lønnen høres god ut til å være kun en bachelor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...