AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #1 Skrevet 26. september 2016 Ok, for de som ikke tåler å lese om bæsj, move along... De siste 4 ukene har jeg bare bæsjet små klumper. Tror jeg har hatt noe tilnærmet normal avføring én gang i løpet av disse ukene, og det er lenge siden. I begynnelsen av disse 4 ukene var avføringen også veldig hard, og jeg har blødd (friskt blod). Jeg har ikke følt meg spesielt oppblåst før nå de siste dagene. Jeg får ikke ut noe i dag. Jeg er redd for at jeg kanskje kan ha "indre" hemoroider eller hva man skal kalle det. Jeg bestilte legetime, men fikk ikke time før om 3 uker. Er det teit å be om en time tidligere, eller er det ikke "akutt" nok? Sånn for ordens skyld så spiser jeg et normalt, balansert kosthold (kylling, kjøtt, grønnsaker, frukt, korn, osv) og noe sjokolade og chips i helgene. Drikker mye vann. Så vet ikke helt hva jeg skal endre der! Anonymkode: c8ffb...1b8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #2 Skrevet 27. september 2016 Teksten inneholder beskrivelse av bæsj som kan virke frastøtende. Jeg tok i en periode en medisin som ga grusom forstoppelse, og selv da jeg sluttet på medisinen gikk ting tregt. På det verste måtte jeg lirke ut klumper med tørr, hard avføring før jeg kunne presse ut resten. Det som løste problemet var at jeg kjøpte en boks svisker og spiste i løpet av en kveld. Dagen etter løsnet det, og etter halvannet døgn med stadig løsere avføring gikk ting tilbake til normalt. Du trenger ikke være like ekstrem som meg, men svisker er ganske avførende, så hvis du spiser noen hver dag kan det hjelpe med å få litt mer fart på systemet. Husk å drikke vann sammen med sviskene. Et annet tips: Ikke forsøk å bæsje før kroppen din hjelper til. Jeg fant ut at dersom jeg slappet av en time mens jeg tenkte veldig mye på å gå på do gikk det lettere. Det var da viktig å ikke tenke på at det var et par dager siden sist, for det ville bare stresse, men heller tenke på den gode følelsen av å slippe fra seg en jevn, passe myk, passe stor pølse. Anonymkode: 06831...344
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå