Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #601 Skrevet 22. desember 2004 Hehe - det var et innlegg på kjæledyrforumet i dag, hvor ei jente klaget sin nød over at samboern begynte å bli lei av at hun brukte veldig mye av sine penger og sin fritid på hesten og aldri ville/hadde råd til å reise på ferie feks pga denne hesten. Jeg mener at man bør vise den andre parten tydelig hvor mye rom man ønsker/trenger til egne greier, så får denne vurdere om han/hun finner seg i. Men min erfaring er at det ikke bare dreier seg om mye eller lite tid; men om den tiden man har sammen imellom hobbyer, middag, fester, andre venner osv er BRA eller ikke. Også bør man anstrenge seg littegrann for at det SKAL være bra og interessere seg for å høre på og følge med på hverandre (dette bør være ganske naturlig, men noen ganger trenger en å jobbe seg inn på sporet igjen). Utover det har ikke JEG noen klare ledetråder for å lykkes... Ikke vet jeg om jeg gjør det heller...
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #602 Skrevet 22. desember 2004 Enig!! Antall minutter har lite å si, det er HVORDAN du har det disse minuttene som teller, vhordan du forvalter den tiden du har med h*n.
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #603 Skrevet 22. desember 2004 Men det var jo du som brukte festing som eksempel. Og nå moderer du deg litt... Å gå ut av og til er ikke det samme som å gå ut ofte. Klart en skal få lov til å gå ut, en skal jo ikke gå i løpestreng, heller. Nei, nå skal du få kose deg i tråden i fred, Fiona. *trekker inn katteklørne*
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #604 Skrevet 22. desember 2004 Nei, jeg moderer meg ikke. Jeg kan godt si akkurat samme setning og si ofte, hvis det er viktig. Om jeg går ut ofte. Akkurat samme greia. Men hva jeg gjør ute - om det er bunadsøm eller fest, så skal jeg ha mine greier. Det var poenget. Håper ikke du går ut av tråden bare fordi du og jeg mener ulike ting om et bra forhold. Det er faktisk masse ulike meninger gjennom tråden her. Og plass til flere...
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #605 Skrevet 22. desember 2004 Nope. Var ikke derfor. Men når du er uenig med meg, og enig med andre som sier akkurat det samme som meg, blir det litt litt poengløst å skrive.
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #606 Skrevet 22. desember 2004 :o Øh. Hæ? Forklar gjerne den. Jeg trodde vi var enige hele gjengen på ymse vis - balanse osv? Jøsses. *forvirret*
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #607 Skrevet 22. desember 2004 :o Jeg trodde vi var enige hele gjengen Hæ? Er vi plutselig enige likevel, nå? :klø: Håper ikke du går ut av tråden bare fordi du og jeg mener ulike ting om et bra forhold. Eller ikke?
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #608 Skrevet 22. desember 2004 Håper ikke du går ut av tråden bare fordi du og jeg mener ulike ting om et bra forhold. Du skjønner ikke den setningen eller? Hjelper det hvis jeg setter et spmtegn på slutten? Eller omformulerer? Jeg håper ikke grunnen til at du går ut av tråden er at vi er uenige, dersom du oppfatter det sånn og ser det som en grunn til å gå ut av tråden?? ? ? ? ? Lurte jeg på. Det virket som du mente forholdet skal ha førsteprioritet samme hva hvis man er sammen med noen. Men du sier også at balanse er viktig, noe jeg er enig i. Jeg ser ikke helt at dette er så galt jeg, men mulig jeg misforstår fullstendig...
Lestat Skrevet 22. desember 2004 #609 Skrevet 22. desember 2004 Å vokse samen med, og bli samkjørt med et annet menneske er en ære og en helt utrolig fin og opplevelsesrik ting. Mulig det, men hvis det blir for planmessig synes jeg det blir kunstig jeg (Og skal jeg være helt ærlig litt skummelt). Hvis jeg ikke hadde frihet til å disponere tiden litt impulsivt uten å tenke 'vi' hele tiden føler jeg meg fort fanget jeg. Da skjer vanligvis en av to ting. Enten begynner jeg å kjede meg noe vanvittig eller jeg får fullstendig panikk og løper fort som fy....
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #610 Skrevet 22. desember 2004 He-he, du er klar for et forhold, men ikke klar for barn, er det så??
Suzy Skrevet 22. desember 2004 #611 Skrevet 22. desember 2004 Jeg er enig med Greeny her - det er greit å ville ha frihet og mulighet til å gjøre sine egne ting, ha venner og gå på fest uten partner - men om vedkommende signaliserer at h*n syns du bør bli hjemme en kveld så kan det jo hende at h*n trenger deg og din nærhet - og hva er da mest modent og fellesskapsinnstilt å si "Du skal bare drite i hvor mye jeg har vært ute i det siste - når er det jentefest og jeg vil gå. Du eioer meg ikke!" eller "Jeg hører hva du sier - kan vi ikke tilbringe litt tid sammen i morgen for akkurat denne festen er viktig for meg" - samme resultat (du kommer deg på fest), men helt ulike signaler hjemme... Fellesskap er noe helt annet enn eiendomsrett.
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #612 Skrevet 22. desember 2004 Nå ville jeg ikke brukt dine ord - retorikken her er jo åpenbar, jada jeg er så umoden så... Men jeg ville sett på om jeg ser det som rimelig i forhold til hvor mye jeg er ute og hvor mye vi er sammen - det finnes de som ikke tåler at du har et liv utenom, og om han da prøver å begrense min tid med venninner så sliter han, for å si det sånn. I et godt forhold er det jo naturlig å jenke seg litt. Uten å bli kvalt av den grunn.
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #613 Skrevet 22. desember 2004 Du skjønner ikke den setningen eller? Hjelper det hvis jeg setter et spmtegn på slutten? Eller omformulerer? Jeg håper ikke grunnen til at du går ut av tråden er at vi er uenige, dersom du oppfatter det sånn og ser det som en grunn til å gå ut av tråden?? ? ? ? ? Lurte jeg på. Det virket som du mente forholdet skal ha førsteprioritet samme hva hvis man er sammen med noen. Men du sier også at balanse er viktig, noe jeg er enig i. Jeg ser ikke helt at dette er så galt jeg, men mulig jeg misforstår fullstendig... Jeg har ikke skrevet et eneste sted at forholdet skal ha førsteprioritet, men at det skal prioriteres. Det er ikke noe som har førsteprioritet hos meg. Hva setter du som nummer en? Partner? Venner? Jobb? Poenget er å få alle prioriteringer til å fungere. Å få livet sitt til å gå opp i opp. Men det er klart - en får ikke tilbrakt like mye tid med venner som før, når en er i et forhold.
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #614 Skrevet 22. desember 2004 Et forhold som du beskriver der, høres ikke bra ut uansett.
Suzy Skrevet 22. desember 2004 #615 Skrevet 22. desember 2004 Nå ville jeg ikke brukt dine ord - retorikken her er jo åpenbar, jada jeg er så umoden så... Men jeg ville sett på om jeg ser det som rimelig i forhold til hvor mye jeg er ute og hvor mye vi er sammen - det finnes de som ikke tåler at du har et liv utenom, og om han da prøver å begrense min tid med venninner så sliter han, for å si det sånn. I et godt forhold er det jo naturlig å jenke seg litt. Uten å bli kvalt av den grunn. Ordene mine behøvde du jo ikke bruke - vi er alle forskjellige sånn sett, men poenget mitt er at det som er mye for deg kanskje ikke er det samme for partneren... See? Det er snakk om å gi og ta i forhold og ikke nødvendigvis snakk om å gi opp seg selv uansett. I bunn og grunn er vi nok enige Fi
Sniken Skrevet 22. desember 2004 #617 Skrevet 22. desember 2004 Info: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...1693806#1693806
Lestat Skrevet 22. desember 2004 #618 Skrevet 22. desember 2004 Og velkommen tilbake i ny drakt Mann 28
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #620 Skrevet 22. desember 2004 Snufs... savner Mann 28 jeg... det var mye koseligere å se navnet ditt enn SNIKEN, så... Men kuuuuuult at du er reg!!!! Smask!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå