Gå til innhold

"Synsnervebetennelse" og endret blærekontroll. Redd for ms.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om en uke skal jeg til legen pga blæra mi. De siste ca ni mnd synes jeg blærekontrollen min har blitt mye dårligere. Jeg merker det spesielt når vi har sex. Det føles som jeg er på nippet til å tisse på meg hver eneste gang og hele tiden underveis. Jeg må rett og slett konsentrere meg ordentlig for å ikke tisse på meg, kjennes det som. Jeg syns heller ikke at jeg får tømt meg helt etter toalettbesøk. Kan oftest tisse igjen og igjen om jeg prøver å gå på toalettet flere ganger etter hverandre. Samtidig kan jeg fortsatt holde meg ganske lenge. Jeg har hatt to-tre uhell bare, og da ved kiling eller at jeg har hoppet ned fra noe. Jeg syns dog jeg har blitt som et barn igjen ved at jeg helt akutt plutselig må tisse, og da er det også virkelig nære på at jeg tisser på meg. 

For tre mnd tid siden ble jeg sendt til øyelege pga optikeren syntes det så ut som jeg hadde hovne synsnerver. Jeg hadde også hatt litt smerte i øynene i noen uker. Tidligere i år hadde jeg ca en uke med ordentlige sterke øyesmerter, men da gikk jeg aldri til optiker eller lege med det. Så forsvant det igjen. Uansett, øyelegen mente at det bare er sånn jeg er, med litt utover på synsnerven. 

Jeg ble da oppmerksom på den mulige sammenhengen mellom blæra mi og øynene, og skal altså snart til legen. Dels er jeg redd for at jeg skal bli henvist for utredning av ms, dels er jeg livredd for at legen ikke skal ta meg på alvor. Ikke greit. Noen enten med synsnervebetennelse-erfaring eller endret blærekontroll-erfaring?

Anonymkode: 08217...50f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av. Det er ikke vits å engste seg for slikt. Det kan være at du har urinveisinfeksjon og kanskje litt slapp muskel. Det behøver ikke være en sammenheng. Jeg har også hatt synsnervebetennelse, men jeg har ikke MS.  

Anonymkode: 2e076...69d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...