Gå til innhold

Bi lyd på hjertet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en bi lyd på hjertet. Noe jeg bør passe på, og/eller skjekket? Finnes der noen bivirkninger? Er litt bekymret mtp dette, siden jeg har litt vondt der hjertet mitt er. Håper noen har noen råd til meg...

Anonymkode: 53b71...e22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å si uten å vite hva slags bilyd du har, og hvor gammel du er, samt litt mer generell info om din helse.

Den legen som har avdekket bilyden må da ha informert deg om hva dette er ? Det finnes forøvrig en bilyd som er helt normal for mennesker opp til rundt 35-40 år.

Utover dette er det helt umulig å si noe mer. Mitt beste råd er å snakke med legen din.

Anonymkode: 77f24...93a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bi lyd på hjertet. Noe jeg bør passe på, og/eller skjekket? Finnes der noen bivirkninger? Er litt bekymret mtp dette, siden jeg har litt vondt der hjertet mitt er. Håper noen har noen råd til meg...

Anonymkode: 53b71...e22

Jeg har selv bi-lyd på hjertet, medfødt og aldri passet på noe som helst, hatt sjekk på sykehus annet hvert år, men ellers ingenting. Hvis det i ditt tilfelle er litt ekstra plagsomt eller slik smerte at det føles ut som noe skulle være galt, så prater du med fastlegen din å får henvisning til en sjekk hos hjertelige på sykehus. Da går du igjennom ultralyd hvor de får hørt på lyden, og de får sett at ting er slik det skal være. 

Skrevet

Hvis du har fått påvist bil-lyd på hjertet, har vel legen din fortalt deg hva du bør passe på og sendt deg videre til undersøkelser?

Anonymkode: 912fc...d1b

Skrevet
8 timer siden, Troll! skrev:

Jeg har selv bi-lyd på hjertet, medfødt og aldri passet på noe som helst, hatt sjekk på sykehus annet hvert år, men ellers ingenting. Hvis det i ditt tilfelle er litt ekstra plagsomt eller slik smerte at det føles ut som noe skulle være galt, så prater du med fastlegen din å får henvisning til en sjekk hos hjertelige på sykehus. Da går du igjennom ultralyd hvor de får hørt på lyden, og de får sett at ting er slik det skal være. 

Datteren min på 5 fikk konstatert en liten bilyd på hjertet på 4 års kontrollen, men legen sa det var helt normalt og ikke noe å bry seg om? Er det noe som vil vare livet ut og bør det sjekkes hvert år?

Anonymkode: d31e6...e0e

Skrevet

Datteren min på 5 fikk konstatert en liten bilyd på hjertet på 4 års kontrollen, men legen sa det var helt normalt og ikke noe å bry seg om? Er det noe som vil vare livet ut og bør det sjekkes hvert år?

Nå skal ikke jeg ta på meg rollen som noen autorisert lege, men informerer om det jeg kjenner til, fra min egen hjertehelse. Jeg har som sagt vært på årlig kontroll, men det er det, for min del anser jeg dette kun som en medfødt bagatell. Ultralyd og EKG er det jeg har vært igjennom, ultralyd hver gang, vært EKG to ganger, ett menneske (Meg) fungerer perfekt med en bi-lyd med andre ord.

Skrevet
2 minutter siden, Troll! skrev:

Nå skal ikke jeg ta på meg rollen som noen autorisert lege, men informerer om det jeg kjenner til, fra min egen hjertehelse. Jeg har som sagt vært på årlig kontroll, men det er det, for min del anser jeg dette kun som en medfødt bagatell. Ultralyd og EKG er det jeg har vært igjennom, ultralyd hver gang, vært EKG to ganger, ett menneske (Meg) fungerer perfekt med en bi-lyd med andre ord.

Men siden du var barn, eller fra voksen alder?
Legen på helsestasjonen nevnte aldri noe om at kontroller var nødvendig, sa bare at dette var helt normalt og ikke noe å bekymre seg for.

Skrevet

Men siden du var barn, eller fra voksen alder?
Legen på helsestasjonen nevnte aldri noe om at kontroller var nødvendig, sa bare at dette var helt normalt og ikke noe å bekymre seg for.

jeg er medfødt med dette her, så har vært på kontroller siden det ble oppdaget. Hvis du aldri har vært på en sjekk, så kan du jo vel fortelle legen at du ønsker henvisning slik at du får sjekket med ultralyd. er alt bra ifølge hjertelegen, så har du ihvertfall fått svar fra en som er spesialist innen området. For alt jeg vet, kan det være at du har en mildere bi-lyd enn det jeg har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...