Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Den elendige og bitre kronikken er skrevet i 2012 og diskuterer et par episoder i "Folkeopplysningen"s første sesong. Sånn sett har den ingen relevans i forhold til hva som har blitt avdekket denne sesongen. Det er så mye surr i den kronikken at jeg ikke engang orker å plukke den fra hverandre. Hun har tydelige kommersielle hensikter og forsøker febrilsk å holde på den lille gruppen som fortsatt er villig til å betale for hennes svindel. Hun om det.

Nå er metodebruken hva jeg vil kalle helt eksepsjonell (etter å ha lest hundrevis og forfattet et titalls vitenskapelige rapporter opp gjennom karrieren kan jeg gå god for hans arbeidsmetoder) og, i dette tilfellet, svært avslørende. 

Endret av kongenavtys
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 6. oktober 2016 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Jeg var på Lisa Williams her i Norge faktisk, og der var ingen besteforeldre for å si det sånn. Jeg husker ikke så godt alle sakene, men husker at hun fikk inn helt konkrete ting om de hun kommuniserte med på andre siden. Han som satt foran meg fikk hilsener fra sin døde far, blant annet sa han at sønnen hadde hatt rett når han påsto at det fantes noe etter døden, faren hadde vært en skeptiker og trodde ikke på sånt.

Anonymkode: 2fb68...c2d

Hvordan kan du mene at det eksemplet der er konkret og noe hun overhodet ikke kunne funnet på??!

Anonymkode: 22fd3...e7f

• Liker 6
Skrevet

Jeg lurer litt oppriktig på om en del av disse såkalt klarsynte virkelig tror selv de er de, eller om de bevisst lurer folk. Noen lurendreiere er det selvsagt men jeg tror dessverre overraskende mange er i den første kategorien. Trist og skremmende 

• Liker 3
Skrevet

Bra program, men savna et enda mer psykologisk perspektiv.

Skrevet (endret)

Godt innspill i debatten:

Endret av kongenavtys
  • Liker 3
Skrevet
På 7.10.2016 den 19.47, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt oppriktig på om en del av disse såkalt klarsynte virkelig tror selv de er de, eller om de bevisst lurer folk. Noen lurendreiere er det selvsagt men jeg tror dessverre overraskende mange er i den første kategorien. Trist og skremmende 

Dette lurer jeg på også. Det er kanskje litt begge deler. Min subjektive mening er at hun Tørum oppriktig tror at hun er klarsynt. For meg så virker hun litt naiv, og jeg tror ikke hun ville lure folk. Bendriss derimot er mer slu og intelligent. Hun har også en hjemmeside  hvor hun selger ting, og alt fremstår mer komersielt. Man kan se for seg at de har begynt i det små, og så har de bare ved ren tilfeldighet truffet på ting som de har "sett", noe som har gitt dem tro på seg selv, og så har det eskalert derfra.

Jeg tenker at vi lever i HD-verdenen. Hvis det virkelig er mye som skjer der ute, så burde det være mulig å filme/ta bilde med  high definition kamera. Folk går med mobilen hele tiden. Rart at det ikke går an å få filmet noen hendelser. Man kunne blant annet satt opp kameraer og mikrofoner på steder hvor det hjemsøøkes. 

Anonymkode: 9d51f...b6a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...