Gå til innhold

Splitte søsken? Samlivsbrudd

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

La barna bo et sted og bytt på å bo med dem.

Anonymkode: 73dc2...811

Dette. Burde være normen, egentlig, og hos dere vil det være strengt nødvendig. Dere beholder huset dere bor i nå, og leier en billig leilighet som dere voksne bytter på å bo i annenhver uke.

Anonymkode: 4aa8f...0b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Maleficenta skrev:

Det blir jo litt rart når han har funnet seg en ny dame.

Nei. Det gjør det vel ikke. Selv om man finner seg ny partner, kan man fint være særboere til barna man har med ekspartner er så store at de flytter ut. Det er vel heller ingen ny partner med vettet i behold som ønsker å flytte inn og bli steforelder til 7 (!!!) barn.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det gjør det vel ikke. Selv om man finner seg ny partner, kan man fint være særboere til barna man har med ekspartner er så store at de flytter ut. Det er vel heller ingen ny partner med vettet i behold som ønsker å flytte inn og bli steforelder til 7 (!!!) barn.

Tviler sterkt på at forholdet vil vare hvis alle ungene skal bo annenhver uke hos mor og far 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller ingen ny partner med vettet i behold som ønsker å flytte inn og bli steforelder til 7 (!!!) barn.

Hvorfor ikke? Jeg hadde ikke hatt problemer med det. Dersom jeg hadde truffet en mann som i mine øyne var fantastisk og ble forelsket i ham, så hadde jeg ikke stukket min vei pga at han har syv barn. Da finner man løsninger. 

Anonymkode: 2e50f...aa2

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Burde være normen, egentlig, og hos dere vil det være strengt nødvendig. Dere beholder huset dere bor i nå, og leier en billig leilighet som dere voksne bytter på å bo i annenhver uke.

Det er ofte en grunn til at det blir slutte; dårlig samarbeid, ny partner osv. Skilsmisse er greit for at foreldrene skal krangle mindre og dermed skåne barna og for at foreldrene skal ha det bedre og ha overskudd til barna.

Ordningen med å la barna bo i huset fungerer for noen, og det er kjempeflott, skulle ønske det fungerte for mange, men å tro at dette skulle være normen synes jeg er naivt. Foreldrene vil da være bundet til hverdre på mange måter: hvem skal gjøre og betale for vedlikeholdet? Hva om den ene ikke rydder og vasker? Hva om den ene vil selg og flytte med ny kjæreste? Ikke minst kan det være dyrt å skulle leie en dyr leilighet i tillegg hvis man da ikke bor på landet.

Anonymkode: b26cb...f43

• Liker 2
Skrevet

Tomannsbolig, to nabohus eller to leiligheter i samme kvartal på sikt.

La barna bo sammen mesteparten av tiden. Splitte dem noen helger, de 3 store for seg og de små for seg. Dele på kjøring til fritidsaktiviteter for de store også når en ikke har barna, og ha mest mulig samkjøring med vennenes foreldre. De største bør ha eget rom i hvertfall i ett av hjemmene, så de kan ha litt privatliv.  

Trasig at mannen din velger å gjøre dette mot 8 mennesker for å være med dama han er mest forelsket i akkurat nå. 

• Liker 1
Skrevet

Åpent forhold. Dere må holde familien samlet. Der kan bytte på å bo hver deres uke hos hver sin kjæreste, men huset er deres base. Prøv å finne sammen igjen. Med så mange barn er det lett å glemme å være kjærester...

Anonymkode: 98f3d...c39

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen har gått fra hverandre (han har funnet en ny) og vi har syv barn (på 11, 9, 7, 4, 3 og tvillinger på 2).

Han vil ha delt omsorg (greit nok), men begge to sliter med å finne et nytt bosted med plass til alle barna og ikke minst så er det veldig vanskelig å komme seg gjennom praktiske gjøremål som alene med så mange barn. 

Hvordan ville dere gjort det? splitte barna? Hjelpe hverandre i hverdagen?

?? =(

Anonymkode: f15cd...96b

Du har hatt det travelt? Og har det fortsatt travelt... Hold sammen til de eldste har flytta ut, eller er i konfirmasjons-alderen. Eller finn på noe bedre på en fridag som i dag

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpent forhold. Dere må holde familien samlet. Der kan bytte på å bo hver deres uke hos hver sin kjæreste, men huset er deres base. Prøv å finne sammen igjen. Med så mange barn er det lett å glemme å være kjærester...

Anonymkode: 98f3d...c39

Finne sammen mens de har hver sin kjæreste å bo sammen med? Ts må til og med på dateren for å finne en...:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...