AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #1 Skrevet 24. september 2016 Jeg og mannen har gått fra hverandre (han har funnet en ny) og vi har syv barn (på 11, 9, 7, 4, 3 og tvillinger på 2). Han vil ha delt omsorg (greit nok), men begge to sliter med å finne et nytt bosted med plass til alle barna og ikke minst så er det veldig vanskelig å komme seg gjennom praktiske gjøremål som alene med så mange barn. Hvordan ville dere gjort det? splitte barna? Hjelpe hverandre i hverdagen? ?? =( Anonymkode: f15cd...96b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #2 Skrevet 24. september 2016 Åj. Kjøpe tomannsbolig kanskje? Anonymkode: 1e4b3...396 10
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #3 Skrevet 24. september 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen har gått fra hverandre (han har funnet en ny) og vi har syv barn (på 11, 9, 7, 4, 3 og tvillinger på 2). Han vil ha delt omsorg (greit nok), men begge to sliter med å finne et nytt bosted med plass til alle barna og ikke minst så er det veldig vanskelig å komme seg gjennom praktiske gjøremål som alene med så mange barn. Hvordan ville dere gjort det? splitte barna? Hjelpe hverandre i hverdagen? ?? =( Anonymkode: f15cd...96b Det sier seg selv at kidsa må dele rom, da eller? Kan dere sitte sammen alle voksne og snakke om hvordan det skal gå opp? Anonymkode: 513ff...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #4 Skrevet 24. september 2016 La barna bo et sted og bytt på å bo med dem. Anonymkode: 73dc2...811 10
Lauge Skrevet 24. september 2016 #5 Skrevet 24. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: La barna bo et sted og bytt på å bo med dem. Anonymkode: 73dc2...811 Dette skulle jeg også foreslå. La barna bli boende og skaff en egen boplass der du og mannen bytter på å bo. Det virker som det er det desidert beste her. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #6 Skrevet 24. september 2016 Jeg tror faktisk jeg ville gått for å splitte dem en del av tiden, men passet på å få til en rullering som gjør at alle får tilbringe tid sammen med hverandre, samtidig som ordningen ikke blir for stressende for noen av dem og hver enkelt får så mye tid som han/hun trenger med mamma og pappa. (Noen er kanskje mer knyttet til den ene, noen trenger kanskje å være like mye med begge.) Det virker jo ganske unødvendig at en av dere til enhver tid skal være helt uten barn mens alle barna kjemper om oppmerksomheten til den andre, som flyr beina av seg for å få alt til å gå ihop. Men jeg ville sørget for at alle er samlet noe av tiden også. Det er jo heller ikke utenkelig at dere begge trenger litt tid helt alene for å hente dere inn igjen, og å bo veldig trangt en mindre andel av tiden går helt fint. Å la barna bo ett sted og bytte på å bo der vil jo uansett kun være en midlertidig løsning. Det fungerer ikke lenger om man finner en ny partner med egne barn f.eks. Anonymkode: 4709f...fab
Maleficenta Skrevet 24. september 2016 #7 Skrevet 24. september 2016 5 minutter siden, Lauge skrev: Dette skulle jeg også foreslå. La barna bli boende og skaff en egen boplass der du og mannen bytter på å bo. Det virker som det er det desidert beste her. Det blir jo litt rart når han har funnet seg en ny dame. 2
Lauge Skrevet 24. september 2016 #8 Skrevet 24. september 2016 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Det blir jo litt rart når han har funnet seg en ny dame. Så får man finne ut hva man ønsker å gjøre når han ønsker å flytte sammen med denne potensielle nye dama. 1
ViljaH Skrevet 24. september 2016 #9 Skrevet 24. september 2016 Han bor annenhver uke hos nydama og i deres felles hjem. Du finner deg en hybel du bor i annenhver uke. Med hele 7 barn krever det ganske mye økonomisk om begge skal reetablere seg på hver sin kant! Annet alternativ er at begge har halve flokken hver uke, bytter på eller rullerer hvem. Da får barna tid med foreldrene, søskenbånd kan forvitre. Ser ikke helt hvordan far skal få noe god start på nytt forhold om han samtidig har eneansvar for fire barn på 4, 3, 2, 2... morsomt eksperiment da. Modig nydame! 4
Mummikopp Skrevet 24. september 2016 #10 Skrevet 24. september 2016 Ville ikke splittet i hvert fall. Tror det kan bli veldig tungt for barna.. 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #11 Skrevet 24. september 2016 Er mest imponert over nydama, jeg. Litt av et prosjekt. Anonymkode: 235a2...8c7 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #12 Skrevet 24. september 2016 Oh my. Hvilket nek finner en 7 barnsfar attraktiv. Er sjokkert. 7 barn hun nye skal forholde seg til. Hadde rømt. Blir ikke lett for deg heller trådstarter. Det skal en sterk person til som klarer alle de barna. Anonymkode: 1c4f2...368 11
Maleficenta Skrevet 24. september 2016 #13 Skrevet 24. september 2016 6 minutter siden, ViljaH skrev: Han bor annenhver uke hos nydama og i deres felles hjem. Du finner deg en hybel du bor i annenhver uke. Med hele 7 barn krever det ganske mye økonomisk om begge skal reetablere seg på hver sin kant! Annet alternativ er at begge har halve flokken hver uke, bytter på eller rullerer hvem. Da får barna tid med foreldrene, søskenbånd kan forvitre. Ser ikke helt hvordan far skal få noe god start på nytt forhold om han samtidig har eneansvar for fire barn på 4, 3, 2, 2... morsomt eksperiment da. Modig nydame! Det burde han kanskje tenkt på før han valgte å få så mange unger? 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #14 Skrevet 24. september 2016 Er dere medlem i en eller annen sekt? Anonymkode: ff9f8...d12 1
ViljaH Skrevet 24. september 2016 #15 Skrevet 24. september 2016 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Det burde han kanskje tenkt på før han valgte å få så mange unger? De færreste tilpasser barneantallet til hva som vil fungere i samværssituasjon i neste forhold... Det han burde tenkt på, var at han har rett og slett for mange barn til samlivsbrudd. Det går ikke. 1
Maleficenta Skrevet 24. september 2016 #16 Skrevet 24. september 2016 3 minutter siden, ViljaH skrev: De færreste tilpasser barneantallet til hva som vil fungere i samværssituasjon i neste forhold... Det han burde tenkt på, var at han har rett og slett for mange barn til samlivsbrudd. Det går ikke. Nei men så er det heller ikke vanlig idag å få 6-7 barn.. og jo har man et helt lag med barn så burde man jobbe hardere for å holde sammen. Kudos til hans nye kjæreste som ikke ble skremt bort av alle de barna. 2
skruf Skrevet 24. september 2016 #17 Skrevet 24. september 2016 Vet ikke hvordan dere skal løse det, men jeg vil fraråde å splitte søskena. Det vil ødelegge samholdet de har, og være destruktivt for kontakt mellom søsken i voksenlivet. De må nesten finne seg i å dele rom. (og ikke noe galt i å dele rom, jeg delte rom med min 3 år yngre bor da vi var små) 3
Fru Uperfekt Skrevet 24. september 2016 #18 Skrevet 24. september 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dere medlem i en eller annen sekt? Anonymkode: ff9f8...d12 Er da mange som får mange barn som ikke er i selt? kjenner folk som er ateister men som har både 7-8-9-10 PSV i barneflokken
Fru Uperfekt Skrevet 24. september 2016 #19 Skrevet 24. september 2016 46 minutter siden, ViljaH skrev: Han bor annenhver uke hos nydama og i deres felles hjem. Du finner deg en hybel du bor i annenhver uke. Med hele 7 barn krever det ganske mye økonomisk om begge skal reetablere seg på hver sin kant! Annet alternativ er at begge har halve flokken hver uke, bytter på eller rullerer hvem. Da får barna tid med foreldrene, søskenbånd kan forvitre. Ser ikke helt hvordan far skal få noe god start på nytt forhold om han samtidig har eneansvar for fire barn på 4, 3, 2, 2... morsomt eksperiment da. Modig nydame! Dunken da la flere av barna få dele rom, en kan f.eks ha ett jente og ett gutte rom.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #20 Skrevet 24. september 2016 Tror jeg ville prøvd å holde barna samlet, men skjønner problemstillingen hvor du er redd for at det kan bli for mye. Kommer an på hvor modne og selvstendige 7, 9 og 11åringene er. Fint om de kan hjelpe til med de minste, lage matepakke, passe på og ellers dekke på bordet og hjelpe til å holde det ryddig. Kommer også på hvor knytta søsknene er til hverandre, deg og pappaen. Har pappaen planer om å flytte inn til nye dama snart? Vill forsøkt å spare barna for det. Ville fått noen på familievernkontoret til å snakke med de 3 eldste uten dere til stede for å høre hva de vil. Ser for meg at delt bosted krever mye pakking og styring når barna er så mange, med mindre dere har økonomi til 2 sett med klær, sykler, ski osv. Tenker faren å bo i nærheten? Hvis det er gåavstand er det jo lettere. Hva om dere finner hver sin bolig i samme nabolag, slik at de eldste kan gå alene mellom husene. Så er det mindre å sende på av utsyr, og om f.eks 3 barn er hos deg en uke og 4 hos faren, så kan de likevel få vært sammen på lekeplasser/komme på besøk..? Anonymkode: b26cb...f43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå