Gå til innhold

Sparer du på barnas tenner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alle mine tenner. Synes det er litt kult. Tenker at jeg skal spare på tennene til barna også. :mrgreen:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også alle mine. Har ikke sett på dem siden jeg var barn og kan ikke helt se hva jeg skal med dem. 

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk syns det er eklere å ta være på noen melketenner en det er å beholde en hårlokk altså...

Anonymkode: 530fc...3db

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg har ingen hårlokk etter barna heller. ;) Jeg ser ikke poenget med å ta vare på slike ting.

Endret av Arkana
  • Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Supersol skrev:

:ohmy: :sjokk: hørtes jævlig morbid ut....unnskyld meg...hårllokk kan jeg skjønne,  men tenner....? Grøss.Får assosiasjoner til Adams Family hahaha.

Nå måtte jeg bare le :biggrin:

Forøvrig enig med deg. 

Skrevet
2 minutter siden, Arkana skrev:

Jeg har ingen hårlokk etter barna heller. ;) Jeg ser ikke poenget med å ta vare på slike ting.

Var ikke egentlig rettet mot deg, men mot de som fysjer og grøsser, kaller det morbid og sier det er ekkelt å ta vare på melketenner, og samtidig syns det er helt ok å ha litt hår fra barna sine liggende ;) Men er for så vidt enig i at det ikke er så mye poeng i å ta vare på det.

Anonymkode: 530fc...3db

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sparte på navlestrengen.

Anonymkode: 8830e...f71

La du den på sprit da eller...?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal lage et smykke av dem. Tanken er at hun kan få det som gave når hun er 18.

Anonymkode: ae640...50e

Æææææsj. Hvem ønsker å gå med et smykke laget av mennesketenner?:kvalm:

Anonymkode: a4645...d98

• Liker 3
Skrevet
Den 24.9.2016 at 20.49, AnonymBruker skrev:

Lagres i flytende nitrogren, det er vel noe alle har i kjøkkenskapet.

Anonymkode: 9ab2c...60e

Selvfølgelig har man det i kjøkkenskapet. Kjekt å ha det ;)

Skrevet

Har ikke barn, men har faktisk spart på valpens melketenner :sprettoy: Og litt valpepels som han røytet av seg. Hvorfor? Aner ikke. Jeg har pakket det bort, men tar det stadig opp og kjenner på den fløyelsmyke valpepelsen, og ser på de bittebittesmå tennene.

Anonymkode: e2632...6eb

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet (endret)
På Saturday, September 24, 2016 den 10.43, AnonymBruker skrev:

Kom over en annonse på Facebook hvor det ble solgt en boks som var til oppbevaring av barnas tenner når de har falt ut. Jeg har baby enda, så har ikke tenkt på hva jeg skal gjøre. Men hva er vanlig? Sparer man alle, en/to eller ingen? Og hvordan oppbevarer dere dem? :P

Anonymkode: 35cdf...753

Stakkars unger. Nei , jeg har nok med at jeg har en film fra en av feriene våre liggende,der jeg ser min sønn drar i tannen sin og lager grimaser over at det er vondt med løse tenner. Vil aldri spare på det som ga barna smerte. 

Endret av JenniferA
Skrevet

Det er jo ikke meningen at det skal gjøre vondt. Om man lar tannen være i fred til den faktisk er klar til å dras ut, er tannfelling smertefritt.

• Liker 1
Skrevet
På 24.9.2016 den 23.27, Arkana skrev:

Jeg er enig i at det er litt meningsløst å ta vare på melketennene. Men akkurat første hårlokk synes jeg er morsomt å spare på også for at vi (og etter hvert også barna selv) skal kunne se også om noen år akkurat hvilken hårfarge de hadde som barn. For langt de fleste vil jo hårfargen endre seg noe gjennom livet, jeg selv har for eksempel fått mye mørkere hår, og synes det er litt morsomt å se min første, kritthvite hårlokk som mamma heldigvis har tatt vare på :) 

Anonymkode: 75037...2c5

Skrevet

Æææææsj! Joda, jeg har tennene deres:fnise:

Men dere som har hårlokker, når tok dere disse? Mine barn brukte jo evigheter på å få hår! Og når de først fikk det, var det bare fjoner, så det ville blitt et skikkelig hakk hvis jeg tok en lokk. Og senere ble det aldri en lokk igjen hos frisøren, for de klipte så lite av gangen. 

Skrevet

Venninna mi kom drassende med datterens tenner under et middagsselskap. Datteren (15) satt også ved bordet, sammen med ca 12 gjester, da moren fant det for godt å kaste tenna midt på bordet! Den ene havna nesten oppi salatbollen!  

Anonymkode: 43f94...325

Skrevet
2 minutter siden, Sorbus skrev:

Æææææsj! Joda, jeg har tennene deres:fnise:

Men dere som har hårlokker, når tok dere disse? Mine barn brukte jo evigheter på å få hår! Og når de først fikk det, var det bare fjoner, så det ville blitt et skikkelig hakk hvis jeg tok en lokk. Og senere ble det aldri en lokk igjen hos frisøren, for de klipte så lite av gangen. 

Meg over. Jeg har en 6-7 cm lang første hårlokk fra begge barna mine.

Sønnen min ble klipt første gang da han var 2,5 og da skulle han få en ordentlig guttefrisyre, så da var det naturlig nok mye som måtte tas. (Som baby hadde han krøller i nakken som ble lange da de ble "dratt ut". 

Datteren min klipte jeg (stusset lengdene på for å jevne ut) første gang rett før hun fylte 2. Da ble det også ganske mye hår som måtte av- og jeg fikk en hårlokk til albumet :ler: . Men mulig mine har hatt kraftig hårvekst ganske tidlig slik at dette ble mulig?! :vetikke: 

Anonymkode: 75037...2c5

Skrevet

Sikkert kjekt å ha. Mister man en av sine egne tenner er det bare å finne frem en melketann og lime den på. Smart, ikke sant? Og man slipper å gi grådige, gretne gamle Børre enda mer penger i kassa. 

Skrevet

Mamma har spart på tennene til både meg og mine to yngre søsken. Hun har ikke hjerte til å kaste tennene, og hun har også hårlokk fra den første gangen vi har klippa håret:fnise: 

Men tror det har blitt forsket på i senere tid at å faktisk ta vare på barnas tenner ikke er en dum ide. Det er tydeligvis mulig å bruke tennene ved evt. sykdom (?)

http://www.dagensbeste.no/2016/08/28/leger-anbefaler-a-ta-vare-pa-melketenner-grunnen-dette-visste-jeg-ikke/

http://forskning.no/medisin-medisinske-metoder-tenner/2008/04/vil-lage-tannbank

http://www.ht.no/incoming/article144338.ece

Skrevet

Nå har ikke min sønn mistet noen tenner ennå men når han gjør det så ender de nok opp i en liten samleboks.

Noe må jeg samle på, kan like gjerne være tenner. :icon_lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...