AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #61 Skrevet 3. oktober 2016 På Saturday, September 24, 2016 den 10.37, EvaLena skrev: Jeg har sett og hørt flere som bor sammen har delt økonomi og det er jo fair at begge betaler likt. Det jeg lurer på er hva hvis den ene sitter igjen med feks 7000 og den andre 12000 etter at alle felles utgifter er betalt. Bruker dere de pengene kun på dere selv? Jeg tenker spesiellt på dere som har kjøpt hus/leilighet sammen. Jeg synes det høres ut som et pes å måtte dele på kroner og ører likt. Hva hvis den ene parten vil på ferie i Karibien og den andre ikke har råd, men må spare i flere mnd først. Blir det da heller ett kompromiss at dere heller får ta 1 uke til feks Danmark for det har begge råd til? Jeg har aldri levd på den måten og er bare nysgjerrig, derfor spør jeg. Tenk om dere virkelig holder sammen i 40 år og lever så knepent i alle de årene. Greit for den som sitter igjen med mest av penger, men kjipt at den andre kanskje ikke sitter igjen med noe som helst. Vi har "delt" økonomi. Det er ikke så innviklet som du vil ha det til. Jeg viste jo når vi flyttet sammen at inntekt ville være ulik. Jeg tjener minst. Nå har han eks en dyr hobby, jeg har lite personlig forbruk. Jeg er den mest økonomiske, og den som sparer mest. Vi setter inn hver mnd en fast sum hver. Der trekkes de faste regninger, hele året. Vi setter inn mer enn hva som skal betales hver mnd.sånn er det alltid penger der. Eks om det skulle komme en reprasjon på bil, ny vaskemaskin eller hva det måtte være. Dette er en konto utenom våre lønnskontoer. Mat kjøper vi sånn gips om haps. Tror det er grei deling, uten at vi har regnet på det. Ferier så legger vi i mye begge to. Går av lønnskontoer. Hva jeg har igjen på lønnskonto har den andre ikke noe med. Samme med han. Jeg var eks å kjøpte høst og vintergarderobe før helgen . Det er aldri spørsmål, siden det gikk ut av lønnskontoer. Ryker vaskemaskin i morgen, så vet jeg at jeg kan gå å kjøpe ny.jeg har hatt felleskostnadene før i mitt forige forhold. Gikk ut av det snuse blakk. Gift på nytt og har hus. Og for oss er dette helt greit. Ordnet økonomi kaller jeg det. Er nok av eksempler på damer som har brukt sin lønn på puter og opppussing og går blakk ut av forhold.siden min lønn er lavest vil jeg få lavere pensjon , så jeg sparer 1500 i mnd til pensjonen også. Kvinner bør vokne litt når det gjelder økonomi. Når man er nyforelsket så skal vi dele alt " vi to, skal bli gamle sammen"....virkeligheten er ikke sånn. Bli mer kynisk og tenk fremover . Hva om du blir alene? Hvordan blir økonomien da? Har du en buffer, så du vil klare deg? Anonymkode: 89fc3...b16 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå