Gå til innhold

Strikkespråk- hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strikker en bukse til baby, men forstår ikke helt dette strikkespråket. Kan noen forklare? Oppskriften er på tysk, men jeg oversetter til norsk.                               Start med høyre bukseben. 39 M med nål nr. 3. Lag 4 Rekker rillestrikk r, så strikk glatt videre (til hit forstår jeg) så kommer dette: på høyre/rett rand i hver 6. Rekke 9 x 1 M legg til/avvekslende i hver 6. Og 8. Rekke 9 x 1 M legg til/avvekslende i hver 8. Og 10. Rekke 9 x 1 M leggtil (=45/48/51 M) er dette for de ulike størrelsene? Jeg har valgt nr. Av 3 størrelser. Dette ble sikkert komplisert..

Anonymkode: f1df9...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strikker en bukse til baby, men forstår ikke helt dette strikkespråket. Kan noen forklare? Oppskriften er på tysk, men jeg oversetter til norsk.                               Start med høyre bukseben. 39 M med nål nr. 3. Lag 4 Rekker rillestrikk r, så strikk glatt videre (til hit forstår jeg) så kommer dette: på høyre/rett rand i hver 6. Rekke 9 x 1 M legg til/avvekslende i hver 6. Og 8. Rekke 9 x 1 M legg til/avvekslende i hver 8. Og 10. Rekke 9 x 1 M leggtil (=45/48/51 M) er dette for de ulike størrelsene? Jeg har valgt nr. Av 3 størrelser. Dette ble sikkert komplisert..

Er ikke noen ekspert, men det må da bety at du skal øke med 9 masker slik at du ender opp med 48 masker (hvis du begynte med 39).

Anonymkode: 37114...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som du skal øke på høyre side i hver 9. rad for den størrelsen du strikker, men det var litt uklart mønster ja. Du kan jo spørre på Ravelry også, så finner du sikkert noen som har strikket mønstret før. Ser litt tungvint ut da, alt er strikket flatt i rillestrikk, blir mye monteringsarbeid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, onyx skrev:

Det ser ut som du skal øke på høyre side i hver 9. rad for den størrelsen du strikker, men det var litt uklart mønster ja. Du kan jo spørre på Ravelry også, så finner du sikkert noen som har strikket mønstret før. Ser litt tungvint ut da, alt er strikket flatt i rillestrikk, blir mye monteringsarbeid ;)

Takk for svar. Det stąr den skal være enkel, men kanskje jeg skal finne meg noe annet da. Har du kanskje noe ą anbefale, ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det stąr den skal være enkel, men kanskje jeg skal finne meg noe annet da. Har du kanskje noe ą anbefale, ☺️

Tja, den er jo enkel, men jeg synes slike løsninger kan være vanskelig å få fine. Man må strikke jevnt slik at delene blir like store og passer sammen. I tillegg må man passe på å sy pent sammen og unngå grove sømmer. Personlig synes jeg det er enklere å strikke rundt sømløst, da må man kun sy sammen i skrittet. Du kan se på Garnstudio sine sider, de har gratisoppskrifter i tusenvis og det inkluderer bukser for barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...