Gjest Melk Skrevet 18. november 2004 #1 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har sydd en del innvendige sting (5-8 cm), som ikke skal tas. Skal ikke til noen etterkontroll, kun tape og la det gro. Fikk beskjed om å ta det rolig med det steder jeg har sydd, men ellers er alt greit. Glemte å spørre om når jeg kunne dusje. Har bandasje på nå, men den kan tas av når det ikke lenger er fare for blødning. Noen med erfaring? Har aldri operert før, så jeg vet ikke hva som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 18. november 2004 #2 Del Skrevet 18. november 2004 Det er jo en fordel om bandasjene ikke blir våte da, ellers tror jeg ikke det skal være noen fare. Har selv akkurat sydd rett ved siden av øyet, det tar fryktelig lang tid å dusje når man ikke skal bli våt der men må man så må man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 18. november 2004 #3 Del Skrevet 18. november 2004 Takk for svar. Når kan du la det bli vått, da? Kan ta av bandasjene når det ike blør mer, lar det vel sitte på noen dager (har jo selv også, så jeg kan jo evt bytte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 18. november 2004 #4 Del Skrevet 18. november 2004 Kan nok være greit å bytte hvis det blør mye ja, blod begynner jo å lukte etter en stund :-? Nå vet jeg ikke hvor du har operert da, eller hvordan det funker med de innvendige stingene, det kommer sikkert litt an på det. Da jeg opererte kneet for en tid tilbake så brukte jeg en pose rundt når jeg dusja for å holde det tørt. Der var det sånne sting som gikk i oppløsning av seg selv, men de var jo utenpå da. Når det ikke blør/er åpent sår lenger så burde det vel gå greit å dusje... Ellers går det jo an å rense og sette på ny bandasje etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pamella - ikke innlogget Skrevet 18. november 2004 #5 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har akkurat sydd selv! Jeg har 6 innvendige og 60 utvendige, ingen av mine skal taes. de forsvinner av seg selv. Jeg fikk dusje etter 4 dager for da kunne jeg fjerne kompressen. Etter det har jeg tørket tape'n med hårføner hver gang jeg dusjer. Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellybutton Skrevet 18. november 2004 #6 Del Skrevet 18. november 2004 Etter min bukplastikk,med kun innvendige sting,kunne jeg dusje da det var gått en uke. Det var da jeg skulle skifte tape første gangen,og den ble jo naturligvis bløtlagt i dusjen og mye enklere å fjerne. Etter det dusjet jeg bare annen hverdag en stund,for da slapp jeg det med å skifte så ofte. Fikk også tips om å tørke med hårføneren stund. Det er ikke dumt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 18. november 2004 #7 Del Skrevet 18. november 2004 OK, takk for svar. dette er jo ikke så dypt som en bukplastikk, så jeg bør kanskej holde meg noen dager, da. Fader at jeg ikke dusjet i dag morges.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 18. november 2004 #8 Del Skrevet 18. november 2004 OK' date=' takk for svar. dette er jo ikke så dypt som en bukplastikk, så jeg bør kanskej holde meg noen dager, da. Fader at jeg ikke dusjet i dag morges....[/quote'] Etter jeg tok BR kunne jeg heller ikke dusje på en uke. Da kjøpte jeg babyservietter, så jeg kunne vaske meg med dem. Så dusjet jeg halve krippen et par ganger den uka, men det var ikke så lett, siden jeg kunne bevege armene så lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 18. november 2004 #9 Del Skrevet 18. november 2004 Kom til å tenke på at jeg fikk faktisk en slags stor plast-klisterlapp for å dekke over hele såret for dusjing da jeg opererte kneet sist gang! Kanskje du kan be om å få det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #10 Del Skrevet 18. november 2004 Men det er jo en mye større og dypere operasjon, er det ikke? Såret mitt er jo mer overfladisk (men dypt nok til å måtte sy) og mindre. Jeg er jo ikke sykemeldt eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hope - ikke pålogget Skrevet 22. november 2004 #11 Del Skrevet 22. november 2004 Har sydd flere ganger. Med sår som kanskje har hatt 5 og 10 sting og sånn. Jeg ventet til såret ikke væsket mer. Altså til det ikke kom mer blod eller bedøvelsesvæske og evn. puss. Tok ca. to dager. Deretter dusjet jeg, fjernet bandasje etterpå. Renset litt forsiktig med Klorhexidin rundt for å fjerne eventuelle såperester. Så ble det ny bandasje. Kommer an på hva slags hud man har. Hvor dypt det er osv. (Kanskje seint å svare, men) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 22. november 2004 #12 Del Skrevet 22. november 2004 Har ikke dusjet den delen av kroppen enda. Under bandasjen er det tapet, den skal ikke tas av før den går av av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hope - ikke pålogget Skrevet 23. november 2004 #13 Del Skrevet 23. november 2004 Hvor har du sydd hen da? De gangene jeg har sydd på armene f.eks. har jeg funnet en liten plastpose og teipet øverst og nederst ved såret. Da blir det ikke vått der, og det kan taes av etterpå. Kommer litt an på hvor du har såret ditt hen, da. Kanskje ikke så deilig å ha en søppelpose rundt hele magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå