Gå til innhold

Frisører = inkompetente???

Fremhevede innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så misfornøyde med frisørene? En eneste gang har jeg vært skikkelig misfornøyd, og det var da jeg var hos en ny frisør for første gang.Jeg er en sporty, røff type, og hun klippet på meg en feminin frisyre som ikke passet meg i det hele tatt. Det var siste gang hun fikk røre meg.

Men jeg tror at dersom jeg hadde latt henne fått sjansen, hadde hun nok bedret seg. Det hele er et spørsmål om kommunikasjon (og da tar jeg som forutsetning at man går til en frisør som virkelig kan klippe, ikke Nikita osv, som har sine snarveier til utdanning).

Hvis man går til samme frisør over tid, lærer man hverandre å kjenne, slik at h*n vet hva du liker og ikke liker, og hva slags livsstil du har (om du ikke gidder å style til daglig, for eksempel).

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

De få gangene jeg har vært fornøyd; klippet jeg meg hos en som virkelig "forsto" håret og meg - At jeg ikke er en super-trendy, og vil ha siste "mote" innen hår, at jeg liker at håret mitt er tykt og i lik lendge,unntatt rundt selve ansiktet. At jeg til daglig bruker mye hestehale,pga jobb og idrett, men liker å slå løs håret til fest. Hun forsto også at håret mitt trengte en klipp som passet strukturen - jeg har tykt, tungt og stritt hår, med krøller ved ørene :o . Hun så også at håret mitt ikke lot seg skjære, da ville det bli stygt når det begynte å vokse ut. Resultat: en superfornøyd kunde; aldri vært så fornøyd, kunne betalt det dobbelte....Men, så klart flyttet hun til en annen by ( Oslo ) . Så, da er jakten i gang igjen, og under jakten blir det mange bomskudd. Det jeg ikke liker; er at de frisørene jeg har vært hos; virker ganske "motefiksert". det er IN med oppklippet, skåret hår; at håret skal være tynnet ut(??) og gjerne med litt hockey preg med lange "tafser/rottehaler" nedover ryggen. Mulig jeg er på bærtur, men ser mange jenter som er klippet sånn, samt frisørene, og det er den tendensen jeg er klippet i også....

Kommunikasjon...jo, veldig viktig. men det hjelper ikke å prate for døve ører heller. Sist jeg klippet meg nå, trodde jeg at jeg var VELDIG klar på hvordan jeg ville ha det - en stuss for å få vekk flisene, jevne ut lengdene, og klippe luggen. Midt i klippingen tar frisøren skaksen, og vips!!! ca 10 cm hår borte midt på hodet :o "du har så tykt hår, så jeg klipper det opp og tynner det ut" :( så, min tykke fine hestehale,som forøvrig er like lang, men kjennes nå ut som noen pistrete hårfjon mellom fingertuppene....

Skrevet
EN gang har en frisør her i Norge gjort jobben sin skikkelig på mitt hår!! Og det var i år!

Jeg har prøvd både trendy og billige salonger,...og min erfaring er at trendy salonger ikke forstår seg på krøller! Ikke bare er de udugelige, de er uhøflige også!Er det noe rart jeg har brukt årevis på å hate krøllene mine når de såkallede "trendy" frisørene står og sukker og akker seg over håret mitt, og som eneste mulighet for å lage en frisyre så tar de hårføneren og lager afro på meg!!!   :evil: :roll:  :evil: :roll:  

Heldigvis for meg fant jeg en frisør som forstår seg på krøller og liker å jobbe med håret mitt. :)

Jeg kjenner meg så igjen i det du sier her. Jeg har også hodet fult av KRØLLER, og ender alltid opp med å gå ut fra frisøren som en blanding av afro og gammel bestemor. Så er det rett hjem for å vaske det.

Har du funnet en frisør? Vil du dele med en fortvilet krøllete liten blå.??? :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg hadde kort hår i 3 år og ble så og si aldri fornøyd eller fikk det sånn som jeg ville ha det. Til slutt sparte jeg det langt i hel lengde for da ble det lettere liksom...

Her i Kristiansand har jeg imidlertid sett lyset og jeg er tilbake i gamet :ler: Drømmefrisøren jobber på a-salong og jeg er ALLTID fornøyd når jeg går ut derfra!!! Har hatt masse forskjellige frisyrer og farger på de årene jeg har bodd her ja :) Hun er så entusiastisk og har alltid gode ideer, og når jeg forklarer hvordan jeg vil ha det så skjønner hun det med EN gang. Hun er rett og slett helt rå!!

Men det er den eneste frisøren jeg har vært borti som er sånn. Det er mange som ikke har peil ja :-? Den dagen jeg flytter herfra kommer jeg til å legge frisørtimene mine til når vi er her i krsand på besøk :tunge1:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg kjenner meg så igjen i det du sier her. Jeg har også hodet fult av KRØLLER, og ender alltid opp med å gå ut fra frisøren som en blanding av afro og gammel bestemor. Så er det rett hjem for å vaske det.

Goddamn Blå, du som bor i Kristiansand må for guds skyld gå til min frisør. Hun kommer til å forandre livet ditt, helt sant!!!

Skrevet
Etter at min gode gamle frisør flyttet til Bergen...

Hvem var det? Vet du hvor denne frisøren jobber nå?

Skrevet

Jeg går hos Lace på Lund. Hun som jeg klipper meg med er nordfra, og utrolig hyggelig. :wink:

Sist gang jeg var der viste hun meg forskjellige frisyrer som passet for meg og min hårtype.

Lilleulv: Vet du hvordan hun på A-salong er mot krøllete hår?

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg går hos Lace på Lund. Hun som jeg klipper meg med er nordfra, og utrolig hyggelig. :wink:

Sist gang jeg var der viste hun meg forskjellige frisyrer som passet for meg og min hårtype.

Lilleulv: Vet du hvordan hun på A-salong er mot krøllete hår?

Nei det aner jeg ikke.. Vet bare at hun er flink generelt :)

Skrevet

I går fant jeg min favorittfrisør!!

Hun forsto håret mitt!!!

Hun forsto at jeg ville klippe lite, hun forsto at når man klipper på siden av håret så skal det være langt nok til at man kan ha det i hestehale, og hun forsto at noen vil faktisk ha litt oppklipt hår selvom håret er langt :D

Fikk heller ingen belæring om at håret mitt er tørt, skadet, ditten eller datten... DEILIG :)

Og jo...hun fønte ikke håret mitt helt tørt. Og det er et kjempe pluss, siden håret mitt står rett ut og opp og til siden av hårføning.

Skrevet

Da jeg bodde i Oslo gikk jeg til en fast frisør i 6 år. Hun jobbet på flere salonger i den perioden men jeg fulgte med på flyttelasset. Ikke èn gang var jeg missfornøyd da jeg hadde vært hos henne!!!!

Her hvor jeg bor nå har jeg vært hos flere frisører uten å være kjempefornøyd, bortsett fra hun siste som jeg har vært hos 2 gangen. Nå har jeg langt hår og føler ikke at det krever like mye av en frisør å klippe tupper som det gjør når man har en kort hårsveis.

Skrevet

Såg et programm om J-Lo her en kveld. Hun hadde en mannlig oljemaler til å ta seg av makeoveren! Frisøryrket er kunst! Fælt få frisører er kunstnere i det hele tatt! De har rett og slett ikke peiling. Alle kan lære å klyppe. Men du må ha den medfødte evnen for å få det til å passe kunden. Så har vi og noen kunder som passer alt. De er jo heldige da. Men noen av oss kunne trenge en tryllekunstner innimellom!

Skrevet

De siste årene har jeg vært fornøyd med min frisør i Oslo. Hadde en periode da jeg klippet meg andre steder, fordi jeg hadde mindre penger og jeg syntes ikke at hun var sååå flink i forhold til prisen. Men så fant jeg ut at jeg får heller farge håret selv og få klippet det bra, enn å få klippet det skjevt og dårlig andre steder.

Før jeg flyttet til Oslo holdt jeg meg til samme frisørsalong i Fredrikstad i litt over et år. Den faste frisøren trivdes jeg med, men innimellom fikk jeg en som var litt mer hot og trendy. Ikke helt heldig.

Kan sende navn og sted til min favoritt i Oslo i en PM.

Catzy

Skrevet

Hvor var du hen da Carmen? Regner med det var i oslo..

Gjest Carmen274 i.i.
Skrevet
Hvor var du hen da Carmen? Regner med det var i oslo..

Var på Auster salongen (linderud).

Har hørt mye bra om de og veldig mange kjente av meg er stort sett alltid fornøyde når de kommer derifra.

Spør etter den beste :sjarmor:

Det gjorde jeg...hehe...

Skrevet

Takk takk Lilleulv og Clea

Da er A-salong og Lance notert, og kommer til å bli prøvd. Siden jeg alltid har vært missfornøyd pga. krøllene, tror jeg at jeg må prøve meg hos Lance først.

Clea: Du har ikke noe navn på damen som er nordfra? Eller er det ikke så mange som jobber der? Har du mye krøller? FOr det er det som er problemet mitt, jeg har ikke bare fall, det er skikkelig sau. Og alle frisører som jeg går til skal drive å gre og føne dette håret, og du kan vel tenke deg hvordan det blir.

Lilleulv: har du noen navn på frisøren på A-salong?

Takk......for denne tråden :klappe: Jeg ser en utvei i frisørhelvete. :)

Skrevet

Clea: Du har ikke noe navn på damen som er nordfra? Eller er det ikke så mange som jobber der? Har du mye krøller? FOr det er det som er problemet mitt, jeg har ikke bare fall, det er skikkelig sau. Og alle frisører som jeg går til skal drive å gre og føne dette håret, og du kan vel tenke deg hvordan det blir.

Husker dessverre ikke navnet hennes, men det er bare noen få som jobber der, og hun er eneste nordfra. (Hun var også den eneste blonde)

Vi har sikkert samme type hår, jeg føler meg også veldig ofte som en sau, spesiellt etter hårbørsting. (På "din frisyre" på www.define.no ligner håret mitt mest på "volume curls" når jeg har kontroll, uten kontroll har jeg dobbelt så mye hår)

Skrevet

Enig med musemor, tror mange, ihvertfall de på de "kule" salongene har en tendens til å bli litt for inspirert av hva gale frisører fra de kuleste strøkene i London etc. gjør.

Tror det er viktig å kjenne frisøren sin litt, at hun/han vet litt om hvordan du er som person. jeg er en ganske konservativ type, så rød piggsveis funker liksom ikke helt på meg. Dette vet frisøren, for hun har kjent meg siden jeg var barn og vet hva jeg jobber med/står for etc. samt hvilke fora jeg beveger meg i.

Men tror også det er viktig å ikke være redd for å stille krav, si bestemt hva man er ute etter osv. Har overhørt mang en samtale hvor kunden drar veldig på hva hun vil, noe som fører til at frisøren tar ansvar - og dette ender ofte opp med et rimelig stramt smil om munnen til den nyklipte når behandlingen er ferdig.

En annen viktig ting som jeg alltid spør om når vi diskuterer oss frem til hvordan håret mitt skal bli er stylingen. Å måtte streve med styling og føning i evigheter hver morgen er ikke noe for meg, så jeg ber alltid om en lettstelt frisyre som kan styles til det lille ekstra dersom jeg skal ut etc.

Gjest Anonymous
Skrevet
Kanskje noe å gjøre med at mange av de som blir frisører ikke er de skarpeste knivene i skuffen..Da jeg var yngre var ihvertfall alle de harry jentene som levde noe på kanten som ville bli frisører-ingen andre. Frisøryrket ble derfor bare harry i mine trakter.

Dessuten er ikke jeg frisør, men klipper og striper håret hjemme. Og når jeg kommer til frisøren så spør de alltid hvilken salong som har gjort dette, da det var veldig bra. Da må jeg le, mister respekten for yrket deres da.

Sånn er det ikke i USA, der frisøryrket tas mer seriøst.

-detersant

eh....hallo. dette ble for drøyt... kanskje du burde følge litt med i tiden?? det er ganske oppegående folk som blir frisører for tida, har vel noe med å gjøre at det blir mer fokus på utseende og egenpleie?

dessuten er man garantert jobb som frisør, noe man ikke er med f.eks IT-utdannelse, det er jo noe å tenke på?

se bare over til sverige; der er frisørlinja den vanskeligste linja å komme inn på!

ja, jeg er frisør og hadde fem i snitt fra videregående.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det hele er et spørsmål om kommunikasjon (og da tar jeg som forutsetning at man går til en frisør som virkelig kan klippe, ikke Nikita osv, som har sine snarveier til utdanning).

så jeg som jobber hos nikita kan ikke klippe, selv om jeg har fire års utdannelse som alle andre frisører? hvis jeg begynner i en annen salong, f.eks adam & eva, så blir jeg mye flinkere med en gang? hehe, blir for dumt.

og med snarveier, mener du frisørskolen? hvor de går 6mnd på skole og er lærling i 3,5 år? AKKURAT det samme som på adam & eva sin skole?

Skrevet

Jeg går til verdens beste frisør, hun "ser" meg så til de grader, og jeg er fornøyd og "får til" håret allerede samme dag som det er nyklipt.

Hun er kjempeproff, tar akkurat passe mye, og får maks utav håret mitt.

Har aldri fått så mye komplimenter som etter at jeg begynte å klippe meg hos henne for et godt år siden!

Tror jeg skal ta meg en tur til henne i uka, for det trengs en liten oppfrisking.....

Men jeg har hatt noen grusomme opplevelser hos frisør tidligere, så jeg vet godt hva dere snakker om.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...