Gå til innhold

Spesiellt type garn for Klompelompe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg gir bort Klompelompebok i gave. Skal også legge ved noe garn. Er det en spesiell type garn som MÅ brukes? Jeg håper ikke det. Trenger å kjøpe et billig garn som mottaker kan ha råd til å fortsette å kjøpe. Har hørt at Rema1000 har billig, OK garn?? 

Jeg har ingen peiling på slikt 🙈 Håper på hjelp her! ❤️

Anonymkode: 44773...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk garnstudio/drops på nettet, de selger merinogarn som er fint å bruke til klompelompeboka :) Drops merino extra fine og drops babymerino er garn som passer fint. Garnet fra f.eks rema 1000 passer ikke så godt til strikkefastheten i den boka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg gir bort Klompelompebok i gave. Skal også legge ved noe garn. Er det en spesiell type garn som MÅ brukes? Jeg håper ikke det. Trenger å kjøpe et billig garn som mottaker kan ha råd til å fortsette å kjøpe. Har hørt at Rema1000 har billig, OK garn?? 

Jeg har ingen peiling på slikt 🙈 Håper på hjelp her! ❤️

Anonymkode: 44773...212

Jeg har selv denne boken og bruker veldig ofte "Cotton Merino" (50 % bomull go 50% ull). fra garnstudio :) Du kan bruke det garnet du vil så lenge det er like masker hvis du skjønner. 21 m x 10 cm bare for å ta et eksempel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt med godt kvalitetsgarn som er nevnt i boken, siden det er en gave, så kan jo mottaker heller kjøpe annet garn selv senere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boka er det stort sett brukt merinoull eller tynn merinoull fra Sandnes Garn. De har også utviklet klompelompe-garn, det er samme greia, bare det står klompelompe på nøstene. Mulig de har noen flere farger. Dette er et veldig fint garn, slitesterkt, men litt dyrt. Drops-garn kan brukes i stedet for dette, tynn merinoull fra Sandnes kan byttes ut med baby merino fra drops, merinoull fra sandnes kan byttes mot merino extra fine fra drops. Cotton merino fra drops kan også byttes ut. Noen oppskrifter skal ha alpakkagarn, det får du og hos drops. 

Drops garn er ganske billig i forhold til mange andre, men kvaliteten skal visstnok ikke være like god. Det har ikke jeg lagt merke til selv..Men kjøp f.eks 3 nøster i hver farge (150 gram) slik at mottaker kan strikke f.eks en hel bukse eller genser. Google du drops garn får du opp flere nettbutikker som selger, akkurat nå får du disse garntypene for 23-26 kr pr nøste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt Rema-garn om jeg skulle gitt noe i gave. Da ville jeg heller satset på garn fra Drops, om det skal være billig. Da er både fargeutvalget bedre og garnet mykere (jeg innbiller meg hvertfall at Rema kun har garn i ren ull), sistnevnte er særlig aktuelt dersom det er en som skal strikke til barn. Jeg innbiller meg at Rema-garn egner seg best til sokker og votter eller ting som skal toves. Europris har imidlertid flere garntyper, bl.a. med alpakka, har jeg sett. Drops kjøpes dog i garnbutikker, eller kanskje på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...