AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 Hei! Jeg tar for tiden master i spes. ped. med fordypning utviklingshemming og har fra før av en bachelor i spesialpedagogikk. Er det noen med samme/ liknende utdanningsbakgrunn som vil dele sin erfaring når det gjelder å få jobb etter studiet? Jeg blir mer og mer redd for at sjansen for å få jobb er mye mindre uten undervisningskompetanse... Anonymkode: ad74b...204
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 Jeg har denne kombinasjonen, og har jobbet som lærer siden jeg tok master, både på spesialskole og normalskole. Nei, du får ikke fast jobb i undervisningsstilling med bare den kombinasjonen. Og når det gjelder videreutdanning, faller man mellom to stoler. Men det er ganske greit å få ulike vikarstillinger, og med erfaring er det greit å få jobb i for eksempel ppt. Anonymkode: b6ac4...237
Gjest Annetnavn_ Skrevet 23. september 2016 #3 Skrevet 23. september 2016 PPT er stedet du må se etter jobb. Burde ikke være umulig å finne jobb i det systemet.
visemor Skrevet 24. september 2016 #4 Skrevet 24. september 2016 Du kan nok også få jobb i et spes. ped. team ved en skole. Eller kanskje i miljø/habiliteringstjenesten i kommunen.
Maasterstudenten Skrevet 26. september 2016 #5 Skrevet 26. september 2016 Den 23 September 2016 at 19.03, AnonymBruker skrev: Jeg har denne kombinasjonen, og har jobbet som lærer siden jeg tok master, både på spesialskole og normalskole. Nei, du får ikke fast jobb i undervisningsstilling med bare den kombinasjonen. Og når det gjelder videreutdanning, faller man mellom to stoler. Men det er ganske greit å få ulike vikarstillinger, og med erfaring er det greit å få jobb i for eksempel ppt. Anonymkode: b6ac4...237 Tusen takk! Det er godt å høre fra folk med samme kombinasjon, da de med lærerbakgrunn ikke har den samme utfordringen. Setter pris på at du deler din erfaring, og tenker det samme: mer erfaring gjør sannsynlighet for jobb i PPT etc. større!
Maasterstudenten Skrevet 26. september 2016 #6 Skrevet 26. september 2016 Den 23 September 2016 at 19.06, Strixa skrev: PPT er stedet du må se etter jobb. Burde ikke være umulig å finne jobb i det systemet. Takk, det er også det jeg tenker meg etter å ha tilegnet meg mer erfaring! 😊
Maasterstudenten Skrevet 26. september 2016 #7 Skrevet 26. september 2016 Den 24 September 2016 at 13.48, visemor skrev: Du kan nok også få jobb i et spes. ped. team ved en skole. Eller kanskje i miljø/habiliteringstjenesten i kommunen. Takk! 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå