Gå til innhold

Strikking


Vihus

Anbefalte innlegg

Er det noen her som er flinke når det kommer til strikking? I oppskriften står det: *1r, øk i neste m ved å strikke 1 rett i fremre ledd og 1 r i bakre ledd* ut omg. Hva betyr dette med fremre og bakre ledd? Jeg har nå 80 masker, og skal sitte med 120 når jeg er ferdig med omgangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er flink til strikking. Men ikke like flink til å forklare. Gjør et forsøk uansett:
 Når du ser på masken på venstre pinne (den som høyre pinnen skal i), så har du en fremside (garn fremme) og en bakside (samme garn på baksiden).Det skaper liksom "maskeløkken". Strikk 1 r (som vanlig), så 1 r i masken bak (samme maske som foran, bare at det er baksiden) :)  OBS! Ikke slipp masken av venstre pinne før bakre maske er blitt strikket :)

Du skal øke 40 masker for å komme opp til 120 m. Så du kan ikke øke ved hver maske med denne teknikken. Du må bare fordele økingen utover litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den måten å øke på blir fin. Men om du kan bruke min måte å øke på i det du strikker vet jeg ikke når du ikke opplyser om hva du strikker. Jeg tar opp tråden fra forrige omgang mellom to masker og strikker den vridd rett til en ny maske. Dette kan du gjøre både forran og bak "økemaskene" dine. 

Anonymkode: 48fda...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke den måten å øke på blir fin. Men om du kan bruke min måte å øke på i det du strikker vet jeg ikke når du ikke opplyser om hva du strikker. Jeg tar opp tråden fra forrige omgang mellom to masker og strikker den vridd rett til en ny maske. Dette kan du gjøre både forran og bak "økemaskene" dine. 

Anonymkode: 48fda...87e

Jeg strikker trultemor buksedress, i klompelompe boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...