Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #1 Skrevet 18. november 2004 tidligere her i dag, vi drev og flyttet rundt på sofaene for å ommøbelere.. samboer mente vi måtte løfte sofaene fordi de kunne lage riper i gulvet. jeg sa at det kunne de ikke fordi vi ikke hadde skrudd fast bena på de enda, så det var bare skinn under de. Og at vi hadde flyttet på de hundre ganger før uten at det ble riper i gulvet. han sa " vel det er en ripe her borte." jeg kunne ikke se noe, han fnyste mot meg og smalt i "vel det er fordi du trenger lommelykt for å se det. " jeg måtte bare le og sa "om man trenger lommelykt for å se ripen i gulvet er det vel ikke noe å miste nattesøvn over. dessuten er den helt i hjørnet og vi har aldri hatt sofaen der." jeg gikk tilbake til den ene sofaen og dyttet den helt inn til veggen igjen. plutselig ble han helt vill og begynte å prøve å løfte den andre sofaen (disse sofaene er utrolig tunge og du kan ikke løfte de fordi du ikke har noe å gripe fast i) men klarte det ikke og sklei på gulvet men fortsatte å dytte sofaen inn i et hjørne. jeg ser forbløffet på han og spør "hva er i veien med deg? " han står der, helt vill i øynene, sort i øynene og skriker ut "du er mitt problem". alt jeg klarer å svare er "gå ut, jeg vil ikke ha deg her når du ikke klarer å kontrollere deg." så da går han ned i kjelleren og setter seg på nettet i fire timer før han dukker opp igjen. vi spiser middag, han sier ikke et ord, ikke så mye som et unnskyld. Total utfrysning. Er det bare jeg eller oppfører han seg som om at han har totalt klikket?
Hu i Svingen Skrevet 18. november 2004 #2 Skrevet 18. november 2004 :o Ehm? Høres IKKE bra ut! Det er nok ikke bare deg, nei...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 18. november 2004 #3 Skrevet 18. november 2004 Det kan umulig bare være dette som gnager ham - dere er nødt til å snakke sammen og prøve å finne ut hva det er. Hvis det virkelig bare er dette, da er han psykopat eller noe lignende, og du bør komme deg ut av forholdet før det skjer noe alvorlig, for hvordan vil han reagere på det?
Suzy Skrevet 18. november 2004 #4 Skrevet 18. november 2004 Her ligger det noe annet under! Ingen blir sinnsyk og svart i øynene av ommøblering - har han problemer av noe slag? Hvordan er det med jobben? Har han noen bekymringer med familien? Er han frisk? Har dere to slitt med noe? Kan han være utro? Tror han at du har vært utro?... Kom til bunns i det - dette handler ikke om møbler og det vet du sikkert du også - om du tenker etter.. Lykke til.
Gjest Ninakanin Skrevet 18. november 2004 #5 Skrevet 18. november 2004 :o Tror nok det ligger noe bak ja, noe mer enn riper og tunge sofaer. Så flink han var så satt i kjelleren i 4 timer når han tydeligvis var for sint til å ha en konstruktiv samtale! Bare pass på at du tar det opp en gang begge er rolige, slik at man ikke får hele opplegget på ny Lykke til!!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 18. november 2004 #6 Skrevet 18. november 2004 Har akkurat lest et par andre tråder du har skrevet... kjære deg jente, du må komme deg ut! Dette er ingen holdbar situasjon for deg på noen måte, men jeg skjønner jo at du ikke har lyst til å gi opp. Hvis passet ditt er borte, så kom deg til ambassaden og få nytt! Hvis du ikke har penger, så hold ut til du får lønn. Hvis du bor langt til skogs, så finn deg en taxi eller en sykkel i verste fall - men kom deg vekk! Du sier du ikke bør dra hjem pga diverse ting, men det høres seriøst ut som om du ville hatt det bedre der - da har du i hvert fall NOE nettverk rundt deg og du har muligheten til å flytte derfra også etter hvert. Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å bryte opp fra en mann du sier du elsker, men vil du virkelig være i et forhold hvor du er den eneste som elsker? Følelsene kan umulig være gjengjeldt sånn som han oppfører seg. Kjære, snille deg - om du må stikke av fra jobben din, så er det bare en jobb. Om du må stikke av fra tingene dine, så er det bare ting. Om du må liste deg ut i nattens mulm og mørke med bare passet og tannbørsten din i lomma, så gjør det! Du har min fulle støtte!
Gjest Ninakanin Skrevet 18. november 2004 #7 Skrevet 18. november 2004 Jeg har ikke den samme kunnskapen om forholdet ditt som bjørnsdatter, men hun virker som en oppegående jente så jeg hiver meg på: Kom deg bort! Du har bare ett liv!!! Ikke sløs det bort på noe som ikke er bra for deg. Du er den eneste som kan ta vare på deg selv, kom deg bort og få et bedre liv!
Gjest Bhsiltsk Skrevet 18. november 2004 #8 Skrevet 18. november 2004 Jeg har lest noen av svarene du har fått, blant annet at samboeren din må være psykopat eller at du må komme deg bort fra ham og gjøre det slutt. Det får da være grenser! Han har tydeligvis hatt en dårlig dag, og ripene i gulvet ble svært betydningsfulle for ham. Da det bare var bagateller for deg, syns han kanskje at du var nedlatende mot ham, og reagerte på det. Man må da få lov til å bli sint?!?!? Ommøblering er ofte stressende, og små ting kan fort vokse seg store. Han ba ikke om unnskyldning da han etter fire timer kom opp fra dataen? Nei, han ventet vel det samme fra deg... Jeg syns ikke det virker som om han har klikket. Stress kan virke slik av og til. Ikke heng deg opp i dette, og det var dessuten du som jagde ham ut... Leyla.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 18. november 2004 #9 Skrevet 18. november 2004 Leyla: les denne... Det er ikke bare sofaen, tydeligvis.
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #10 Skrevet 18. november 2004 Leyla: les denne... Det er ikke bare sofaen' date= tydeligvis. Kanskje "gjesten" bør holde seg til en tråd da? Når jeg nå har lest alle innleggene hennes, har jeg en et spørsmål å komme med: Hver gang jeg slår meg i hodet med en hammer, og deretter stikker meg i foten med en syl - så gjør det driiitvondt! Hva bør jeg gjøre? Leyla.
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #11 Skrevet 18. november 2004 hm, har lest trådene jeg også, og et av argumentene for at det var vanskelig i å forlate ham, var at det var så langt til flyplassen; de bodde så øde til... fant dette svaret i en annen tråd: "Han er engelsk, så vi bor i England, London -trådstarter " Er det vanskelig å komme seg til en flyplass når en bor i metropolen London?
Gjest Melk Skrevet 18. november 2004 #12 Skrevet 18. november 2004 Hver gang jeg slår meg i hodet med en hammer, og deretter stikker meg i foten med en syl - så gjør det driiitvondt! Hva bør jeg gjøre? Leyla.
nat26 Skrevet 18. november 2004 #13 Skrevet 18. november 2004 Her ligger det noe annet under! Helt enig
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #14 Skrevet 18. november 2004 Jeg synes faktisk ikke synd på deg. Har lest trådene du har skrevet, og hvis du velger å bli hos en som han, så er det ditt valg. Ønsker du deg vekk,så er det tusen ting du kan gjøre. Leste også at du ikke kunne flytte hjem; pga brødrene/en som har voldtatt deg - hvorfor skal du flytte hjem da??? du har en jobb du ikke kan forlate - hvorfor må du det? Kan du ikke beholde jobben, men flytte ut fra ham?? Det er faktisk ikke uvanlig å bo en periode i utlandet; hvorfor gjøre så stort nummer ut av det??? Og den storyen med flyplassen må du lenger ut på landet med - du bor i london! kan jo fly der du vil for en slikk og ingenting. vil du forlate han???? så planlegg. legg penger til side, sjekk om du kan få perm fra jobben for å fikse ting og tang, evt overførsel. Sjekk med sjømannskirken , de kan hverfall hjelpe deg videre med hvem du skal henvende deg til. http://www.sjomannskirken.no/ Dette er overhodet ikke et umulig valg; det er kun DU som gjør muren uoverkommerlig. Han er tydeligvis ikke god - skal ikke uttalte meg om han mentale sider; men han er ikke god for deg! Men; valget faller kun på deg, ingen andre. derfor får du ikke sympati her i gården!
Gjest *Fiona* Skrevet 18. november 2004 #15 Skrevet 18. november 2004 Leyla, jeg vet ikk ehva du er vant til altså, men hvis det hadde rakna for typen min under en ommøblering ville jeg stilt et par spørsmål, faktisk...
Gjest Bhsiltsk Skrevet 18. november 2004 #17 Skrevet 18. november 2004 Hvordan kan dere være sikre på at det er samme gjest? Hun ble spurt i en annen tråd om det var hun med sofaen.
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #18 Skrevet 18. november 2004 Oki :-) Irriterer meg da over hatt jeg gadd og legge så mye tid ned i svaret mitt i den andre tråden :-?
Gjest Bhsiltsk Skrevet 18. november 2004 #19 Skrevet 18. november 2004 Oki :-) Irriterer meg da over hatt jeg gadd og legge så mye tid ned i svaret mitt i den andre tråden :-? Hvilken tråd? Leyla
Gjest Ninakanin Skrevet 18. november 2004 #20 Skrevet 18. november 2004 hm, har lest trådene jeg også, og et av argumentene for at det var vanskelig i å forlate ham, var at det var så langt til flyplassen; de bodde så øde til... fant dette svaret i en annen tråd: "Han er engelsk, så vi bor i England, London -trådstarter " Er det vanskelig å komme seg til en flyplass når en bor i metropolen London? Ja det kan faktisk være litt av et prosjekt, alt etter hvor man bor. Jeg har to søstre der borte, og skal man til flyplassen fra hun ene, så tar det 1,5-3 timer pga buss og undergrunns-ruter og nettverk! London er såpass stort at bor du *litt* i utkanten så er det ikke barebare nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå