AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Hei! Jeg har gått på cerazette i 1,5 måned, og jeg har nå hatt småblødninger i 3 uker i strekk. 1 eller 2 ganger har jeg glemt å tatt pillen min en hel dag, men jeg satser på at det har gått bra... jeg bruker ikke å ta pillen til ett bestemt tidspunkt, tar bare en om dagen, for jeg har lest at det er ikke så nøye med tidspunkt når det kommer til cerazette.. Håper dette stemmer? Noen som har erfart noe annet? Jeg regner også med at småblødninger også er normalt når det kommer til pillen? Noen sa jeg burde ta en graviditetstest, men det må da være aldeles unødvendig når jeg blør såppas lenge? Et annet spørsmål er, når er eggløsningen min da jeg har disse småblødningene? har jeg ikke eggløsning så lenge jeg blør? om jeg blør en måneds tid, får jeg da eggløsning to uker etter jeg stoppet å blø, uansett om blødningene mine varer så lenge? btw, om jeg slår av "anonym", kan andre folk se e-post adressen min på noen måte? eller kan di kun se brukernavnet mitt? takk for svar Anonymkode: 57edb...cc1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #2 Skrevet 22. september 2016 Hei! Hvis du ikke har tatt pillen alle dagene så er du ikke lenger beskyttet. Du kan si at det sikkert går bra, det gjør det vel ofte, men det er dumt å ta den sjansen. Om du småblør eller ikke har antagelig ikke så mye å si for om du kan bli gravid. Cerazette skal jo forhindre graviditet ved å stoppe eggløsningen, og ved å gjøre slimet i livmorhalsen tykkere. Som regel får du ikke eggløsning, men hvis du ikke har tatt alle pillene så er det større sjanse for at det kan skje. Da er det ikke lett å vite akkurat når det skjer, det er jo det som er så dumt. Tidspunkt for Cerazette er som for vanlige p-piller, men noen synes at de får mindre småblødninger dersom de tar pillen til ca. samme tid hver dag. Det kan være verdt å prøve! Hvis du får en god rutine på det så slipper du å bekymre deg for om du er sikker også. Men det er ganske vanlig å ha småblødninger de første 3 månedene. Jeg tror det bare er moderatorene av forumet som kan se e-postadressen din. Anonymkode: cc680...dd9
Gjest Dragoste Skrevet 22. september 2016 #3 Skrevet 22. september 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Hvis du ikke har tatt pillen alle dagene så er du ikke lenger beskyttet. Du kan si at det sikkert går bra, det gjør det vel ofte, men det er dumt å ta den sjansen. Om du småblør eller ikke har antagelig ikke så mye å si for om du kan bli gravid. Cerazette skal jo forhindre graviditet ved å stoppe eggløsningen, og ved å gjøre slimet i livmorhalsen tykkere. Som regel får du ikke eggløsning, men hvis du ikke har tatt alle pillene så er det større sjanse for at det kan skje. Da er det ikke lett å vite akkurat når det skjer, det er jo det som er så dumt. Tidspunkt for Cerazette er som for vanlige p-piller, men noen synes at de får mindre småblødninger dersom de tar pillen til ca. samme tid hver dag. Det kan være verdt å prøve! Hvis du får en god rutine på det så slipper du å bekymre deg for om du er sikker også. Men det er ganske vanlig å ha småblødninger de første 3 månedene. Jeg tror det bare er moderatorene av forumet som kan se e-postadressen din. Anonymkode: cc680...dd9 Ok, takk så mye for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå