Gå til innhold

Ellen tamponger er dyrt.....

Fremhevede innlegg

Skrevet

For noen uker siden hadde jeg lungebetennelse, og måtte ha antibiotika. Doxyllin 100 mg i 10 dager, 2 tabletter pr dag. Har aldri brukt mye antibiotika i mitt liv, og det endte selvfølgelig med sopp nedentil. Har akkurat avsluttet en canesten-kur, og nå er mensen ventet i morgen. Siden jeg ikke klarer menskopp bruker jeg tamponger, og pga soppen jeg nylig hadde kjøpte jeg ellen tamponger på apoteket, istedet for OB jeg bruker til vanlig. 

Men over 90 kr for 8 stk tamponger i str super??? Holdt på å ramle ut av klærne i kassa... En pk OB koster under 25,- for 16 stk... 8 tamponger holder knapt et par dager... Ikke det at vi har dårlig råd, men iløpet av 5 dager går det raskt 1,5-2 dobbelt-pakninger med ob til sammen i ulike størrelser... Dvs opp mot 350-400 kr for en mnd... 

Er det bare jeg som reagerer på prisnivået? Er de virkelig så effektive at de er verdt det? Noe sier meg at litt youghurt naturell på en ob gjør samme nytta for 1/10 av prisen... Evt kan jeg kjøpe en ny soppkur etter mensen om det kommer igjen... Også det til en brøkdel av prisen på de tampongene...Har aldri vært mye plaget av sopp, dette var første gang på flere år. 

Er fortsatt rystet over prisen.... Pga dårlig tid spurte jeg etter de, uten å lete selv, så en ansatt gikk bare å hentet så mange jeg skulle ha. Hadde aldri tatt de om jeg visste prisen! kunne ikke i min villeste fantasi forestille meg at det skulle koste 94 kr for 8 stk....

Noen som har erfaring med disse?? Nå må jeg jo bare bruke de såklart, men føler meg ranet rett og slett... Så de får f*en meg fungere!

Videoannonse
Annonse
Gjest lizard queen
Skrevet

Shiiiitt, hadde tamponger generelt kosta så mye hadde jeg heller blødd i buksa altså :P 

Jeg hadde heller prøvd meg på yogurt på vanlig tampong jeg altså. 

Skrevet

Det var fryktelig dyrt. Jeg har selv holdt meg til bind når jeg har hatt sopp, spesielt om jeg har brukt de canesten pillene, da skal vel helst ingen tamponger oppi der..? 

Anonymkode: 9da15...2fa

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var fryktelig dyrt. Jeg har selv holdt meg til bind når jeg har hatt sopp, spesielt om jeg har brukt de canesten pillene, da skal vel helst ingen tamponger oppi der..? 

Anonymkode: 9da15...2fa

Avsluttet kuren for 3 dager siden, brukte kombinasjonspakning og startet for over 2 uker siden så den vagitorien er absorbert for lenge siden 😉 Tenkte bare å forebygge tilbakefall. Bind har jeg desverre aldri klart å bruke, det gikk såvidt de første ukene etter barnefødslene... Hater bind 😉 Men må si meg enig i brukeren over her, hadde nesten heller blødd i buksa... Og jeg er en voksen kvinne med god økonomi, hvordan er det for en fattig student liksom... Fortsatt målløs. 

Skrevet

94 kr for 8 tamponger?!?  :sjokkert: 

Jeg hadde heller brukt bind enn å betale 12 kroner for hver eneste tampong. er også verdt å prøve youhurt på vanlig tampong

Skrevet
1 minutt siden, Grønt blad skrev:

94 kr for 8 tamponger?!?  :sjokkert: 

Jeg hadde heller brukt bind enn å betale 12 kroner for hver eneste tampong. er også verdt å prøve youhurt på vanlig tampong

Jepp. 94. Nå må jeg såklart bruke dem når de allerede er innkjøpt, men neste gang blir det youghurt på ob. 

Skrevet

Ja, det er møkkdyrt. Om jeg ikke bruker dem får jeg sopp, så hver mensen de siste tre-fire åra. Jess.

Anonymkode: 9599a...b83

Skrevet

Ellen-tampongene er grisedyre, men fy faen så verdt det.

Hadde en del problemer med tørr skjede og sopp under og etter mensen før jeg begynte å bruke dem. Aldri hatt et problem etterpå.

Skrevet
9 minutter siden, Timsy skrev:

Jepp. 94. Nå må jeg såklart bruke dem når de allerede er innkjøpt, men neste gang blir det youghurt på ob. 

Lurt! Om det ikke fungerer må man kanskje bite i det sure eplet og kjøpe de dyre, men kanskje de er billigere (eller mindre dyre...) på nett eller i Sverige? Er jo vanvittig å måtte bruke mange hundre kroner på tamponger hver måned.

Skrevet

Det var veldig dyrt, enig i det. Kanskje de er så dyre fordi det ikke er forventet at man bare bruker dem, men at man liksom bruker en slik i ny og ne når man føler man trenger det? Jeg vet det er mange som misliker bind, men i slike tilfeller som nå så kunne du vel kanskje brukt bind likevel? Så ille er det vel ikke?

Anonymkode: 1f573...d37

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Grønt blad skrev:

Lurt! Om det ikke fungerer må man kanskje bite i det sure eplet og kjøpe de dyre, men kanskje de er billigere (eller mindre dyre...) på nett eller i Sverige? Er jo vanvittig å måtte bruke mange hundre kroner på tamponger hver måned.

Skal sjekke på nettet om de finnes billigere. Heldigvis har jeg sjelden sopp og ubalanse. Typisk meg, nå skulle jeg være "føre var". Huff. Det verste var at det stod en kvinne foran meg som kjøpte støttestrømper til en sum kassadamen ikke ville si høyt til henne, da tenkte jeg "stakkars deg, som må ut med så mye". Snakk om å møte seg selv 😂

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var veldig dyrt, enig i det. Kanskje de er så dyre fordi det ikke er forventet at man bare bruker dem, men at man liksom bruker en slik i ny og ne når man føler man trenger det? Jeg vet det er mange som misliker bind, men i slike tilfeller som nå så kunne du vel kanskje brukt bind likevel? Så ille er det vel ikke?

Anonymkode: 1f573...d37

Det står noe om at for at de skal funke optimalt må man bruke så og så mange på rad, så er nok ikke meningen, nei. Uansett: de funker heller ikke om man bare bruker en, ikke for min del jaffal. Bruker kun de og har null problemer. Fornøyd med akkurat det, da.

Anonymkode: 9599a...b83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...