Gå til innhold

Tips til bedre selvtillit

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som titttelen sier, så vil jeg høre dine beste tips til bedre selvtillit/ selvbilde. 
Trenger sårt tips...... 

Anonymkode: e8b85...7c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du innse at du er dritt og suger i mye

Så må du innse at der er et par ting du kan være gjennomsnittlig god på

Etter det kommer selvtilliten av seg selv

Anonymkode: 1c2dc...3c6

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha tips fra noen som ikke er så bitter :)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk veldig sant! :)

Anonymkode: 71855...f38

Skrevet

Som personen over her nevner, må du finne de tingene du ikke kan, og de tingene du kan godt. Som et eksempel, jeg liker å tro at jeg er god på å bygge, sette opp listeverk og andre ting innen den sjangeren, men er så langt i fra god som overhodet mulig. Det jeg dog er god på er å bake, male og se farger. 

Når du først finner ut av disse tingene, vil du kunne ha mer kontroll, det å ikke utsette seg for de tingene du ikke er god på, men heller fokusere på det du kan, og bli enda bedre. 

Som da når jeg jobbet i Jernia, hadde jeg en solid kundebasis på maling og farger, fordi det var det jeg kunne, og hadde bygd opp en kunnskap om (var avdelingsleder for kjøkken, og har vært mitt hovedfagfelt i ca 5 år). Det skapte en situasjon hvor selvtilliten min var på topp, det var stunder hvor jeg en sjelden gang var i tvil. Det å vite at kunder kommer tilbake og spør etter en, det gjør at selvtilliten (min hvertfall) stiger. Det å vite at du er viktig. 

Også må du innse at enkelte dager er bare alt fullstendig dritt, du er dritt, alle andre rundt deg er dritt, og verden er dritt. Jeg kan garantere deg at en til på bussen føler seg dritt samtidig som deg. Når du klarer å ha en slik tankegang, så kommer det seg. Man må bare jobbe. 

Og det å utfordre seg. Kaste seg ut i ting. Jo større nettverket ditt blir, jo mer selvtillit får du. 

Skrevet

For å få bedre selvtillit så må du klare å gi så fullstendig faen i hva andre måtte tro og mene og tenke om deg.

Ikke gi faen på den måten at "ok, nå skjønner jeg at folk oppfatter meg som rar, men jeg skal gjør mitt beste for å ikke bry meg om det". Men, gi faen på den måten at selv om du skjønner at folk oppfatter deg som rar, så gir du tvers igjennom fullstendig blaffen i det, og kan godt gjøre ditt for å fremstå som enda mer hemma.

Anonymkode: 71855...f38

• Liker 1
Skrevet

Tusen tusen takk for svar <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...