AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Jeg sliter med så banale ting, som å gjøre noe foran andre mennesker. Spesielt det med å tale foran mennesker. Jeg syns det er vanskelig å ta valg i jobben. Jeg tenker ofte; gjør jeg noe feil nå? Hvis noen ser på meg, blir jeg ekstra nervøs og gjør alltid feil. Jeg klarer ikke gjøre noe ut av meg sosialt sett. På fest blir jeg alltid sittende alene og sture, når de nærmeste vennene mine snakker med andre. På bussen kan jeg være redd for at noen gir meg blikk hvis jeg åpner en brusboks f.eks. Eller bråker med noe annet. Det er så urettferdig. To av mine tre søsken er helt motsatt. De har NULL sperrer! En av dem kan finne på å pille seg i nesa på offentlige steder. Og mange andre helt ville ting, som sikkert mange folk ville ha stusset over.. Er slike mentale sperrer å angst for å regne? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt disse? De hindrer meg enormt i hverdagen. Anonymkode: 60040...509
MajorasMaske Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Du må kanelere dine indre sharkaer for oppnå ditt ultimate potensial.
Sh999 Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med så banale ting, som å gjøre noe foran andre mennesker. Spesielt det med å tale foran mennesker. Jeg syns det er vanskelig å ta valg i jobben. Jeg tenker ofte; gjør jeg noe feil nå? Hvis noen ser på meg, blir jeg ekstra nervøs og gjør alltid feil. Jeg klarer ikke gjøre noe ut av meg sosialt sett. På fest blir jeg alltid sittende alene og sture, når de nærmeste vennene mine snakker med andre. På bussen kan jeg være redd for at noen gir meg blikk hvis jeg åpner en brusboks f.eks. Eller bråker med noe annet. Det er så urettferdig. To av mine tre søsken er helt motsatt. De har NULL sperrer! En av dem kan finne på å pille seg i nesa på offentlige steder. Og mange andre helt ville ting, som sikkert mange folk ville ha stusset over.. Er slike mentale sperrer å angst for å regne? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt disse? De hindrer meg enormt i hverdagen. Anonymkode: 60040...509 Høres ut som du har sosial angst! Google det og se om du kjenner deg igjen. Det er selvfølgelig hemmende for deg, så jeg ville diskutert med fastlege, for det finnes helt klart hjelp! Håper det ordner seg!
Sulosi Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Sosial angst er mere hemmende enn at man føler seg litt teit og ikke tør prate i forsamlinger. Angst gir fysiske symptomer som hos mange er direkte smertefulle. Hvis du fortsetter å tenke på alle disse tingene så risikerer du å få angst av det så jeg vil absolutt anbefale at du søker proffesjonell hjelp så du får ett bedre syn på deg selv.Hvilke tanker har du om deg selv? Har du selvtillit OG selvfølelse? Tenker du mye på hva andre tenker om deg?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #5 Skrevet 22. september 2016 Som andre skriver, så høres det ut som sosial angst. Problemet er at man har en overdreven redsel for å bli vurdert av andre som dum eller rar. Du kan lese en del om disse tingene på nettet. Anonymkode: 94b0a...28b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå