Gå til innhold

Vannskade mac reiseforsikring


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

I sommer lå jeg i parken med en veninne da noen gutter kom å satt seg vesiden av oss (tror de var litt fulle).
Han ene vimsete vesiden av sølte vannet sitt ved et uhell over macen min, hvor jeg satt og gjorde skole.
Den sluttet å funke plutselig først nå for 1 uke siden, så sendte den inn til rep hvor de vil ha 16 000 for å reparere.
Har da noen spm:

1. Jeg tegnet forsikring for 2 uker siden. (Skaden skjedde altså før jeg tegnet forsikringen) 
    Har dere da noen anelse om reiseforsikringen vil dekke dette?

2. Står som en av kravene "Noen må rettstridig ødelegge den". Vil det da ikke dekke saken, siden det var et uhell av den gutten og han ikke    gjorde det med vilje (men kjente han trossalt ikke, kunne ha vært med vilje, men tviler...) ?

-Var utenfor bosted adresse
-Var ikke min feil, men i min besittelse.


Hva tenker dere ?

Anonymkode: 70f27...dc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det dekkes av forsikring om skader har skjedd før du tegnet forsikringen.

Anonymkode: 046c2...185

  • Liker 2
Skrevet

Asså husker ikke nøyaktig dato uansett på når dette skjedde, så gjør det egentlig her utenom de hvis de ber om en spesefik dato?

Er ikke mer enn 2 uker forsent det er snakk om.....

Er mer redd for den delen om det var et uhell eller ikke...

Skrevet

Tvilsomt om noen forsikring dekker en ting man har forsikret før man signerer forsikringsavtalen. Dette står i så fall i vilkårene, så titt der. Men jeg har hvertfall ikke hatt noen forsikring som gjør det.

Her ville jeg tatt kontakt med den som skadet maskinen og bedt om erstatning. 

Jeg stiller for så vidt spørsmålstegn ved at verkstedet skulle ha 16.000!? for å reparere den. Du får en ny mac til det, så med mindre din var en toppmodell til 30-40000 eller mer så hadde jeg aldri reparert en pc eller mac og betalt 16000 for det. Her burde du spørre et annet verksted. 

Anonymkode: 442b2...560

  • Liker 2
Skrevet

Skal man signere noe?
Betalt faktura, holder ikke det ?

Nei må jo kjøpe ny, var bare skade mld jeg fikk..

Skrevet
8 minutter siden, jente1234 skrev:

Skal man signere noe?
Betalt faktura, holder ikke det ?

Nei må jo kjøpe ny, var bare skade mld jeg fikk..

Med signere mener jeg at man inngår en forsikinringsavtale, det varierer jo kanskje hvordan det blir gjort, noen selskaper nøyer seg nok med at man bare betaler en faktura for å bekrefte avtalen. Poenget er at man nok ikke kan påberope seg en forsikringsutbetaling for noe som har skjedd før forsikringsavtalen ble inngått, med mindre dette dette står i vilkårene (og jeg har aldri hørt om noe forsikringsselskap som tilbyr det) :) 

Anonymkode: 442b2...560

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

I sommer lå jeg i parken med en veninne da noen gutter kom å satt seg vesiden av oss (tror de var litt fulle).
Han ene vimsete vesiden av sølte vannet sitt ved et uhell over macen min, hvor jeg satt og gjorde skole.
Den sluttet å funke plutselig først nå for 1 uke siden, så sendte den inn til rep hvor de vil ha 16 000 for å reparere.
Har da noen spm:

1. Jeg tegnet forsikring for 2 uker siden. (Skaden skjedde altså før jeg tegnet forsikringen) 
    Har dere da noen anelse om reiseforsikringen vil dekke dette?

2. Står som en av kravene "Noen må rettstridig ødelegge den". Vil det da ikke dekke saken, siden det var et uhell av den gutten og han ikke    gjorde det med vilje (men kjente han trossalt ikke, kunne ha vært med vilje, men tviler...) ?

-Var utenfor bosted adresse
-Var ikke min feil, men i min besittelse.


Hva tenker dere ?

Anonymkode: 70f27...dc3

Har du innboforsikring? Er vel den du skulle brukt her

  • Liker 1
Skrevet

En OK innboforsikring dekker dette. Mye lavere egenandel enn på reiseforsikringen er det også. Les vilkårene i innboforsikringen din (jeg håper du har en sånn).

Anonymkode: bada9...568

Skrevet (endret)

Slikt dekkes nok normalt av de fleste reiseforsikringer, men det er ingen forsikring i hele verden som dekker en skade som oppstod FØR man tegnet forsikringen. 

Endret av prt90
Skrevet
1 minutt siden, prt90 skrev:

Slikt dekkes nok normalt av de fleste reiseforsikringer, men det er ingen forsikring i hele verden som dekker en skade som oppstod FØR man tegnet forsikringen. 

Sitter du her og forteller meg at jeg må bestille husforsikring FØR huset brenner ned?

Skrevet

Har ikke tegnet innbo under mitt navn... Den har faren min orden på.
Har kun tegnet min egen reiseforsikring.

Har sendt inn hendvendelse nå så får bare krysse fingrene...

Anonymkode: 70f27...dc3

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tegnet innbo under mitt navn... Den har faren min orden på.
Har kun tegnet min egen reiseforsikring.

Har sendt inn hendvendelse nå så får bare krysse fingrene...

Anonymkode: 70f27...dc3

Dekker ikke din fars forsikring ditt innbo? Sjekk ut det også, da det er mye bedre å ta slike ting på innboforsikringen. Hvis din fars forsikring ikke dekker ditt innbo, burde du tegne innboforsikring snarest. Hvis huset brenner ned og det kun er hans ting som dekkes, så vil det være veldig dumt for deg.

Anonymkode: bada9...568

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...